Μια ολοκληρωμένη προσπάθεια να μπει «τάξη» στην εικόνα των πεζοδρομίων του Αλίμου παρουσίασε στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 29ης Οκτωβρίου ο Δήμαρχος Ανδρέας Κονδύλης. Με την εισήγησή του για τις τεχνικές προδιαγραφές κατασκευής και διαμόρφωσης πεζοδρομίων, ο Δήμαρχος έθεσε σαφείς κανόνες που αποσκοπούν στην ομοιομορφία, την ασφάλεια και την προσβασιμότητα, όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία.
«Κάνουμε μια προσπάθεια να βάλουμε κανόνες για το πώς θα διαμορφώνονται τα πεζοδρόμια στην πόλη μας», τόνισε ο Ανδρέας Κονδύλης, υπογραμμίζοντας πως ο στόχος είναι να μπει τέλος στην «αναρχία» των διαφορετικών υλικών, υψών και πρόχειρων κατασκευών, που συχνά καθιστούν τα πεζοδρόμια επικίνδυνα ή απροσπέλαστα για πεζούς και ΑμεΑ.
Οι νέοι κανόνες
Σύμφωνα με τον νέο κανονισμό, τα πεζοδρόμια διαχωρίζονται ανάλογα με το πλάτος τους:
• Πεζοδρόμια έως 1,5 μέτρο: επιτρέπεται μόνο η πλακόστρωση – χωρίς φύτευση, παγκάκια ή άλλο αστικό εξοπλισμό, ώστε να εξασφαλίζεται ανεμπόδιστη όδευση πεζών.
• Πεζοδρόμια άνω του 1,5 μέτρου: το πρώτο 1,5 μέτρο διατίθεται αποκλειστικά για την κυκλοφορία πεζών, ενώ το υπόλοιπο μπορεί να αξιοποιηθεί για πράσινο ή αστικό εξοπλισμό, πάντα κοντά στη μάντρα του ακινήτου και όχι στο κέντρο του πεζοδρομίου.
Ο κανονισμός προβλέπει επίσης ράμπες για ΑμεΑ σε όλες τις γωνίες, ειδικές όδευσεις τυφλών, καθώς και υποβιβασμό του κρασπέδου όπου υπάρχει είσοδος γκαράζ, τερματίζοντας τη συνήθη πρακτική των «αυτοσχέδιων ραμπών» με τσιμέντο που αλλοιώνουν το πεζοδρόμιο και δημιουργούν κινδύνους.
«Θέλουμε να καλλιεργηθεί μια νέα κουλτούρα, να αρχίσουμε όλοι να σεβόμαστε τον πεζό», σημείωσε ο Δήμαρχος.
Στην ερώτηση της Ελένης Μπελιά δημοτικής συμβούλου της παράταξης του Θωμά Γιούργα για το τι είδους δέντρα θα φυτεύονται για να μην χρειάζεται να κοπούν αυτά που με το ριζικό τους σύστημα καταστρέφουν μάντρες και δίκτυα ο αντιδήμαρχος καθαριότητας και πρασίνου Γιάννης Αντωνάκης απάντησε πως προτείνονται σε όποιον θέλει να φυτέψει μόνος του, φυτά με ήπιο ριζικό σύστημα.
Η δημοτική σύμβουλος της «Λαϊκής Συσπείρωσης», Λιάνα Κορομπίλη, αν και δήλωσε ότι συμφωνεί «στη λογική του θέματος», έθεσε ενστάσεις σχετικά με το κόστος των επισκευών και της κατασκευής πεζοδρομίων που μετατίθεται στους ιδιοκτήτες.
Όπως ανέφερε, «η πρακτική αυτή φορτώνει άλλο ένα κόστος στους δημότες» και τόνισε ότι θα πρέπει ο Δήμος να εξετάσει πιο συνολικά το ζήτημα, ειδικά σε περιοχές όπως η Κουμουνδούρου και τα στενά πέριξ του σταθμού του μετρό, όπου η κατάσταση των πεζοδρομίων είναι ιδιαίτερα προβληματική.
Η απάντηση του Δημάρχου
Ο Ανδρέας Κονδύλης ξεκαθάρισε ότι ο Δήμος δεν πρόκειται να «μοιράζει μπιλετάκια», όμως υπενθύμισε πως η υποχρέωση συντήρησης του πεζοδρομίου ανήκει στον ιδιοκτήτη.
«Ο νόμος λέει ξεκάθαρα ότι ο κάθε πολίτης οφείλει να φτιάχνει το πεζοδρόμιο μπροστά από το σπίτι του. Είναι υποχρέωση που πηγαίνει μαζί με την ιδιοκτησία», σημείωσε χαρακτηριστικά.
Παράλληλα, διευκρίνισε πως:
• Ο Δήμος δεν χρεώνει για πεζοδρόμια που φτιάχνονται μέσω χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων (ΕΣΠΑ, Ταμείο Ανάκαμψης).
• Ο Δήμος αναλαμβάνει χωρίς χρέωση τις επισκευές σε περιπτώσεις όπου οι ζημιές έχουν προκληθεί από δέντρα που φύτεψε ο ίδιος.
• Χρεώσεις επιβάλλονται μόνο σε περιπτώσεις μεγάλων ιδιοκτησιών ή επιχειρήσεων που δεν έχουν φτιάξει καθόλου πεζοδρόμιο ή όταν οι ζημιές οφείλονται στη χρήση του από οχήματα που μπαίνουν και βγαίνουν σε γκαράζ.
Πρόγραμμα διευκόλυνσης για τους δημότες
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσίασε η ανακοίνωση του Δημάρχου για τη δημιουργία ενός νέου προγράμματος που θα επιτρέπει στους πολίτες να ζητούν από τον Δήμο να κατασκευάζει το πεζοδρόμιο μπροστά από την ιδιοκτησία τους, με πολύ χαμηλό κόστος και δυνατότητα αποπληρωμής σε δόσεις.
«Αν μια πολυκατοικία θέλει να φτιάξει το πεζοδρόμιο, θα μπορεί να το κάνει μέσα από τον Δήμο, με κόστος που έχει εξασφαλιστεί μέσω διαγωνισμού και σε πολλές δόσεις. Για μια πολυκατοικία δέκα διαμερισμάτων, το ποσό μοιράζεται και πρακτικά δεν γίνεται αντιληπτό», εξήγησε.
Με τον νέο κανονισμό, ο Δήμος Αλίμου φιλοδοξεί να βάλει τέλος στην πολυμορφία και τις αυθαιρεσίες που χαρακτηρίζουν σήμερα τα πεζοδρόμια της πόλης, διαμορφώνοντας σταδιακά μια ενιαία, ασφαλή και λειτουργική εικόνα για τους κατοίκους και τους επισκέπτες.
«Δεν είναι δυνατόν να βλέπουμε στενά πεζοδρόμια να μετατρέπονται σε παρτέρια και ο πεζός να αναγκάζεται να περπατά στο δρόμο. Το πεζοδρόμιο είναι για τον πεζό, όχι για τα δέντρα, ούτε για τα αυτοκίνητα», κατέληξε ο Δήμαρχος.
Κανόνες στα πεζοδρόμια του Αλίμου: Ο Δήμος βάζει τάξη και δόσεις στις πληρωμές
1
30 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025, 11:10



Σχόλια Αναγνωστών
1 Προσθήκη σχολίουΣας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.