ΑΡΘΡΑ

Προώθηση Ιστοσελίδων ή πληρωμένη διαφήμιση στην Google

1 26 ΙΟΥΛΙΟΥ 2021, 12:56

Αν μία επιχείρηση στις μέρες μας δεν έχει μία ιστοσελίδα είναι απλά σαν να μην υπάρχει και αυτό το λέμε γιατί πλέον ο κόσμος περνάει περισσότερο χρόνο από ποτέ στο διαδίκτυο ενώ και η Πανδημία Covid-19 έχει μεταφέρει σχεδόν όλες τις εκφάνσεις της καθημερινής μας ζωής στο διαδίκτυο. Αρκεί όμως μία καλά σχεδιασμένη ιστοσελίδα και λογαριασμοί στα social media για να μπορεί μία επιχείρηση να δει κέρδη από το διαδίκτυο; Η απλή απάντηση είναι «όχι».

Το internet είναι κυριολεκτικά αχανές αφού αποτελείται από δισεκατομμύρια sites για κάθε θέμα και προϊόν που μπορεί κανείς να φανταστεί. Είναι σχεδόν αδύνατον να μάθει κάποιος για ένα καινούργιο site ή το site μίας επιχείρησης χωρίς κάποια ενημέρωση. Η ενημέρωση αυτή γίνεται με τη προώθηση ιστοσελίδων. Μία ιστοσελίδα που δεν προωθείται απλά δεν αποδίδει στο 100% των δυνατοτήτων της. Στο άρθρο αυτό θα συγκρίνουμε προώθηση SEO (στην οποία για ευκολία θα αναφερόμαστε ως προώθηση ιστοσελίδων) και τις πληρωμένες διαφημίσεις στη Google και άλλες μηχανές αναζήτησης.

Προώθηση ιστοσελίδων

Όπως είπαμε και πριν, με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στην προώθηση ιστοσελίδων SEO, τι είναι όμως αυτός; SEO σημαίνει Search Engine Optimization το οποίο στη γλώσσα μας αποδίδεται ως Βελτιστοποίηση για Μηχανές Αναζήτησης ή και με τον όρο προώθηση ιστοσελίδων στο Google. Σκοπός του SEO είναι να κάνει μία ιστοσελίδα να καταλαμβάνει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη θέση στις σελίδες αποτελεσμάτων σχετικών αναζητήσεων. Όσο πιο υψηλή είναι η θέση ενός site στις εν λόγω αναζητήσεις, τόσο πιο πιθανό είναι να την επισκεφτεί ο χρήστης που έκανε την έρευνα, άρα η επισκεψιμότητα ενός site είναι θετική συνάρτηση της κατάταξης του.

Πώς γίνεται το SEO; Η κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων γίνεται με βάση κάποια κριτήρια, η SEO προώθηση ιστοσελίδων στην ουσία φροντίζει ώστε να πληροί ένα site όσο το δυνατόν περισσότερα από αυτά με παρεμβάσεις τόσο εντός όσο κι εκτός του εν λόγω site. Είναι μία μακροχρόνια και ιδιαίτερα πολύπλοκη διαδικασία με την οποία πρέπει να ασχολούνται μόνο ειδικοί.

Τα υπέρ και τα κατά της προώθησης ιστοσελίδων: Το μεγάλο πλεονέκτημα του SEO είναι ότι φέρνει στο site organic traffic, δηλαδή επισκέπτες που νιώθουν ότι έφθασαν μόνοι τους εκεί και όχι μετά από κάποια παραίνεση. Οι επισκέπτες αυτού του τύπου είναι πολύ πιθανό να μετατραπούν σε πελάτες. Το άλλο πλεονέκτημα είναι το γεγονός ότι τα οφέλη του είναι μόνιμα αφού είναι σχεδόν αδύνατο να χάσει τη καλή του κατάταξη ένα site. Το μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι τα οφέλη δεν είναι άμεσα ορατά.

Πληρωμένη διαφήμιση στο Google

Τώρα περνάμε σε μία πιο απλή μέθοδο για προώθηση ιστοσελίδας. Με τις πληρωμένες διαφημίσεις στην ουσία πληρώνει κάποιος ώστε να βγαίνει ένα link για το site του σε ειδικό σημείο των σελίδων αποτελεσμάτων σχετικών αναζητήσεων, το οποίο είναι πριν τα λεγόμενα οργανικά αποτελέσματα. Εννοείται ότι υπάρχει και ειδική σήμανση ώστε οι χρήστες να ξέρουν ότι τα links αυτά είναι στην ουσία διαφημίσεις και όχι οργανικά αποτελέσματα.

Πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα: Το μεγάλο πλεονέκτημα που έχει η εν λόγω μέθοδος για προώθηση website είναι τα άμεσα αποτελέσματα της. Δεν είναι σπάνιο να δει ένα site αύξηση στην επισκεψιμότητα και τις πωλήσεις του από τη πρώτη μέρα της διαφημιστικής καμπάνιας. Το μειονέκτημα είναι το γεγονός ότι η πληρωμή γίνεται με τη μορφή δημοπρασίας δηλαδή για να βγαίνει ένα site πιο συχνά από ένα ανταγωνιστικό θα πρέπει να πληρώσει περισσότερα. Αυτό σημαίνει ότι σε πολύ ανταγωνιστικές αγορές το κόστος μπορεί να ξεφύγει. Τέλος, τα οφέλη μίας τέτοιας διαφημιστικής καμπάνιας χάνονται με το τέλος της.

Συμπεράσματα

Όπως βλέπετε και οι δύο μέθοδοι για προώθηση έχουν τα υπέρ και τα κατά τους. Για τις περισσότερες περιπτώσεις η καλύτερη λύση είναι ένας συνδυασμός και των δύο: διαφημίσεις για γρήγορα αποτελέσματα στην αρχή λειτουργίας του site και SEO για μόνιμα. Αν πρέπει να επιλέξετε μία από τις δύο λύσεις, το SEO θα σας αποφέρει μεγαλύτερη επιστροφή για την επένδυση σας, αρκεί να έχετε και την απαραίτητη υπομονή. 

Σχόλια Αναγνωστών

1 Προσθήκη σχολίου
Στέφανος Οικονομίδης 28.07.21
Το SEO είναι σίγουρα ένα εξαιρετικό εργαλείο για να αυξηθεί η επισκεψιμότητα σε μια ιστοσελίδα με επισκέπτες που κατα τεκμήριο ενδιαφέρονται για τα προιόντα και τις υπηρεσίες που αυτή παρέχει. Για τις σημαντικές λέξεις-κλειδιά για τις οποίες δεν επιτυγχάνεται κατάταξη στην πρώτη σελίδα της Google μπορεί να αξιοποιηθούν τα Google Ads Search Campaigns. Το SEO και τα Google Ads Search Campaigns είναι συνεπώς συμπληρωματικά και τα δύο μαζί συνιστούν το SEM (Search Engine Marketing).
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.