ΑΡΘΡΑ

Μικρή συντήρηση αυτοκινήτου από εσάς - Ο έλεγχος προστατεύει από ζημιές

0 2 ΙΟΥΝΙΟΥ 2020, 16:59

Όποιος ελέγχει μόνος του το αυτοκίνητο του, προστατεύει τόσο την τσέπη του όσο και τα νεύρα του. Για το μεγάλο «σέρβις» του αυτοκινήτου σας δε μπορείτε να αποφύγετε το εξουσιοδοτημένο συνεργείο. Τον μικρό όμως έλεγχο, της μηχανής και άλλων λειτουργικών συστημάτων του, μπορείτε να τον κάνετε μόνοι σας. Μια προσπάθεια σίγουρα θα σας αποζημιώσει.

Δε χρειάζεται να είναι κανείς και πολύ ειδικός, ώστε κατά καιρούς να ελέγχει ο ίδιος το αυτοκίνητό του. Ούτε και πρέπει να διαθέτει πολλά εργαλεία ή άλλα βοηθήματα. Λίγη θέληση και κάποιες τεχνικές γνώσεις αρκούν. Ο φόβος που ο καθένας έχει στην αρχή, χάνεται, όσο περισσότερο εξοικειώνεται με το αυτοκίνητο. Ορισμένα σημεία του μικρού ελέγχου που προτείνουμε, θα σας φανούν ίσως αυτονόητα. Άλλα πάλι, όπως ο έλεγχος της συμπίεσης, καλύτερα να γίνεται από τον τεχνικό στο συνεργείο αυτοκινήτων. Όποιος θέλει να επισκέπτεται το συνεργείο όσο το δυνατό αραιότερα, ακόμη και για λόγους οικονομίας, τότε καλά θα κάνει να ελέγχει ορισμένα πράγματα ο ίδιος. Λ.χ. το σωστό μείγμα αντιψυκτικού στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων, που προστατεύει από το πάγωμα των εκτοξευτήρων.

Διαβάστε 10 βασικούς ελέγχους που μπορείτε να κάνετε στο αυτοκίνητο σας σχετικά εύκολα.

1. Έλεγχος μπουζί. Χρειάζεστε ένα μπουζόκλειδο, για να τα ελέγξετε και να κρίνετε αν πρέπει να αλλαχθούν.

2. Έλεγχος των ασφαλειών στον πίνακα για οξείδωση. Πολλές φορές μια μικρή περιστροφή της ασφάλειας, αρκεί για να αποκαταστήσει την επαφή.

3. Έλεγχος συμπίεσης κινητήρα. Με το συμπιεσόμετρο στις τρύπες των μπουζί μπορούμε να διαπιστώσουμε τη συμπίεση. Θα πρέπει να είναι ίση σε όλους τους κυλίνδρους.

4. Συμπλήρωση υγρού καθορισμού και αντιψυκτικού στο δοχείο των υαλοκαθαριστήρων.

5. Έλεγχος σύσφιξης των τροχών. Με τη βοήθεια ενός δυναμόκλειδου σφίγγεται τα μπουλόνια της ρόδας.

6. Ένα φίλτρο αέρος, που είναι τόσο ακάθαρτο δεν εκπληρώνει τον προορισμό του στην λειτουργία του κινητήρα. Αλλάξτε το αμέσως.

7.Έλεγχος στάθμης υγρών φρένων στο δοχείο. Συμπληρώνουμε μέχρι την πάνω γραμμή. Μία φορά το χρόνο πρέπει να τα αλλάζουμε.

8. Κατά καιρούς θα πρέπει να ελέγχουμε την πίεση στη ρεζέρβα, και να της δίνουμε 0,5 bar περισσότερο από το προβλεπόμενο.

9. Έλεγχος στάθμης λαδιού. Γίνεται σύντομα, όταν φουλάρουμε βενζίνη. Να τηρούνται τα προβλεπόμενα διαστήματα αλλαγής του κατασκευαστή.

10. Μέχρι ποια θερμοκρασία υπό το μηδέν αντέχει το μίγμα; Με τη συσκευή ελέγχου, που μπορεί να εφαρμόσει και στο δοχείο διαστολής του ψυγείου, διαπιστώνεται εύκολα.

Αν ο κινητήρας σας δημιουργήσει πρόβλημα καθ' οδόν, τότε πιθανόν έχουν λερωθεί τα μπουζί, τα καθαρίζουμε με λεπτό σμυριδόπανο. Με τους σημερινούς, υψηλής τεχνολογίας κινητήρες, μην αρκεστείτε σ' αυτή τη λύση ανάγκης και αλλάξτε με πρώτη ευκαιρία, τα μπουζί. Βοηθάτε έτσι την τσέπη σας (κατανάλωση), αλλά και το περιβάλλον. Ακόμη πιο βασικό είναι το μίγμα τον αντιψυκτικού, για το ψυγείο του κινητήρα. Μία και μόνο νύχτα με ιδιαίτερα μεγάλο κρύο, είναι αρκετή να παγώσει το ψυγείο. Η επισκευή που απαιτείται είναι πολύ ακριβότερη. Παρά την πρόοδο της τεχνολογίας, ο κινητήρας αντιπαθεί το ακάθαρτο και λιγοστό λάδι που έχει ως συνέπεια τη γρήγορη φθορά του. Επομένως σε κάθε δεύτερο φουλάρισμα βενζίνης καλό είναι να ελέγχουμε τη στάθμη τον λαδιού. Δεν υπερβαίνουμε τα προβλεπόμενα από τον κατασκευαστή στα χρονικά διαστήματα αλλαγής λαδιών. Η ηλεκτρική εγκατάσταση του αυτοκινήτου θα πρέπει και αυτή να συντηρείται. Οι ασφάλειες που έχουν οξειδωθεί πρέπει να αλλαχθούν, ή να καθαριστούν οι επιφάνειες επαφής τους, με γυαλόχαρτο. Τα διάφορα «φις» και οι πόλοι της μπαταρίας πρέπει να ελέγχονται, να καθαρίζονται και να λιπαίνονται. Η αλλαγή των υγρών φρένων πρέπει να γίνεται από το συνεργείο. Εσείς, όμως, μπορείτε να ελέγχετε τη στάθμη. Τα μπουλόνια των τροχών πρέπει να τα ελέγχετε, μόνο αν χρειάστηκε να αλλάξετε τροχό. Την πίεση όμως των ελαστικών οφείλετε να την ελέγχετε συχνότερα.

Μην ξεχνάτε. Το πόση πίεση απαιτείται στα ελαστικά, το ποιος τύπος μπουζί προβλέπεται, η ποιότητα λαδιών κινητήρα, το υδραυλικό λάδι και άλλα, μπορεί όποιος θέλει να τα ελέγχει μόνος του, συμβουλευόμενος τις οδηγίες χρήσεως, που συνοδεύουν κάθε αυτοκίνητο. Αυτά όλα αποτελούν, ακριβώς, τη λεγόμενη «μικρή συντήρηση».
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.