ΑΡΘΡΑ

Πως ο αλγόριθμος της Google επηρεάζει το site σας και πώς να τον παρακολουθείτε

2 20 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2020, 11:01
Ο αλγόριθμος της Google καθορίζει την επιτυχία ενός site, ωστόσο αλλάζει συνεχώς και θα πρέπει η ιστοσελίδα σας να συμβαδίζει πάντα μαζί του. Δείτε πως μπορείτε να τον παρακολουθείτε και να τον προβλέψετε

Η κατάταξη που θα έχει ένα site στις σελίδες αποτελεσμάτων σε μεγάλο βαθμό καθορίζει και την επισκεψιμότητα του και άρα και το πόσο «αποτελεσματικό» είναι: όσο πιο μεγάλη η κατάταξη του, τόσο μεγαλύτερη και η επισκεψιμότητα του, άρα και οι πιθανότητες για την απόκτηση νέων πελατών.

Αυτό που καθορίζει αυτή τη κατάταξη είναι ο περίφημος αλγόριθμος της Google, στον οποίο και η εταιρεία χρωστάει τη τεράστια επιτυχία της. Ο εν λόγω αλγόριθμος, στην ουσία αξιολογεί το κάθε site με βάση κάποια κριτήρια και του αποδίδει μια κατάταξη στις σελίδες αποτελεσμάτων για τις σχετικές με αυτό αναζητήσεις. Όσο πιο πολλά από τα κριτήρια του αλγόριθμου πληροί ένα site, τόσο μεγαλύτερη θα είναι και η κατάταξη του. Ο αλγόριθμος επίσης δίνει και ποινές σε όσα sites προσπαθούν φανερά να τον χειραγωγήσουν ή να τον «ξεγελάσουν».

Εννοείται πως τα κριτήρια του αλγόριθμου είναι κρυφά για έναν πολύ απλό λόγο: αν διέρρεαν, τότε όλα τα sites θα ήταν ίδια και στην ουσία ο αλγόριθμος θα γινόταν παντελώς άχρηστος. Η Google αλλάζει συνεχώς τον αλγόριθμο για να συμβαδίζει με τα trends του διαδικτύου, για παράδειγμα, το ειδικό design για κινητά έχει πολύ μεγαλύτερη σημασία για τον αλγόριθμο τώρα απ’ ότι πριν από μερικά χρόνια, λόγω της ολοένα και αυξανόμενης χρήσης των κινητών τηλεφώνων για browsing στο ίντερνετ. Επιπλέον, ο αλγόριθμος αλλάζει συχνά για να προλάβει η Google τα «κόλπα» όσων προσπαθούν να εξαπατήσουν την μηχανή αναζήτησης της και να επηρεάσουν πλαγίως τα αποτελέσματα της.

Όπως λοιπόν είμαι σίγουρος ότι θα καταλάβατε, το να μπορεί κάποιος να προβλέψει τις αλλαγές του αλγόριθμου είναι κάτι πολύ «δυνατό» και σημαντικό, καθώς θα σας επιτρέψει να κερδίσετε καλύτερες κατατάξεις και να αποφύγετε άδικες ποινές, αλλά κάθε άλλο παρά απλό δεν είναι. Το κατά πόσο θα μπορέσετε να καταλάβετε τις αλλαγές που έρχονται, εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό από τις γνώσεις σχετικά με την πληροφορική, τις ικανότητες σας να παρακολουθείτε και να καταλαβαίνετε τα trends στο χώρο του διαδικτύου και φυσικά από τον χρόνο που διαθέτετε. Με απλά λόγια, είναι μάλλον πολύ δύσκολο για κάποιον «άσχετο» με το είδος να προβλέψει το τι μέλλει γενέσθαι με τον αλγόριθμό.

Αν λοιπόν θέλετε να μάθετε τις τελευταίες εξελίξεις σχετικά με τη μηχανή αναζήτησης της Google και τις κατατάξεις της, θα πρέπει να απευθυνθείτε στους ειδικούς, δηλαδή στους SEO experts. SEO σημαίνει Search Engine Optimization και όσοι ασχολούνται με αυτό, στην ουσία μελετούν την πορεία και τις αλλαγές του αλγόριθμου και προσαρμόζουν sites και σελίδες ανάλογα. Η καλύτερη ή μάλλον και η μόνη λύση για σας λοιπόν, είναι να αναζητήσετε τη βοήθεια των επαγγελματιών του είδους όπως κάποιο SEO agency, είτε μιλώντας απευθείας μαζί τους, είτε διαβάζοντας blogs για το SEO.

Το να βρείτε έναν SEO ή ένα σχετικό blog είναι κάτι το πολύ εύκολο: αρκεί μια έρευνα στο Google! Τα blogs μπορεί να περιέχουν πάρα πολύ χρήσιμες πληροφορίες και συμβουλές, άλλωστε τα συμβουλεύονται και οι SEO για να κάνουν τη δουλειά τους, αλλά πολλές φορές μπορεί απλά να μην μπορείτε να εφαρμόσετε αυτά που θα βρείτε εκεί.

Αν απευθυνθείτε σε έναν SEO, αυτός θα φροντίσει να μελετήσει το site σας, να δει το πόσο βελτιστοποιημένο είναι σχετικά με τον αλγόριθμο και τις «προτιμήσεις» του και στη συνέχεια θα κάνει τις απαραίτητες αλλαγές και βελτιώσεις. Οι περισσότεροι μάλιστα θα αναλάβουν να ελέγχουν τακτικά το site σας και να κάνουν τις απαραίτητες αλλαγές όποτε γίνεται μια «δραματική» αλλαγή στον αλγόριθμο. Εννοείται πως αυτή η επιλογή θα σας κοστίσει κάτι ενώ η πρώτη θα είναι συνήθως δωρεάν, αλλά θα σας προσφέρει σίγουρα αποτελέσματα και μάλιστα από έναν ειδικό του είδους. Η επιλογή είναι δική σας!

Σχόλια Αναγνωστών

2 Προσθήκη σχολίου
Γιώργος Χαλκιόπουλος 21.11.20
Δυστυχώς, οι υπηρεσίες CEO είναι πανάκριβες
Απάντηση
Στέφανος Οικονομίδης 21.11.20
Χρήσιμο άρθρο για το SEO το οποίο είναι το πιο πολύπλοκο εργαλείο του digital marketing. Προυποθέτει την ενδελεχή ανάλυση των ιστοσελίδων και των εντοπισμών ευκαιριών βελτίωσης σε τεχνικά θέματα, δομής της ιστοσελίδας, περιεχομένου καθώς και των backlinks και brand mentions.
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.