ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 14 ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025, 13:44

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Η εξέλιξη των έργων στο Ελληνικό: Τι είπε ο Oδ. Αθανασίου για το κυκλοφοριακό και την υπογειοποίηση της Ποσειδώνος

5 31 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024, 11:31

Σε αναλυτική ενημέρωση για την πορεία των έργων στο Ελληνικό προχώρησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της Lamda Development Οδυσσέας Αθανασίου, κατά τη διάρκεια συνάντησής του με δημοσιογράφους στο Εxperience Center.

Ο CEO της Lamda Development, αναφέρθηκε στα κατασκευαστικά έργα από τα οποία κάποια έχουν προχωρήσει αρκετά και κάποια άλλα πρόκειται να ξεκινήσουν το 2025. 

Όπως είπε αυτή τη στιγμή τα έργα τρέχουν με σημαντικούς ρυθμούς. Στόχος είναι να λειτουργήσει το παραλιακό τμήμα το 2027 με όλα τα εμβληματικά projects που τρέχουν εκεί.

Το Riviera Tower σήμερα έχει φτάσει στον 13ο όροφο και στόχος είναι μέχρι το καλοκαίρι του 2025 να έχει περίπου 25 ορόφους. Παράλληλα θα ξεκινήσει περίπου την ίδια περίοδο και η κάλυψη του Πύργου με τους υαλοπίνακες σταδιακά για τους πρώτους 20 ορόφους. Στόχος είναι να έχει “ντυθεί” όλο το κτίριο μέχρι το πρώτο τρίμηνο του 2026.

Η παράδοση του στους ιδιοκτήτες των διαμερισμάτων εκτιμάται προς το τέλος του 2026 καθώς παρουσιάζεται μια καθυστέρηση 6-9 μήνες που την απέδωσε στα γενικότερα προβλήματα που υπάρχουν στον κατασκευαστικό κλάδο. Όπως είπε γίνεται προσπάθεια το έργο να έχει ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος Οκτωβρίου του 2026 καθώς μετά θα τρέχουν και ρήτρες.

Η υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος σήμερα είναι περίπου στο 80% καθώς έχει σχηματιστεί πλήρως η σήραγγα. Όπως είπε ο κ.Αθανασίου η λειτουργία της προβλέπεται για τις αρχές του 2026, ωστόσο όπως είπε, πρόκειται για έργο που θα παραδοθεί στο Δημόσιο και θα πρέπει να πιστοποιηθεί η σήραγγα από την αρμόδια υπηρεσία του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών αλλά και να βρεθεί και κάποιος operator για να την λειτουργήσει.

Σχετικά με το τελευταίο, όπως ανέφεραν στελέχη της Lamda θα μπορούσε να γίνει από κάποιον operator αυτοκινητόδρομου όπως η Αττική Οδός ή η Ολυμπία Οδός. Ωστόσο η διαδικασία αυτή θα πρέπει να γίνει από τον φορέα διαχείρισης της Λεωφόρου Ποσειδώνος που στην προκειμένη περίπτωση όπως είπαν είναι η Περιφέρεια Αττικής.

Ο κ. Αθανασίου επίσης μίλησε για δυσκολίες με την σύνδεση των δικτύων με τους αντίστοιχους οργανισμούς καθώς έχουν σημειωθεί κάποιες καθυστερήσεις για τα δίκτυα ηλεκτροδότησης, ύδρευσης και αποχέτευσης ενώ όπως είπε έχουν τύχει αρκετές φορές κατά την διάρκεια των εκσκαφών να πέσουν πάνω σε αγωγούς ή δίκτυα τα οποία δεν ήταν καταγεγραμμένα από τις υπηρεσίες των Οργανισμών Κοινής Ωφέλειας.

Παράλληλα εξέθεσε τον προβληματισμό του για το κυκλοφοριακό στην περιοχή καθώς όταν τεθεί σε λειτουργία το πρώτο τμήμα του Ελληνικού σταδιακά μέχρι το 2027 θα υπάρχει σημαντικός φόρτος στην Λεωφόρο Βουλιαγμένης.

Σύμφωνα με τον κ. Αθανασίου η Lamda Development μέσα από μνημόνιο που είχε υπογράψει με το υπουργείο ΥΠΟΜΕ, προχώρησε σε εκπόνηση μελετών (οι οποίες όπως ανέφερε είχαν κόστος κάποιων εκατομμυρίων) τόσο για την Σήραγγα Ηλιούπολης όσο και για την ανισοπεδοποίηση της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Οι μελέτες όπως είπε έχουν παραδοθεί στο υπουργείο και αναμένουν πλέον από το Δημόσιο.

Αναφορικά με το The Ellinikon Mall αυτή την εποχή ολοκληρώνεται η εκσκαφή και γίνεται ριζικός ανασχεδιασμός του project για να μειωθεί το κόστος που είχε εκτιναχθεί. Τις μελέτες τις έχει αναλάβει η γαλλική Bouygues η οποία έχει μεγάλη εμπειρία σε ανάλογα έργα και επίσης συμμετέχει με την Aktor στον Riviera Tower.

Μέσα στο 2025 όπως είπε θα γίνει η παράδοση των Αθλητικών εγκαταστάσεων καθώς τα έργα από το σχήμα AKTOR-METKA τρέχουν. Παράλληλα προχωρούν και τα πολύ σημαντικά αντιπλημμυρικά έργα που εκτελούνται στο Ρέμα Τραχώνων το οποίο με τα έργα έχει τριπλάσια αντιπλημμυρική ικανότητα ενώ το ίδιο γίνεται και το Ρέμα Ευρυάλης από την πλευρά της Γλυφάδας, ρέμα το οποίο ήταν μπαζωμένο.

Τα αντιπλημμυρικά του Ελληνικού ουσιαστικά θα λειτουργούν ως αντιπλημμυρική ασπίδα για τα νότια προάστια καθώς θα υπάρχει πλέον μεγάλη παροχετευτική ικανότητα και ειδικά για τις περιοχές του Αλίμου, του Ελληνικού, της Αργυρούπολης και της Γλυφάδας.

Η συμφωνία με τον Όμιλο Φουρλή επισημοποιήθηκε και τα πρώτα έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το 2025 με ορίζοντα. Παράλληλα μέχρι το τέλος του έτους θα ανακοινωθεί η συνεργασία με πανεπιστήμιο το οποίο θα κατασκευαστεί δίπλα από τα σχολεία του Κώστα Γείτονα στο δυτικό μέρος του Ελληνικού.

Σχόλια Αναγνωστών

5 Προσθήκη σχολίου
Νικόλαος Γιαννιός 01.11.24
Το έργο είναι υπέροχο αλλά σοβαρά προβλήματα κυκλοφορίας δεν θα εμφανισθούν μόνο στην Λ. Βουλιαγμένης. Αντίστοιχα δραματικά προβλήματα θα εμφανισθούν στις ήδη βεβαρημένες λεωφόρους Ποσειδώνος και Αμφιθέας. Θα χρειασθούν εκτεταμένες υπογειοποιήσεις και ανισόπεδοι κόμβοι. Πρέπει να ληφθούν άμεσα μέτρα αλλιώς θα υποφέρουν όλοι στα νότια προάστια
Απάντηση
Οβελίξ 01.11.24
Μακάρι νάχαμε πολλούς σαν τους Λάτσηδες, τους Μαρτίνους, τους Προκοπίου κ.α. που με τα έργα τους βοηθάνε την πατρίδα και τους Έλληνες.
Απάντηση
Αστερίξ 01.11.24
Και να σκεφτεί κανείς ότι πριν από κάποια χρόνια ο Κουκουές δήμαρχος τότε και μετά Συριζαίος του Ελληνικού, Κορτζίδης, παρέα με κάποιους διπλανούς του, θέλανε να κάνουνε όλο το χώρο του αεροδρομίου εκεί, ... λαχανόκηπο!!!!!
Απάντηση
ΦΛΟΙΣΒΙΟΣ 01.11.24
Μεγάλο, τεράστιο έργο. Μόνο μπράβο στους επενδυτές της ΛΑΜΔΑ, στον κο Αθανασίου και σε όλους που έβαλαν μπρός τις διαδικασίες. Επένδυση που θα αποτελέσει πραγματικό φάρο στην σύγχρονη Ελλάδα.
Απάντηση
Καλαμακιώτισσα 01.11.24
ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΑ ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΠΟΛΥ ΧΡΗΣΙΜΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΗΜΟΥΣ ΠΟΥ ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΑΚΤΙΝΑ ΤΗΣ ΕΠΕΝΔΥΣΗΣ.
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.