Προς απολογία στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση Μακεδονίας για παράβαση καθήκοντος κλήθηκε ο δήμαρχος Κασσάνδρας Βασίλης Κυρίτσης, γιατί αρνείται να εφαρμόσει εγκύκλιο του υπουργείου Εσωτερικών με βάσει την οποία υποχρεούνται οι δήμοι να παρατείνουν την παραμονή των συμβασιούχων, οι συμβάσεις των οποίων λήγουν στο τέλος Απριλίου, έως το τελος του 2017.
Σύμφωνα με όσα αναφέρει η εφημερίδα “Καθημερινή” ο υπουργός Εσωτερικών Πάνος Σκουρλέτης στις αρχές Μαρτίου με εγκύκλιο που απέστειλε προς τις αποκεντρωμένες διοικήσεις της χώρας επεσήμαινε ότι η παράταση των εν λόγω συμβάσεων (που λήγουν έως το τέλος του Απριλίου) των εργαζομένων στην καθαριότητα είναι υποχρεωτική.
«Επειδή στην υπηρεσία μας έχουν περιέλθει ερωτήματα προφορικά και γραπτά σχετικά με την άρνηση εφαρμογής του άρ. 16 του ν. 4429/2016, εκ μέρους των ΟΤΑ, που προβαίνουν είτε επιλεκτικά σε μερική παράταση των οικείων συμβάσεων είτε στη λήψη απόφασης περί μη παράτασης των συμβάσεων του συνόλου του απασχολούμενου στην καθαριότητα προσωπικού που έχει τις νόμιμες προϋποθέσεις, παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για τυχόν απαραίτητες ενέργειες στο πλαίσιο των αρμοδιοτήτων σας», αναφερόταν στην εγκύκλιο. Το άρθρο 16 του νόμου που αναφέρεται στην εγκύκλιο αποτελεί τροπολογία σε άσχετο νόμο που ψηφίστηκε στη Βουλή και καθόριζε ότι «οι συμβάσεις παρατείνονται αυτοδικαίως μέχρι και τις 31.12.2017, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης».
«Ας κάνουν ό,τι θέλουν” απαντά ο δήμαρχος Κασσάνδρας Βασίλης Κυρίτσης. “Δεν μπορεί να αποφασίζει ο κ. Σκουρλέτης τι θα κάνω εγώ στον δήμο μου. Εγώ κρίνομαι για τη διαχείριση του δήμου από τους συμπολίτες μου που με ψήφισαν και όχι από το υπουργείο Εσωτερικών. Αναγκάζοντάς με να υπογράψω την παράταση των συμβάσεων των 60 εργαζομένων στην καθαριότητα, ο υπουργός φορτώνει τον Δήμο Κασσάνδρας με επιπλέον μηνιαίο κόστος 1,2 εκατομμύριο ευρώ. Μας βάζει να πληρώνουμε ανειδίκευτους εργάτες που δεν χρειαζόμαστε», τόνισε στην εφημερίδα «Καθημερινή» ο δήμαρχος Κασσάνδρας Bασίλης Κυρίτσης.
Να σημειωθεί τέλος πως, στις αρχές της εβδομάδας, η Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου ακύρωσε απόφαση του Δήμου Κορινθίων για μη υπογραφή της παράτασης των συμβάσεων. Ο υπουργός Εσωτερικών αποκάλυψε σε πρόσφατη συνέντευξή του, ότι ο ίδιος είχε παρέμβει τηλεφωνικά στον επικεφαλής της υπηρεσίας: «Η δική μας κατεύθυνση προς τις Αποκεντρωμένες είναι σαφής και είναι ακριβώς στην κατεύθυνση δικαίωσης των εργαζομένων».

