ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 18 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2025, 03:57

ΝΕΑ ΣΤΗΝ ΑΤΤΙΚΗ

Κλείνουν 32 καταστήματα ΕΛΤΑ στην Αττική - «Λουκέτα» σε γειτονιές από τη Βούλα μέχρι το Χολαργό

0 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025, 11:49

Σοκ προκαλεί η απόφαση των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) να προχωρήσουν στο αιφνίδιο κλείσιμο 204 καταστημάτων σε όλη τη χώρα, στο πλαίσιο της ευρείας αναδιάρθρωσης του δικτύου τους. Αν και το μεγαλύτερο μέρος των αντιδράσεων έρχεται από την επαρχία, η Αττική βρίσκεται στο επίκεντρο της αναστάτωσης, καθώς 32 καταστήματα στην πρωτεύουσα και στα προάστια κατεβάζουν ρολά.

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα κύματα «λουκέτων» που έχει γνωρίσει ποτέ το ταχυδρομικό δίκτυο της μητροπολιτικής περιοχής, αφήνοντας χωρίς φυσική εξυπηρέτηση χιλιάδες πολίτες και επαγγελματίες.

Σύμφωνα με τη λίστα που έδωσαν στη δημοσιότητα τα ΕΛΤΑ, τα καταστήματα που αναστέλλουν τη λειτουργία τους βρίσκονται σε καίριες περιοχές της Αττικής, μεταξύ των οποίων:

Άλιμος, Μαρούσι (2 καταστήματα – Carrefour), Ανάβυσσος, Άνω Λιόσια, Άρτεμις, Ασπρόπυργος, Βούλα, Γαλάτσι, Γέρακας, Δάφνη (δύο σημεία, Δάφνη και Δάφνη Αγίου Όρους), Δραπετσώνα, Θησείο, Θρακομακεδόνες, Καλαμάκι, Καματερό, Καπανδρίτι, πλατεία Κουμουνδούρου, Κυψέλη, Μάνδρα, Μαραθώνας, Μεταμόρφωση, Μητροπόλεως, Νεάπολη Αθηνών, Νέα Ερυθραία, Νέα Φιλαδέλφεια, Νίκαια, Παλλήνη, Πέραμα, Καισαριανή, Χαϊδάρι και Χολαργός.

Η εικόνα αυτή αποτυπώνει ένα ευρύ γεωγραφικό φάσμα, από τα νότια και τα βόρεια προάστια έως τα δυτικά και το κέντρο, γεγονός που προκαλεί έντονες αντιδράσεις από κατοίκους, επαγγελματίες και δημοτικές αρχές που κάνουν λόγο για «υποβάθμιση υπηρεσιών» και «εγκατάλειψη των γειτονιών».

Η απάντηση των ΕΛΤΑ: «Αλλάζουμε μοντέλο, δεν εγκαταλείπουμε»

Από την πλευρά τους, τα ΕΛΤΑ επιμένουν ότι η απόφαση είναι αναγκαία για τη βιωσιμότητα του οργανισμού και δεν έχει «τιμωρητικό» χαρακτήρα. Όπως τονίζουν, τα φυσικά καταστήματα συνεισφέρουν πλέον λιγότερο από το 10% των εσόδων, ενώ ευθύνονται για σχεδόν το μισό λειτουργικό κόστος της εταιρείας.

Η διοίκηση υποστηρίζει ότι πολλά από τα σημεία που κλείνουν είχαν ελάχιστη κίνηση ή και ζημίες άνω των 150.000 ευρώ ετησίως, και πως ο οργανισμός περνά σε μια «νέα εποχή», όπου το επίκεντρο θα είναι η ψηφιακή εξυπηρέτηση και τα δέματα του ηλεκτρονικού εμπορίου, αντί για τις παραδοσιακές επιστολές που έχουν πλέον σχεδόν εξαφανιστεί.

Τι αλλάζει στην εξυπηρέτηση των πολιτών

Τα ΕΛΤΑ διαβεβαιώνουν ότι δεν εγκαταλείπουν τις περιοχές, αλλά αλλάζουν τον τρόπο εξυπηρέτησης:
• Ενίσχυση του δικτύου ταχυδρόμων με POS και φορητές συσκευές.
• Δυνατότητα για ραντεβού στο σπίτι ηλικιωμένων ή απομακρυσμένων περιοχών.
• Κινητές μονάδες και συνεργασίες με τοπικά καταστήματα που θα λειτουργούν ως «mini-ΕΛΤΑ».
• Εξυπηρέτηση με ένα τηλεφώνημα, για επίσκεψη ταχυδρόμου στην πόρτα του πολίτη.

Σύμφωνα με τη διοίκηση, το νέο μοντέλο στοχεύει να είναι «πιο δίκαιο, πιο γρήγορο και οικονομικά βιώσιμο», ωστόσο οι αντιδράσεις δείχνουν πως το στοίχημα της μετάβασης μόνο εύκολο δεν θα είναι.

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.