ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 23 ΜΑΙΟΥ 2024, 08:54

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Γεωργιάδης για Ελληνικό: Τα έργα προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα (vid)

0 4 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2023, 18:04

Επίσκεψη στα υπό κατασκευή έργα στο Ελληνικό και παρακολούθηση της εξέλιξής τους, πραγματοποίησαν σήμερα ο υπουργός Ανάπτυξης, Άδωνις Γεωργιάδης και ο αναπληρωτής υπουργός, Νίκος Παπαθανάσης μαζί με βουλευτές του νοτίου τομέα της Αττικής.

Η επίσκεψη του υπουργού Ανάπτυξης έρχεται ως απάντηση στα όσα ισχυρίστηκε πριν από λίγες μέρες ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολλάκης ότι το έργο του Ελληνικού έχει τελματώσει και ότι οι επενδυτές αποχωρούν ένας - ένας. Μάλιστα τάχθηκε στο πλευρό του υποψήφιου βουλευτή του κόμματός του του γνωστού για τον πόλεμο κατά της επένδυσης του Ελληνικού Μπελαβίλα, ο οποίος είπε ότι αν ξαναγίνουν κυβέρνηση θα επαναδιαπραγματευτούν την επένδυση!

Τα έργα εξελίσσονται ταχύτατα

Η επίσκεψη του Άδωνι Γεωργιάδη και του αναπληρωτή υπουργού ξεκίνησε από το πρώτο κτίριο που θα παραδοθεί και θα στεγάσει τέσσερα σωματεία ατόμων με ειδικές ανάγκες και θα έχει έκταση 10.000 τ.μ., θα είναι βιοκλιματικό και θα διαθέτει πισίνα και θεραπευτήρια. Θα προσφέρει επίσης δυνατότητα διημέρευσης.

«Αυτό το κτίριο που βλέπετε δεν υπήρχε πριν από ένα χρόνο. Σε δύο μήνες παραδίδεται στους Συλλόγους των ΑμεΑ, 10.000 τ.μ. είναι ήδη σχεδόν έτοιμα. Για όσους λένε ότι δεν προχωράει το Ελληνικό. Τέσσερις διαφορετικοί Σύλλογοι στεγάζονταν σε τέσσερα μικρά σαν κοντέινερ κτίρια. Αυτά έχουν κατεδαφιστεί και έρχονται όλοι δωρεάν και μεταγκαθίστανται σε αυτό το καταπληκτικό κτήριο, το οποίο έχει όλες τις σύννομες προδιαγραφές για να μπορούν οι άνθρωποι αυτοί να έχουν τη διαβίωση και τη θεραπεία που πρέπει με αξιοπρέπεια», τόνισε.

Πρόκειται για μια επένδυση 12 εκατ. ευρώ, που θα παραδοθεί τον Ιούνιο.


Παράλληλα σε εξέλιξη βρίσκονται και τα έργα για την υπογειοποίηση της Λεωφόρου Ποσειδώνος, ένα έργο 55 εκατ. ευρώ που αναμένεται να βοηθήσει πολύ τους Αθηναίους που μετακινούνται στα Νότια προάστια

«Είμαστε εντός χρονοδιαγράμματος, παρά την κρίση, παρά την άνοδο υλικών και τιμών, δεν έχει μειωθεί καθόλου η ζήτηση στο Ελληνικό. Έχουν έρθει και Έλληνες και ξένοι και τα έργα όλα προχωρούν με μεγάλη ταχύτητα. Δεν υπάρχει κανένα κομμάτι που αυτή τη στιγμή δεν προχωράει» σημείωσε στις δηλώσεις του ο κ. Γεωργιάδης.

Ο υπουργός επισήμανε πως «ό,τι διαβάζετε τις τελευταίες μέρες, όπως βλέπετε με τα μάτια σας, είναι όλα παραμύθια της Χαλιμάς. Το έργο προχωράει κανονικά. Το σημαντικό είναι ότι είναι εντός χρονοδιαγράμματος. Το master plan του έργου προέβλεπε και προβλέπει ότι η πρώτη φάση του έργου θα παραδοθεί έως 31 Δεκεμβρίου 2025».

Ο ίδιος σημείωσε πως «έως 31 Δεκεμβρίου 2025 εδώ θα μπορείτε να βλέπετε τα διάφορα έργα. Δεν τελειώνει το έργο τον Δεκέμβριο του 2025 καθώς έχει τρεις φάσεις και πολλά χρόνια εξέλιξης μπροστά. Αυτή είναι η πρόβλεψή του, αυτή είναι η σύμβασή του, αυτός είναι ο ρυθμός του. Δεν μπορείς να φτιάξεις ένα έργο 8,5 δισεκατομμυρίων ευρώ σε μερικούς μήνες».

Σύμφωνα με τον υπουργό Ανάπτυξης, αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει ούτε ένα τετραγωνικό, πρακτικά, απούλητο στο Ελληνικό της πρώτης φάσης.

Ο Υπουργός Ανάπτυξης επισκέφθηκε το εργοτάξιο μαζί με τον αναπληρωτή υπουργό Νίκο Παπαθανάση. Παρόντες ήταν επίσης οι βουλευτές του Νοτίου Τομέα Αθηνών: η υφυπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Σοφία Βούλτεψη, Χάρης Θεοχάρης, 'Αννα Καραμανλή, Κωνσταντίνος Κυρανάκης, Μπάμπης Παπαδημητρίου, Βασίλης Σπανάκης, Διονύσης Χατζηδάκης και Δημήτρης Βαγενάς οι οποίοι ξεναγήθηκαν από την εταιρεία Lamda Development στα έργα που βρίσκονται υπό κατασκευή.

Η υπογειοποίηση της Ποσειδώνος

Όσον αφορά το έργο της υπογειοποίησης της Λεωφόρου Ποσειδώνος, έχει προχωρήσει ήδη η εκσκαφή στο 50% του συνολικού όγκου. Στόχος είναι να γίνει η μέγιστη επαναχρησιμοποίησή των προϊόντων εκσκαφής σε άλλες περιοχές του έργου, όπως το Πάρκο.

Πρόκειται για δρόμο μήκους 1,5 χλμ. εκ των οποίων πάνω από 1 χλμ (1.150μ) είναι το υπόγειο τμήμα με 3 λωρίδες κυκλοφορίας προς κάθε κατεύθυνση.

Το νέο οδικό τμήμα θα συμβάλλει καθοριστικά στην αποσυμφόρηση της κυκλοφορίας, ενώ στη θέση της σημερινής Λ. Ποσειδώνος θα γίνει δρόμος ήπιας κυκλοφορίας.

Όπως είπε ο επικεφαλής εργοταξίου, «στο έργο έχουμε 110 μηχανήματα που επιχειρούν. Εδώ, μόνο στην υπογειοποίηση έχουμε γύρω στα 30-35 μηχανήματα και 110 άτομα από πλευράς AVAX. Και σε όλο το έργο έχουμε 300 άτομα που απασχολούνται.

Σκάβουμε 10 μέτρα κάτω από τη στάθμη της γης και είμαστε 5 μέτρα κάτω από τον υδροφόρο ορίζοντα. Αυτή τη στιγμή έχουμε σκάψει περίπου το 50% με 60% της εκσκαφής, δηλαδή έχουμε ξεπεράσει το 50% και οδεύουμε προς το 60% της εκσκαφής. Έχουμε σκυροδετήσει το 20% του φορέα, δηλαδή έχουμε σκυροδετήσει 25.000 κυβικά μέτρα μπετόν από το σύνολο των 125.000 και προχωράμε ολοταχώς.

Το έργο κατασκευάζεται με τη μέθοδο του “cut and cover”, δηλαδή εκσκαφή και επίχωση ύστερα. Φτιάχνουμε αυτό το φορέα από οπλισμένο σκυρόδεμα, έχει ειδικές μονώσεις έτσι ώστε να αντέχει και κατασκευάζεται σε τμήματα των 50 μέτρων, γιατί είμαστε στη θάλασσα, έχουμε αρμούς έτσι ώστε να αποφύγουμε τις διαφορικές καθιζήσεις.

Το τούνελ με ύψος 5,6-6 μέτρα σχεδιάζεται με τις υψηλότερες προδιαγραφές αυτή τη στιγμή όσον αφορά στην πυροπροστασία, τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις. Και νομίζω ότι από πλευράς προδιαγραφών που θα τηρεί το τούνελ αυτό όταν θα δοθεί στην κυκλοφορία θα είναι στα υψηλότερα στάνταρ όχι μόνο της Ελλάδας αλλά και γενικότερα.

Το έργο προχωράει πάρα πολύ καλά. Είμαστε εντός του χρονοδιαγράμματος, έχουμε ξεπεράσει όλους τους στόχους μας και προχωράμε. Το έργο θα ολοκληρωθεί στις αρχές του 2025 εξ ολοκλήρου, ενώ η κυκλοφορία δεν θα χρειαστεί να διακοπεί. Θα γίνει ευρεία παράκαμψη».

ΕΑΚΝ Αγίου Κοσμά

Αναφορικά με το ΕΑΚΝ (Εθνικό Αθλητικό Κέντρο Νεότητας), σε λιγότερο από 3 μήνες μετακινήθηκαν 100 περίπου αθλητές σε επιπλωμένα διαμερίσματα σε κοντινές περιοχές ως προς τους χώρους προπόνησης τους – τα έξοδα καλύφθηκαν από Lamda.

Είναι η πρώτη φορά που μια ιδιωτική εταιρεία αναλαμβάνει να αναμορφώσει και να αναβαθμίσει με δικά της έξοδα τις παρακάτω εγκαταστάσεις:

- της Παιανίας
- το Ολυμπιακό χωριό
- ΟΑΚΑ (προπονητήριο άρση βαρών)
- κλειστό κολυμβητήριο "Πέτρος Καπαγέρωφ" στο Μικρολίμανο

Επόμενη στάση η μαρίνα του Αγίου Κοσμά η οποία αναβαθμίζεται, με δυνατότητα ελλιμενισμού 310 σκαφών, ενώ έχει τη δυνατότητα φιλοξενίας και super yachts.

Οι οικιστικές αναπτύξεις του project

Πάνω από το 20% της μισθώσιμης επιφάνειας έχουν ξεπεράσει οι συμφωνίες μίσθωσης για το Riviera Galleria, τον πρώτο οργανωμένο high end retail και γαστρονομικό προορισμό στην Ελλάδα, σχεδιασμένο από το βραβευμένο Ιάπωνα αρχιτέκτονα Kengo Kuma.

Μέχρι το τέλος του έτους οι μισθώσεις για το εμπορικό κέντρο εκτιμάται ότι θα ξεπεράσουν το 50%.

Όσον αφορά το εμπορικό της Βουλιαγμένης έχει συμφωνηθεί το 52% της μισθώσιμης επιφάνειας ενώ μέχρι το τέλος του έτους αναμένεται να έχει ξεπεράσει το 70%.

Όσον αφορά το Riviera Tower, τον πρώτο ουρανοξύστη στην Ελλάδα, ύψους 200μ, έχουν ήδη υπογραφεί συμβόλαια για το 75% του συνόλου των διαμερισμάτων.

Για την κατασκευή του έχει υιοθετηθεί ένα πρωτοποριακό σύστημα θεμελίωσης, με 300 πασσάλους με διάμετρο 1,5μ και βάθος περίπου 50μ (τοποθετούνται 3 πάσσαλοι ανά ημέρα). Έως τα τέλη του χρόνου, οι πρώτοι όροφοι του Πύργου θα είναι εμφανείς σε όλους τους διερχόμενους από τη Λ. Ποσειδώνος. Να σημειωθεί ότι για τη δημιουργία του Riviera Tower κατατέθηκαν 30% περισσότερα δικαιολογητικά (εγκρίσεις, μελέτες κ.λπ.) συγκριτικά με μια τυπική άδεια για ένα απλό κτίριο και 1.900 σχέδια μέχρι την τελική έγκριση.

Τέλος, στο Ελληνικό θα δημιουργηθούν και 2 ξενοδοχεία σε κοινοπραξία με την ΤΕΜΕΣ (το ένα θα βρίσκεται στη Μαρίνα Αγίου Κοσμά και το άλλο δίπλα στο ακρωτήρι).

Πράσινες Πρακτικές και Κυκλική Οικονομία

Στην έκταση του Ελληνικού ολοκληρώνονται οι εργασίες και μέχρι το καλοκαίρι θα λειτουργούν 2 υπερσύγχρονες μονάδες έτοιμου σκυροδέματος (σε συνεργασία με τις εταιρείες ΤΙΤΑΝ και Lafarge Ηρακλής). Οι μονάδες αυτές θα εξυπηρετούν τις ανάγκες του έργου, επιτυγχάνοντας με αυτό τον τρόπο τη μικρότερη δυνατή όχληση στους πολίτες μιας και δεν επιβαρύνεται η κυκλοφορία στην παραλιακή αλλά και άλλες κεντρικές λεωφόρους από τα ειδικά βαριά οχήματα μεταφοράς σκυροδέματος. Όπως για παράδειγμα, για 50 μέτρα σκυροδέτησης της υπογειοποίησης της Ποσειδώνος απαιτούνται 300 βαρέλες από το Κορωπί και τον Ασπρόπυργο- τώρα γίνεται κατά τη διάρκεια της νύχτας για να μην επιβαρύνουν την κίνηση. Οι μονάδες θα λειτουργήσουν με τη μέγιστη δυνατή αξιοποίηση προϊόντων ανακύκλωσης σκυροδέματος και υλικών κατεδαφίσεων που προκύπτουν από το ΕΛΛΗΝΙΚΟ.

Έργο απορρύπανσης και εξυγίανσης εδάφους και υπόγειων υδάτων

Το έργο που βρίσκεται σε εξέλιξη στο χώρο του πρώην Διεθνούς Αερολιμένα, θεωρείται μοναδικό (πραγματοποιείται για πρώτη φορά στην Ελλάδα) εξαιτίας της έκτασης του αλλά και των φιλικών προς το περιβάλλον μεθόδων που χρησιμοποιούνται. Πρόκειται για άλλο ένα δείγμα της δέσμευσης για "πράσινη", βιώσιμη ανάπτυξη, καθώς περισσότεροι από 6.500 τόνοι μολυσμένου εδάφους έχουν επεξεργαστεί και καθαριστεί σε ειδικό χώρο εντός του εργοταξίου. Ήδη απομακρύνθηκαν 5,5 χλμ. αγωγού καυσίμου από βάθος 2-3 μέτρα που έτρεχαν κατά μήκος των διαδρόμων για τον ανεφοδιασμό των αεροσκαφών. Επίσης, γίνεται καθαρισμός του υδροφόρου ορίζοντα ο οποίος είχε μολυνθεί από τις διαρροές του παλιού αυτού αγωγού. Όλη η ποσότητα εδάφους και τα υπόγεια ύδατα επαναχρησιμοποιούνται (π.χ. για τις ανάγκες των έργων κατασκευής στο Ελληνικό) μειώνοντας ακόμα περισσότερο το περιβαλλοντικό αποτύπωμα του έργου. Η διαδικασία αυτή ξεκίνησε το 2022 και θα ολοκληρωθεί, εντός του 2023.

Όσο δε για τη μεταχείριση του υπάρχοντος πρασίνου, όσα δέντρα υπάρχουν σε περιοχές που γίνονται εκσκαφές μεταφυτεύονται σε περιοχές του πάρκου ή μεταφέρονται σε συνεργαζόμενα φυτώρια για να επαναφυτευτούν όταν ολοκληρωθούν οι εργασίες. Περισσότερα από 3.000 δέντρα θα μεταφερθούν σε φυτώρια για να επαναχρησιμοποιηθούν.

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.