ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 11 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 03:16

ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

Υπόγειο parking στο Φλοίσβο: Εγκρίθηκαν οι περιβαλλοντικές και συγκοινωνιακές μελέτες

0 19 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024, 20:42

Ένα ακόμα βήμα σημειώθηκε για την κατασκευή του υπόγειου χώρου πάρκινγκ στο Παλαιό Φάληρο, στον Φλοίσβο αφού εγκρίθηκαν οι Περιβαλλοντικοί Όροι (ΑΕΠΟ) για το έργο «Εκπόνηση κτιριοδομικών, περιβαλλοντικών και συγκοινωνιακών Μελετών για την κατασκευή υπόγειου χώρου στάθμευσης στον Φλοίσβο». Η ανάρτηση στο Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας έγινε στις 18 Οκτωβρίου 2024. 

Φορέας του έργου είναι ο Δήμος Παλαιού Φαλήρου και σύμφωνα με την απόφαση "φέρει ακέραιη την ευθύνη για την τήρηση των περιβαλλοντικών όρων, μέτρων και περιορισμών που επιβάλλονται με την απόφαση (ΑΕΠΟ)".

Όπως είχε ανακοινώσει στις 11-7-2021 ο Δήμαρχος Γιάννης Φωστηρόπουλος το έργο είναι ενταγμένο ως προς την πλήρη χρηματοδότησή του, στο Πρόγραμμα "Αντώνης Τρίτσης". 

Η συνολική χρηματοδότηση θα ανέλθει στα 12.400.000 euro, ποσό που περιλαμβάνει 1.379.499,66 euro για τις διάφορες μελέτες του έργου και ποσό 11.020.500,34 euro για την κατασκευή του. Βέβαια, από τότε πέρασαν ήδη 3 χρόνια και ενδεχομένως το ποσόν αυτό με τις ανατιμήσεις στα οικοδομικά υλικά, να διαφοροποιείται. 

Θα πρέπει να σημειωθεί ότι οι προκαταρκτικές έρευνες και μελέτες, προκειμένου να κατατεθεί το σχετικό απαιτητικό Τεχνικό Δελτίο διήρκησαν πάνω από ένα έτος ενώ πρόθεση της Δημοτικής Αρχής του Δήμου Παλαιού Φαλήρου ήταν  οι διαδικασίες και οι μελέτες που απαιτούνταν, να προχωρήσουν το γρηγορότερο δυνατό, με στόχο οι εργασίες του μεγάλου έργου, σύμφωνα με όσα είχε δηλώσει τότε ο κ. Δήμαρχος να ξεκινούσαν εντός της Δημαρχικής Θητείας που έληγε το 2023.

Δημοσιοποίηση της ΑΕΠΟ

Μετά την έγκρισή της η μελέτη σύμφωνα με το νόμο διαβιβάζεται στο Περιφερειακό Συμβούλιο της Περιφέρειας Αττικής προκειμένου να λάβει γνώση και να ενημερώσει τους πολίτες και τους φορείς εκπροσώπησής τους, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Ν. 3010/02 και το Π.Δ. 135/2010, όπως αυτό ισχύει.

Κατά της απόφασης αυτής μπορεί να ασκηθεί προσφυγή ενώπιον του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας εντός τριάντα (30) ημερών από την ημερομηνία ανάρτησης της Απόφασης στο διαδίκτυο, σύμφωνα με τις διατάξεις του αρθ. 1, παρ. 2 του ν. 2503/1997 (περί εφαρμογής του άρθρου 8 του ν. 3200/1955).

Περιγραφή του έργου

Το έργο αφορά στην κατασκευή Νέου Υπόγειου Χώρου Στάθμευσης Οχημάτων στον Φλοίσβο, στον Δήμο Παλαιού Φαλήρου. Ο Νέος Υπόγειος Χώρος Στάθμευσης Οχημάτων στον Φλοίσβο, δυναμικότητας 400 θέσεων, χωροθετείται στην έκταση που βρίσκεται νοτιοδυτικά της Λ. Ποσειδώνος, εντός του παραλιακού μετώπου του Δήμου Νέου Φαλήρου. Ο Νέος Υπόγειος Χώρος Στάθμευσης Οχημάτων θα καταλαμβάνει τμήμα της υπόγειας έκτασης του Πάρκου του Φλοίσβου, μεταξύ του κτιρίου του Φλοίσβου και της ομώνυμης Μαρίνας και συγκεκριμένα θα αναπτυχθεί υπογείως (σε ένα επίπεδο, -1), στο τμήμα μεταξύ του κτιρίου του Φλοίσβου και του πεζόδρομου ανατολικά του Αναψυκτηρίου.

Σκοπός του έργου είναι η εξασφάλιση σημαντικού αριθμού θέσεων στάθμευσης, σε μια περιοχή αναψυχής υπερτοπικού χαρακτήρα, με την μικρότερη δυνατή επέμβαση στο Πάρκο του Φλοίσβου.

Η συνολική επιφάνεια του υπόγειου κτιρίου είναι 10.812,85 m², όπως αποτυπώνεται στο από Δεκέμβριο 2023 τοπογραφικό διάγραμμα του Πολιτικού Μηχανικού κ. Ιωάννη Κύρου, ενώ η συνολική επιφάνεια των κατασκευών στη στάθμη του Πάρκου μόλις που ξεπερνά τα 200 m² (περί τα 150 m² για τα κλιμακοστάσια και λιγότερα από 80 m² για τις Η/Μ εγκαταστάσεις), διάσπαρτα στην περιοχή όπου εκτείνεται υπογείως το κτίριο.

Για την πρόσβαση στον υπόγειο χώρο στάθμευσης προβλέπεται η κατασκευή τεχνικού κάτω διάβασης στο ύψος της οδού Άτλαντος, για την ανισόπεδη διέλευση (-1 επίπεδο) της Λ. Ποσειδώνος και των γραμμών του Τραμ (115 m νοτιοανατολικά της στάσης Τραμ «Πάρκο Φλοίσβου»).

Η πρόσβαση στον υπόγειο χώρο στάθμευσης, περιλαμβάνει:
Βρόγχο που εξυπηρετεί την είσοδο από τη Λ. Ποσειδώνος (ρεύμα από Γλυφάδα), ➢ που συνδέει τη Λ. Ποσειδώνος με το βυθιζόμενο τμήμα (ράμπα καθόδου), που οδηγεί στην κάτω διάβαση.

➢ Ράμπα μήκους ~32,0 m, που εξυπηρετεί την είσοδο στον σταθμό (για τους μετακινούμενους στη Λ. Ποσειδώνος/ρεύμα από Γλυφάδα) και την έξοδο από τον σταθμό, προς την οδό Ατλαντος.

➢ Τεχνικό κάτω διάβασης, μήκους ~55,0 m, για την ανισόπεδη διέλευση (-1 επίπεδο) της Λ. Ποσειδώνος και των γραμμών του Τραμ, που εξυπηρετεί τη ράμπα εισόδου/εξόδου.

➢ Υπόγεια διάβαση πεζών.

➢ Ράμπα μήκους ~ 43,0 m, που εξυπηρετεί την είσοδο από τη Λ. Ποσειδώνος (ρεύμα από Αθήνα).

➢ Τεχνικό κάτω διάβασης, μήκους ~12,0 m, για την ανισόπεδη διέλευση (-1 επίπεδο) των γραμμών του Τραμ, που εξυπηρετεί τη ράμπα εισόδου από τη Λ. Ποσειδώνος (ρεύμα από Αθήνα).

➢ Μείωση του διευρυμένου πεζοδρομίου στη συμβολή της Άτλαντος με τον παράπλευρο της Λ. Ποσειδώνος.

➢ Μονοδρόμηση του τμήματος του παράπλευρου της Λ. Ποσειδώνος, από την οδό Νηρέως έως την οδό Άτλαντος, με φορά προς την οδό Άτλαντος.

➢ Διαμόρφωση 18 θέσεων στάθμευσης, υπό γωνία 45ο, στο τμήμα του παράπλευρου της Λ. Ποσειδώνος, από την οδό Νηρέως έως την οδό Άτλαντος.

➢ Διαμόρφωση ισόπεδου σηματοδοτούμενου κόμβου στη συμβολή της οδού Νηρέως με τη Λ. Ποσειδώνος, ώστε να παρέχονται οι στρέφουσες κινήσεις και στα δύο κυκλοφοριακά ρεύματα της Λ. Ποσειδώνος.

➢ Μεταφορά της στάσης του ΟΑΣΑ «Τροκαντερό», επί της Λ. Ποσειδώνος/ρεύμα προς Γλυφάδα, καθώς επηρεάζεται από την ανάπτυξη α) του νέου σηματοδοτούμενου κόμβου (Λ. Ποσειδώνος και Νηρέως) και β) την αρχή της ράμπας εισόδου επί της Λ. Ποσειδώνος/ρεύμα προς Γλυφάδα (Θέση Α).

Κατεβάστε εδώ ολόκληρη την απόφαση έγκρισης. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.