Τρία είναι τα ζητήματα που εμφανίζονται ως εκκρεμότητες για την πρόοδο της επένδυσης του Ελληνικού. Η κύρωση της επικαιροποιημένης συμφωνίας από τη Βουλή, η άδεια του καζίνο μέσα στο Ελληνικό και ο χαρακτηρισμός εκ μέρους του υπουργείου Πολιτισμού ευρύτερης έκτασης της επένδυσης, ως αρχαιολογικός χώρος παράλληλα με την υιοθέτηση έκθεσης εργαστηρίου του Πολυτεχνείου και ενός ιδιωτικού Συλλόγου για την κήρυξη ως “νεώτερων μνημείων” και άλλων κτιρίων μέσα στο πρ. αεροδρόμιο που δεν συμπεριλαμβάνονταν στην επικαιροποιημένη συμφωνία ανάμεσα στο ΤΑΙΠΕΔ και στον επενδυτή.
Η κύρωση της συμφωνίας πρέπει να γίνει εντός του μηνός Σεπτεμβρίου, αφού αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση της Κυβέρνησης για την εκταμίευση της υποδόσης των 2,8 δισ. ευρώ. Σύμφωνα με πληροφορίες αυτή αναμένεται να γίνει στις 14 Σεπτεμβρίου, με ένα “νόμο και ένα άρθρο” στην κυριολεξία αυτή την φορά από την βουλή.
Εν τω μεταξύ όμως, το ελληνικό δημόσιο θα πρέπει να οριστικοποιήσει τις ρυθμίσεις για την άδεια καζίνο στο Ελληνικό, πράγμα που υπάρχει ως δέσμευση στην επικαιροποιημένη συμφωνία που υπέγραψε ο επενδυτής με το ΤΑΙΠΕΔ. Η άδεια καζίνο θα παραχωρηθεί από το Ελληνικό δημόσιο με ξεχωριστό διαγωνισμό.
Η τρίτη εκκρεμμότητα “έσκασε” μέσα στον Αύγουστο από το υπουργείο Πολιτισμού. Όπως έγινε γνωστό το υπουργείο, ξαφνικά “θυμήθηκε” να χαρακτηρίσει τον ευρύτερο χώρο του πρ. αεροδρομίου, ως αρχαιολογικό, ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων και επικρίσεων από τη μεγαλύτερη μερίδα του πολιτικού κόσμου.
Ειδικότερα δε, η υιοθέτηση έκθεσης εργαστηρίου του ΕΜΠ και ενός ιδιωτικού συλλόγου για τον χαρακτηρισμό και άλλων κτιρίων στο πρ. αεροδρόμιο (ανάμεσά τους οι αεροδιάδρομοι και η υδατοδεξαμενή της πρώην αμερικάνικης βάσης) ως “νεώτερα μνημεία”, έχει δημιουργήσει κύμα καχυποψίας για τις προθέσεις του υπουργού Πολιτισμού κ. Μπαλτά, παρά τις διαβεβαιώσεις του ότι δεν συντρέχει λόγος και ότι όσοι αντιδρούν, απλά καταστροφολογούν.
Σε κάθε περίπτωση πάντως, και όποιες κι αν είναι οι επιδιώξεις του υπουργείου Πολιτισμού, τα χρονοδιαγράμματα πλέον είναι ιδιαίτερα σφιχτά με κίνδυνο το Ελληνικό Δημόσιο να χάσει τις προθεσμίες που απορρέουν από τη συμφωνία που επικαιροποίησε με την υπογραφή του MoU και να υποχρεωθεί να καταβάλει τις ρήτρες που προβλέπονται μέσα σ’ αυτήν.

