ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 8 ΙΟΥΛΙΟΥ 2025, 05:24

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Ελληνικό: Καθυστερεί η Ποσειδώνος - Στο τραπέζι Σήραγγα Ηλιούπολης και νέος σταθμός πριν τη Γλυφάδα

0 27 ΙΟΥΝΙΟΥ 2025, 11:20

 Για το 2028 μεταφέρεται η λειτουργία της Λεωφόρου Ποσειδώνος στην περιοχή του Ελληνικού λόγω του Τραμ αλλά και λόγω της αναγκαιότητας της διαχείρισης της από operator. Αυτό ανέφερε στα πλαίσια ερωτήσεων στη χθεσινή έκτακτη γενική συνέλευση της Lamda Development ο Διευθύνων Σύμβουλος, Οδυσσέας Αθανασίου.

Όπως είπε, η κατασκευή της υπογειοποιημένης Λεωφόρου Ποσειδώνος, μήκους 1.300 μέτρων θα ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2026 από την AVAX στα πλαίσια της γενικής εργολαβίας για την ανάπτυξη υποδομών. Ακολούθως θα πρέπει να γίνει και παράδοση-παραλαβή της νέας σήραγγας στο Ελληνικό Δημόσιο.

Αυτό όμως δεν είναι αρκετό καθώς θα πρέπει να “κουμπώσει” εκατέρωθων η νέα λεωφόρος με την υφιστάμενη Ποσειδώνος. Εδώ έρχεται ένα επιπρόσθετο ζήτημα που είναι η ύπαρξη των γραμμών Τραμ.

Αυτό σημαίνει πως θα πρέπει να πρέπει να υπάρξει μια επιπρόσθετη εργασία για την μετακίνηση των γραμμών στα σημεία που θα πρέπει να κουμπώσει η νέα υπογειοποιημένη λεωφόρος.

Αυτό προσδιορίστηκε σαν εργασία για το τέλος του 2027 και προς το παρόν χρήζει διευκρινίσεων για το ποιος και πως θα γίνει αυτό το έργο. Αν λάβουμε υπόψη μας αντίστοιχα έργα της Περιφέρειας Αττικής στο Φάληρο για την μετακίνηση της παραλιακής, είχαν γίνει από τον εργολάβο και όχι από τη ΣΤΑΣΥ ή την Ελληνικό Μετρό.

Παράλληλα θα πρέπει να γίνει διαγωνισμός ή ανάθεση σε κάποιον operator για τη λειτουργία της σήραγγας Όπως ορίζεται από τη νομοθεσία, οι σήραγγες άνω των 500 μέτρων πρέπει να διαθέτουν κάποιον λειτουργό για λόγους ασφαλείας αλλά και κυκλοφορίας. Εδώ το ερώτημα είναι αν αυτός ο λειτουργός θα είναι το Δημόσιο, αν θα θελήσει η LD να το αναλάβει ή αν θα υπάρξει κάποιος τρίτος (π.χ. η Αττική Οδός).

Ουσιαστικά η λειτουργία της νέας σήραγγας φαίνεται πως μεταφέρεται για το 2028 για να μπορέσουν να ολοκληρωθούν όλες οι παραπάνω διαδικασίες.

Η Σήραγγα Ηλιούπολης

Επίσης ο κ.Αθανασίου αναφέρθηκε στην μελέτη που έχει εκπονήσει η εταιρεία για την λεγόμενη Σήραγγα Ηλιούπολης εδώ και περίπου δύο χρόνια. Μάλιστα αποκάλυψε πως πρόσφατα έγινε επίσκεψη στο υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για το θέμα και προτάθηκε επιπλέον η ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης στο τμήμα από τον Άλιμο μέχρι το Ελληνικό.

Επίσης ο κ.Αθανασίου αναφέρθηκε στην ανάγκη δημιουργίας σταθμού Μετρό στην περιοχή του Ελληνικού (περίπου στο ύψος του ολοκληρωμένου συγκροτήματος με καζίνο, δηλαδή το IRC).

Όπως είπε θα υπάρξει κυκλοφοριακό πρόβλημα στην ευρύτερη περιοχή όταν λειτουργήσουν όλες οι αναπτύξεις και στα πλαίσια της επέκτασης του Μετρό προς τη Γλυφάδα θα μπορούσε να γίνει ένας σταθμός στο Ελληνικό, πριν η γραμμή τερματίσει στην εκκλησία του Αγίου Κωνσταντίνου στη Γλυφάδα.

Οι υπόλοιπες αναπτύξεις και έργα

Εντός του Ελληνικού γίνεται ένα μεγάλο αντιπλημμυρικό έργο με την ανάδειξη των ρεμάτων των Τραχώνων και της Ευρυάλης. Επίσης τρέχουν και τα έργα αποχέτευσης, ύδρευσης, δικτύων. Επίσης έχει χωροθετηθεί και ο σταθμός μεταφόρτωσης απορριμμάτων.

Σχετικά με την αντιπαράθεση με τον Δήμο Αλίμου για την περίφραξη στην περιοχή της Ευρυάλης, ο επικεφαλής της LD σημείωσε πως είναι υποχρέωση της εταιρείας όπως απορρέει παό την σύμβαση η περίφραξη του χώρου αλλά και για λόγους ασφαλείας φωτιάς, εισόδου ατόμων τη νύχτα. Κατατέθηκε αίτηση για ασφαλιστικά μέτρα και δικαιωθήκαμε, η δίκη θα γίνει 9 Ιουλίου.

Από τις άλλες αναπτύξεις για τον Σεπτέμβριο του 2028 αναμένεται η πρώτη σχολική και ακαδημαϊκή χρονιά εντός Ελληνικού με το σχολείο Κωστέα-Γείτονα.

Για τα ξενοδοχεία, αναμένεται τέλος 2028 με αρχές 2029 το πρώτο με ΤΕΜΕΣ, το δεύτερο εντός 2029 -δεν έχει καν ξεκινήσει-. Το κτίριο που είναι σε συνεργασία με την Brook Lane πάει πλέον με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης το 2029.

Όπως είπε ο κ.Αθανασίου ήδη εξετάζονται και τα έργα Β` φάσης τα οποία αναμένεται να ξεκινήσουν την περίοδο 2026-2027 και αφορούν κυρίως οικιστικά και την επόμενη φάση του Πάρκου (Β`φάση). Η ολοκλήρωση της Β` φάσης εκτιμάται ότι θα φτάσουν μέχρι τα μέσα της δεκαετίας του 2030.

Οικονομικά στοιχεία

Σχετικά με τα οικονομικά στοιχεία ο κ.Αθανασίου σημείωσε πως φέτος υπάρχει η πρόθεση αποπληρωμής του ομολόγου ύψους 230 εκατ. ευρώ από τα διαθέσιμα και θα εξεταστεί η έκδοση νέου ομολόγου.

Η Lamda Development όπως είπε ο κ.Αθανασίου θα αποπληρώσει το ελληνικό Δημόσιο μέχρι το 2031 για την παραχώρηση του Ελληνικού. Οι μεγαλύτερες ετήσιες δόσεις εντοπίζονται το 2028 και το 2031 με καταβολές περίπου στα 230 εκατ. ευρώ. Η πρώτη δόση να θυμίσουμε πως δόθηκε το 2021 με την υπογραφή της σύμβασης και ήταν ύψους 300 εκατ. ευρώ.

Από τις αναπτύξεις η Lamda Development πλήρωσε 2,5 εκατ. ευρώ ΕΝΦΙΑ το 2024 και εκτιμάται σε περίπου 4,5 εκατ. ευρώ για το 2025. “Όσο υλοποιούνται τα έργα θα φαίνεται αυτό στα μεγέθη της εταιρείας, το μέρισμα έχει να κάνει με τη στρατηγική του ΔΣ, εάν αποφασίσουν να επανεπενδυθούν θα γίνει αυτό. Το 2027 είναι έτος ορόσημο γιατί πολλά έργα θα έχουν φτάσει σε ολοκλήρωση” είπε ο κ.Αθνασίου.

Τέλος για τις ρήτρες στο Riviera Tower είπε πως έχει προϋπολογιστεί ένα κονδύλι περίπου 5 εκατ. ευρώ λόγω της καθυστέρησης ολοκλήρωσης του κτιρίου.

ypodomes.gr

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.