ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 12 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024, 16:46

ΑΛΙΜΟΣ

Ανοίγει ο δρόμος για τη μαρίνα Αλίμου - Yπεγράφη η ΚΥΑ για τη χωροθέτηση και τους περιβαλλοντικούς όρους

1 21 ΙΟΥΝΙΟΥ 2024, 10:32

Το έργο της ανάπτυξης της νέας Μαρίνας Αλίμου, από την εταιρεία της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις, μέλος του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, μπαίνει στην επόμενη φάση του.

Η υπογραφή της Κοινής Υπουργικής Απόφασης από τα Υπουργεία Περιβάλλοντος - Ενέργειας και Τουρισμού για την έγκριση της χωροθέτησης και των περιβαλλοντικών όρων της Μαρίνας Αλίμου ανοίγει τον δρόμο για την έκδοση των οικοδομικών αδειών για την αξιοποίηση της μεγαλύτερης μαρίνας των Βαλκανίων και μίας από τις ιστορικότερες και εμβληματικότερες μαρίνες της Ελλάδας.

Η μαρίνα Αλίμου αποτελεί σημείο αναφοράς της Πρωτεύουσας και αναπόσπαστο μέρος του παραλιακού της μετώπου, γνωστού και ως "Αθηναϊκή Ριβιέρα". Τοποθετείται σε μία εξαιρετική γεωγραφική - στρατηγική θέση, καθώς βρίσκεται Νοτιοδυτικά της Αθήνας, 15 χλμ. από το κέντρο της πόλης, 8 χλμ. νότια του Λιμανιού του Πειραιά και 30 χλμ. από το Διεθνές Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, ενώ ταυτόχρονα εξυπηρετείται από ένα πυκνό δίκτυο συγκοινωνιών που περιλαμβάνει τραμ, λεωφορεία και ταξί.

Με χερσαίο χώρο έκτασης 210.000 τ.μ., θαλάσσιο χώρο 428.000 τ.μ. και λιμενοβραχίονες μήκους 1.170 μ., είναι η μεγαλύτερη μαρίνα της Ελλάδας και των Βαλκανίων με 1.100 μόνιμες θέσεις σκαφών, εκ των οποίων 50 θέσεις για μεγάλες θαλαμηγούς άνω των 25 μέτρων. Λειτουργεί σύμφωνα με διεθνείς προδιαγραφές και διαθέτει χώρο διαχείμασης για περίπου 350 σκάφη. Το μέγιστο βάθος της είναι τα 6,5 μέτρα.

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Ιανουαρίου 2021, το ΤΑΙΠΕΔ παραχώρησε το δικαίωμα χρήσης και εκμετάλλευσης της μαρίνας Αλίμου για 40 χρόνια στη θυγατρική εταιρεία "Ανάπτυξη Νέας Μαρίνας Αλίμου Α. Ε." της ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις του Ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ, ενώ η REDS, επίσης θυγατρική του ίδιου Ομίλου, έχει αναλάβει το έργο ανάπτυξης, μελέτης και κατασκευής με στόχο την αναβάθμισή της σε μία από τις πιο σύγχρονες τουριστικές μαρίνες της Μεσογείου.

Η παραχώρηση της Μαρίνας Αλίμου προβλέπει, μεταξύ άλλων, τη δυνατότητα αξιοποίησης της χερσαίας ζώνης συνολικής επιφάνειας 210.000 τ.μ. για ευρείες χρήσης τουρισμού, πολιτισμού και αναψυχής, γεγονός που επιτρέπει την υλοποίηση μιας ολοκληρωμένης τουριστικής επένδυσης συνολικής αξίας περίπου €100 εκατ. στο ταχέως αναπτυσσόμενο παράκτιο μέτωπο της ελληνικής πρωτεύουσας, με πολλαπλάσια προστιθέμενη αξία, τόσο σε τοπικό όσο και σε εθνικό επίπεδο.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, η κτιριακή ανάπτυξη ~18.500μ² θα αναδείξει τη δυναμική της μαρίνας καθώς θα φιλοξενήσει χρήσεις τουριστικές, εμπορικές και ψυχαγωγικές που θα την αναβαθμίσουν σε προορισμό για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της πρωτεύουσας.

Το πρωτοποριακό σχέδιο "απαντάει" στις πλέον σύγχρονες επιταγές για φιλικές προς τον πολίτη αναπτύξεις καθώς ο όγκος των κτιρίων θα είναι διασπάσιμος και τα κτίρια ισόγεια, δηλαδή ύψους έως 4,5 μέτρα, ενώ όπου υπάρξει και πρώτος όροφος, το συνολικό ύψος δεν θα ξεπερνά τα 7 μέτρα. Με δεδομένο μάλιστα πως η λεωφόρος Ποσειδώνος βρίσκεται υψομετρικά πιο πάνω από τη Μαρίνα, όποιος περπατάει στο πεζοδρόμιο κατά μήκος της λεωφόρου θα μπορεί να βλέπει τη θάλασσα σχεδόν σε όλο το μήκος της λεωφόρου, όπως συμβαίνει και σήμερα.

Επιπλέον, η αναβάθμιση του θαλάσσιου τμήματος και ο εκσυγχρονισμός των υποδομών και των υπηρεσιών φιλοξενίας σκαφών θα καταστήσουν τη μαρίνα Αλίμου σε μία από τις πιο σύγχρονες μαρίνες της Μεσογείου.

Στο έργο υπάρχει πρόβλεψη για εκτεταμένους χώρους ιδανικούς για περίπατο και ποδήλατο. Ο περιβάλλοντας χώρος θα έχει δόμηση κάθετη στη Λεωφόρο Ποσειδώνος, και φυτεμένα δώματα που θα "ενώνουν" την πόλη με τη Μαρίνα. Ιδιαίτερη έμφαση έχει δοθεί σε μια σύγχρονη, "πράσινη" ανάπτυξη, ενώ αξίζει να σημειωθεί ότι δεν θα επηρεαστεί η χρήση του κολυμβητηρίου, το οποίο παραμένει ενταγμένο στην περιοχή.

forbesgreece.gr

Σχόλια Αναγνωστών

1 Προσθήκη σχολίου
Νικόλαος Γιαννιός 22.06.24
Ο βόρειος υπήνεμος της Μαρίνας λειτουργεί ως προέκταση της αριστερής όχθης του ρέμματος της Πικροδάφνης, με αποτέλεσμα το ρεύμα του ύδατος να στρέφει βόρεια και να μπαζώνει την ακτή του Παλαιού Φαλήρου με ποταμίσιο αμμοχάλικο και ακαθαρισίες. 30 χρόνια φωνάζουμε κάποιοι ματαίως για την δημιουργεία δεξιάς όχθης, ώστε το ρέμμα να αποχετεύει εις το βάθος του Σαρωνικού.. Η ακτή μας είναι πια αγνώριστη. Ας γίνει επιτέλος κάτι τώρα..
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.