ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 22 ΜΑΙΟΥ 2022, 14:17

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Ελληνικό: Μειώνονται με προεδρικό διάταγμα οι θέσεις πάρκινγκ πέριξ της επένδυσης

0 27 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2022, 12:46

Εως και 60% μειώνονται οι θέσεις πάρκινγκ σε ακτίνα 500 μέτρων από τον σταθμό μετρό στην Αθηναϊκή Ριβιέρα (Μητροπολιτικό Πόλο Ελληνικού – Αγίου Κοσμά) με προεδρικό διάταγμα που κρίθηκε νόμιμο από το ΣτΕ και μειώνει συνολικά τις θέσεις σε ολόκληρη την ζώνη ανάλογα με την ύπαρξη μέσω μεταφοράς.

Πρόκειται, οπως αναφέρεται ως κίνητρο για να χρησιμοποιεί το κοινό τα μέσα μαζικής μεταφοράς αφού -σύμφωνα πάντα με το σχέδιο Π.Δ.- οι επίμαχες ρυθμίσεις αποσκοπούν "στην αύξηση της χρήσης των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς σε χρήσεις γης και πόλους έλξης σημαντικού αριθμού μετακινήσεων, κυρίως εργαζομένων, όπως είναι ο Μητροπολιτικός Πόλος Ελληνικού – Αγίου Κοσμά, μέσω της εφαρμογής παγιωμένων διεθνών πρακτικών και εμπειριών σε σχέση με τις πολιτικές στάθμευσης", ενώ από νομικής απόψεως, οι επίμαχες ρυθμίσεις προτείνονται "ως πρώτη εφαρμογή της αρχής της βιώσιμης κινητικότητας".

Στο ΣτΕ κατατέθηκε για νομοπαρασκευαστική επεξεργασία σχέδιο Π.Δ. για την "αναθεώρηση του από 28-2-2018 Π.Δ. "έγκριση του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού – Αγίου Κοσμά Αττικής” .

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση σκοπός ειναι να εφαρμοστούν οι διατάξεις του νεότερου περιβαλλοντικού νόμου 4685/2020 και ειδικά εκείνη με την οποία παρέχεται "η δυνατότητα καθορισμού του αριθμού των απαιτούμενων θέσεων στάθμευσης, σε όλες τις περιοχές που καλύπτονται από Τοπικά και Ειδικά Χωρικά Σχέδια, ΣΟΑ, ΕΣΧΑΣΕ και ΕΣΧΑΔΑ, ανά κάθε προβλεπόμενη κτιριακή χρήση και κατά παρέκκλιση των οριζόμενων στο Π.Δ. 111/2004, εφόσον διαπιστώνεται ότι το ακίνητο εξυπηρετείται από μέσα σταθερής τροχιάς σε ακτίνα 500 μέτρων από τον σταθμό των μέσων αυτών και η επιχειρούμενη ρύθμιση αιτιολογείται καταλλήλως από την απαιτούμενη κυκλοφοριακή μελέτη".

Ειδικότερα, επέρχεται "μείωση του αριθμού των θέσεων στάθμευσης ανάλογα με τον βαθμό προσπελασιμότητας των μέσων μαζικής μεταφοράς και αφορά τόσο στα νέα κτίρια που πρόκειται να κατασκευαστούν στην έκταση του Μητροπολιτικού Πόλου Ελληνικού, κ.λπ.", όσο και όλες τις χρήσεις, πλην κατοικίας.

Όπως αναφέρεται "για χρήσεις, οι οποίες απέχουν έως και 500 μέτρα από τον σταθμό μετρό, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 60%. Για χρήσεις, οι οποίες απέχουν: έως και 300 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 30%, ενώ από 301 μέτρα έως και 450 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 20% και από 451 μέτρα έως και 500 μέτρα από στάση τραμ, οι θέσεις στάθμευσης μειώνονται κατά ποσοστό 15%”.

Σύμφωνα με τις διευκρινίσεις που παρασχέθηκαν από τους αρμόδιους κρατικούς φορείς, όπως αναφέρεται στο σχέδιο Π.Δ., οι διαφοροποιήσεις αυτές υπαγορεύθηκαν "από την ελκυστικότητα του κάθε μέσου, η οποία εξαρτάται από την ταχύτητά του, την επίδραση της κυκλοφορίας στην κίνησή του και την πυκνότητα των δρομολογίων", ενώ ελήφθη υπόψη σχετική κυκλοφοριακή μελέτη. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.