Ξεκίνησαν οι μελέτες για τη νέα επέκταση του Μετρό της Αθήνας προς το Ελληνικό και τη Γλυφάδα, ένα έργο που φιλοδοξεί να εξυπηρετήσει τη ραγδαία αναπτυσσόμενη περιοχή των νοτίων προαστίων. Την ίδια στιγμή, σε πλήρη εξέλιξη βρίσκονται τα έργα της γραμμής 4, με τους δύο μετροπόντικες να προχωρούν τη διάνοιξη των σηράγγων από το Γαλάτσι και το Γουδή.
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικό Μετρό Α.Ε., ο μετροπόντικας που ξεκινά από το Γουδή κινείται ταχύτερα και αναμένεται να φτάσει στον σταθμό του Ευαγγελισμού στα τέλη του 2025 με αρχές του 2026. Ο δεύτερος μετροπόντικας, που προχωρά από το Γαλάτσι, υπολογίζεται να φτάσει στο ίδιο σημείο στα τέλη του 2026 ή στις αρχές του 2027.
Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Νίκος Κουρέτας, δήλωσε πρόσφατα ότι άμεση προτεραιότητα αποτελεί πλέον η επέκταση της γραμμής 2 από τον σταθμό της Ανθούπολης (οδός Θηβών, Περιστέρι) έως τον Άγιο Νικόλαο στο Ίλιον, με τρεις νέους σταθμούς: Παλατιανή, Ίλιον και Άγιος Νικόλαος. Σε επόμενη φάση, η γραμμή θα επεκταθεί μέχρι τις Αχαρνές, όπου θα συνδεθεί με το δίκτυο του Προαστιακού.
Πρόκειται για ένα έργο που οι τοπικές κοινωνίες διεκδικούν εδώ και χρόνια, καθώς θα εξυπηρετήσει δεκάδες χιλιάδες κατοίκους σε Ίλιον, Καματερό και Αχαρνές. Παράλληλα, προχωρά και ο εκσυγχρονισμός του αμαξοστασίου στον Ελαιώνα, ώστε να υποστηρίξει τη λειτουργία της νέας επέκτασης.
Μετά το Ίλιον, η επόμενη μεγάλη προτεραιότητα είναι η επέκταση της γραμμής προς Γλυφάδα και Ελληνικό, μια περιοχή που αναπτύσσεται ραγδαία με τη δημιουργία της «νέας πόλης μέσα στην πόλη». Οι μελέτες έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ παράλληλα εξετάζονται οι μελλοντικές χαράξεις.
Επιπλέον, μελετάται η επέκταση της γραμμής 4 και προς τις δύο κατευθύνσεις:
• Η μία θα ξεκινά από το Γουδή, θα ακολουθεί τη Λεωφόρο Κηφισίας και θα καταλήγει σε Λυκόβρυση και Μελίσσια.
• Η άλλη θα ξεκινά από το Γαλάτσι και θα φθάνει σχεδόν έως την Εθνική Οδό Αθηνών–Λαμίας.
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει μελέτες για τη σύνδεση του Κέντρου Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος με το δίκτυο του Μετρό, ενισχύοντας τη συγκοινωνιακή προσβασιμότητα του παραλιακού μετώπου.
Όσον αφορά τα χρονοδιαγράμματα, ο κ. Κουρέτας σημείωσε ότι ορισμένες από αυτές τις παρεμβάσεις ενδέχεται να ολοκληρωθούν σε πέντε έως δέκα χρόνια, ενώ άλλες ίσως χρειαστούν περισσότερο.
«Τα έργα του Μετρό είναι πολύπλοκα και απαιτούν πλήρη ωρίμανση μελετών πριν τη δημοπράτηση. Χρειάζονται καλές μελέτες, προσεκτική επίβλεψη και γρήγορη αντιμετώπιση των προβλημάτων που προκύπτουν», υπογράμμισε ο επικεφαλής της Ελληνικό Μετρό.
Τόσο ο ίδιος όσο και οι συγκοινωνιολόγοι επισημαίνουν τη στρατηγική σημασία της ανάπτυξης μέσων σταθερής τροχιάς, ιδίως στην Αθήνα, όπου το κυκλοφοριακό πρόβλημα παραμένει από τα πιο οξυμένα ζητήματα της καθημερινότητας.
Μετρό: Ξεκίνησαν οι μελέτες για την επέκταση προς Ελληνικό και Γλυφάδα
0
22 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2025, 11:45



Σχόλια Αναγνωστών
0 Προσθήκη σχολίουΔεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.