ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 1 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 19:17

ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Black Friday 2024: Πόσοι Έλληνες θα εκμεταλλευτούν τις προσφορές

2 14 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 10:50
Η Black Friday έχει καθιερωθεί για την τελευταία Παρασκευή του Νοεμβρίου, έτσι η Black Friday του 2024 πέφτει στις 29 Νοεμβρίου.

Το 75% των Ελλήνων καταναλωτών πιστεύουν ότι η Black Friday αποτελεί μια καλή ευκαιρία για να προχωρήσουν σε αγορές, σύμφωνα με σχετική έρευνα της Revolut.

Συγκεκριμένα, 7 – 8 στους 10 καταναλωτές υποστηρίζουν τις αγορές στην εκπτωτική περίοδο της Black Friday την τελευταία εβδομάδα του Νοεμβρίου, παρόλο που 1 στους 10 πιστεύει ότι δεν υπάρχουν πια μεγάλες προσφορές όπως στο παρελθόν.

Επιπλέον, σύμφωνα με την έρευνα, το 6% των ερωτηθέντων είναι διατεθειμένοι όχι μόνο να χρησιμοποιήσουν την πιστωτική τους κάρτα, αλλά και να πάρουν δάνειο για να μην χάσουν τις προσφορές.

Όσον αφορά στα κίνητρα που οδηγούν τους Έλληνες να ψωνίσουν κατά τη διάρκεια της Black Friday, το πρώτο είναι οι εκπτώσεις σε προϊόντα που συνήθως δεν αγοράζουν επειδή είναι πολύ ακριβά (53%). Ακολουθεί η αγορά προϊόντων που συνήθως αγοράζουν κατά τη διάρκεια του έτους, αλλά σε χαμηλότερες τιμές (40%).

Το 22% των Ελλήνων εκμεταλλεύεται την Black Friday για να αγοράσει χριστουγεννιάτικα δώρα και το 10% για να εφοδιαστεί με είδη καθημερινής ανάγκης (π.χ. απορρυπαντικά, είδη προσωπικής υγιεινής, κ.λπ.).

Πόσοι θα εκμεταλλευτούν την Black Friday για να περιποιηθούν τον εαυτό τους;

Ένας στους πέντε Έλληνες πρόκειται να εκμεταλλευτεί την Black Friday για να κάνει ένα δώρο στον εαυτό του, ακολουθώντας την τάση της «Treat Culture», δηλαδή το να επιβραβεύει κανείς τον εαυτό του. Η φιλοσοφία αυτή υπάρχει εδώ και πολλά χρόνια, αλλά πρόσφατα έχει γίνει τάση στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Συνήθως, αφορά σε μικρές και φθηνές απολαύσεις ως ανταμοιβή για κάτι που κάνατε ή απλά για να ευχαριστηθείτε τη στιγμή.

Στην Ελλάδα, τόσο οι γυναίκες όσο και οι άνδρες (22% αμφότεροι) έχουν την τάση να περιποιούνται τον εαυτό τους, με τις ηλικίες 18 – 24 ετών να είναι πολύ πιο επιρρεπείς σε αυτό (37%).

Τέλος, περίπου το 4% των Ελλήνων θα κάνει αγορές μόνο και μόνο λόγω του «FOMO» (Fear Of Missing Out), δηλαδή του φόβου να χάσουν μια μεγάλη ευκαιρία ή προσφορά στο πλαίσιο της Black Friday. Το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 7% μεταξύ των ηλικιών 25-34.

Online ή στο κατάστημα; Οι Έλληνες είναι διχασμένοι

Οι Έλληνες ψωνίζουν τόσο online (45%) όσο και σε φυσικά καταστήματα (50%) για την Black Friday. Οι κυριότεροι λόγοι για τις αγορές σε φυσικά καταστήματα είναι η άμεση παραλαβή του προϊόντος (31%), αλλά και να μην τους απασχολήσουν οι επιστροφές ή το λάθος μέγεθος (18%).

Όσον αφορά στις online αγορές, μεταξύ των βασικών πλεονεκτημάτων είναι η πρόσβαση σε περισσότερους εμπόρους (28%) και η αποφυγή του συνωστισμού και της αναμονής σε μεγάλες ουρές.

Σημειώνεται πως η έρευνα διενεργήθηκε τον Οκτώβριο του 2024 από την Dynata μέσω διαδικτυακής έρευνας και περιλάμβανε 21.000 άτομα, τα οποία θεωρούνται αντιπροσωπευτικό δείγμα του τοπικού πληθυσμού, ηλικίας τουλάχιστον 18 ετών σε 21 χώρες (Αυστρία, Βέλγιο, Βουλγαρία, Γαλλία, Γερμανία, Ελβετία, Ελλάδα, Ιρλανδία, Ισπανία, Ιταλία, Κροατία, Λετονία, Λιθουανία, Ολλανδία, Ουγγαρία, Πολωνία, Πορτογαλία, Ρουμανία, Σλοβακία, Τσεχία και Ηνωμένο Βασίλειο).

Σχόλια Αναγνωστών

2 Προσθήκη σχολίου
Περιπατητής αγοράς 16.11.24
Black Fridey και κάτι μέρες σα του Αγίου Βαλεντίνου, είναι για να πληρώνουν τα κορόϊδα που παρασέρνονται και τα ακουμπάνε κανονικά. Για τέτοια κορόϊδα μιλάμε.
Απάντηση
Πρεβεζάνος 16.11.24
Καλή και άγια η μπλάκ φράντεϊ αλλά για όσους έχουν χρήματα και τους περισσεύουν για να κάνουν αγορές. Για τους άλλους αυτούς που μετράνε τις μέρες μία μία μέχρι να έλθει η μέρα του μισθού ή της σύνταξης για να τη βγάλουν πέρα και μόνο για καμιά δεκαπενταριά μέρες, για αυτούς όλες οι μέρες και οι γιορτές είναι πάντα ίδιες. Δηλαδή, γεμάτες άγχος, αγωνία και ανασφάλεια.
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.