ΓΔ: 858,93 -4,45% EUR/USD: 1,1320

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΑ

«Η Υποκρισία της Αλήθειας»

Της Αλίκης Δημητρέλλου 0 22 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2021, 16:04

Οι μεγάλες υποκρισίες δεν υπάρχουν για να κρύψουμε την ασχήμια και το κακό που έχουμε μέσα μας, αλλά την κενότητά μας. Το πιο δύσκολο πράγμα να κρυφτεί είναι κάτι που δεν υπάρχει.
Eric Hoffer


Όταν επιστρέφεις μετά από καιρό σε μια παλιά σου αγάπη σε κατακλύζει μια γλυκόπικρο γεύση. Το περιβάλλον σού φαίνεται τόσο γνώριμο και οικείο, αλλά συγχρόνως τόσο καινούριο και διαφορετικό. Το συναίσθημα που τελικά υπερισχύει είναι η ανυπομονησία . Μια ανεξέλεγκτη αδημονία να ξεκινήσεις πάλι αυτό το νοητό ταξίδι μαζί με τους πρωταγωνιστές σε άλλες εποχές, να συμπορευτείς με τις ζωές τους, να συμπάσχεις με τις δυσκολίες τους, να μοιραστείς τις σκέψεις τους και να κατανοήσεις τις πράξεις τους.

Είσαι, λοιπόν, πάλι εκεί, δεύτερη σειρά, έτοιμος να σε παρασύρει άλλη μια παράσταση στη δίνη της, δίπλα σε άγνωστους που μοιράζεστε την ίδια προσμονή, μπροστά σε μια πορφυρή βελούδινη κουρτίνα θεάτρου. Έτοιμος να ξεφύγεις από τη δική σου πραγματικότητα και για δύο ώρες να μεταμορφωθείς σε κάποιον άλλον, όπου μέσα από τα μάτια της ψυχής του να ζήσεις την δική του ιστορία. Είσαι, λοιπόν, πάλι εκεί… εκεί που χτυπάει το τρίτο κουδούνι και επιτέλους ξεκινούν «Οι μάγισσες του Σάλεμ».

Ένα από τα πιο εμβληματικά έργα του Άρθουρ Μίλλερ βρήκε κατάλληλους ηθοποιούς και σκηνοθέτη για να αναδειχτεί η σκληρή αλλά και σύγχρονη ιστορία του. Μια σειρά από ψευδείς κατηγορίες που αρχίζουν να επηρεάζουν την ήσυχη επαρχία του Σάλεμ θα μετατρέψουν το ήσυχο χωριό σε ένα κυνήγι μαγισσών. Η εμμονή μιας κοπέλας και το μένος της για εκδίκηση θα οδηγήσουν μέχρι και τον άντρα που αγαπά στην εκτέλεση. Ένα αθώο παιχνίδι κατέληξε σε τραγωδία και σε θάνατο πολλών αθώων γυναικών. Γιατί η αλήθεια είναι ρευστή και η υποκρισία ριζωμένη βαθιά στις ψυχές όλων όσων θέλουν να επωφεληθούν από τις συγκυρίες. Όσοι χρειάζονταν ένα λόγο για να βλάψουν κάποιον συνάνθρωπο τους τον απέκτησαν, χωρίς να χρειάζονται αποδείξεις και το φιλήσυχο χωριό μετατράπηκε σε αίθουσα κατηγορητηρίου.

Ο συνδυασμός των λιτών αλλά πολύ εύστοχων σκηνικών και της ατμοσφαιρικής μουσικής σε μετέφεραν στην εποχή και στα γεγονότα του Σάλεμ. Όλη υπόθεση εκτυλίσσεται πάνω σε ένα πεσμένο σταυρό υποδεικνύοντας πολύ διακριτικά τον υποκριτικό ρόλο της εκκλησίας. Όλοι οι χαρακτήρες του Μίλλερ πλασμένοι με αρετές και αδυναμίες ερμηνεύτηκαν εξαιρετικά από τους ηθοποιούς, οι οποίοι τους χειρίστηκαν με λεπτότητα χωρίς να είναι αυτοσκοπός να συμπαθήσει ή να μισήσει κάποιον ο θεατής.

Ο Άκης Σακελλαρίου στο ρόλο του Τζον Πρόκτορ ήταν καθηλωτικός και πρόβαλε με μαεστρία την εσωτερική σύγκρουση λογικής και συναισθήματος, η Ρένια Λουιζίδου και η Ιωάννα Παππά ενσάρκωσαν με τεράστια επιτυχία το ρόλο της ψυχρής αλλά ταυτόχρονα γλυκιάς και ενάρετης Ελισάβετ και της παθιασμένης και εκδικητικής Άμπιγκεϊλ αντίστοιχα.

Ο Νικήτας Τσακίρογλου στο ρόλο του δικαστή ήταν εμβληματικός και ο Γιάννης Καλατζόπουλος μετέφερε με επιτυχία την μικρόψυχη φύση του ιερέα Πάρης. Επίσης, ο Γεράσιμος Σταφίδας στο ρόλο του ιερέα Τζον Χέηλ ήταν τόσο πειστικός στην πορεία για την εξέλιξη του χαρακτήρα του, που ταυτιζόσουν μαζί του. Ο χορός των «μαγισσών» ερμηνεύτηκε με ένταση από τις ταλαντούχες νεαρές ηθοποιούς, και απέκτησε οντότητα μέσα από την ψυχολογική υποκίνηση της πρωταγωνίστριας.

Όλοι οι ηθοποιοί μετέδωσαν τόσο πολύ τα συναισθήματα και τις κρυφές πτυχές των χαρακτήρων τους που δεν μπορούσες στο τέλος παρά να υποκλιθείς στο ταλέντο τους. Ο σκηνοθέτης Νικορέστης Χανιωτάκης με αντιμετώπισε με σεβασμό το έργο του Μίλλερ, δημιούργησε μια υποβλητική ατμόσφαιρα με λιτότητα αλλά και εσωτερικότητα και το αποτέλεσμα τον δικαίωσε.

Μία θεατρική παράσταση που σε συνεπαίρνει και σε αφήνει εκστατικό. Γιατί στο τέλος το ποιοι πραγματικά είμαστε το καθορίζουν οι πράξεις και η στάση μας στις πιο σκοτεινές και δύσκολες στιγμές


Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.