ΓΔ: 641,85 -0,35% EUR/USD: 1,1275

ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗ

Τι απαντούν οι κάτοικοι που λένε ΟΧΙ στα εκσυγχρονιστικά σχέδια για τη Μαρίνα Βουλιαγμένης

0 28 ΜΑΙΟΥ 2020, 11:18

Τη δική τους απάντηση δίνουν οι κάτοικοι που λένε ΟΧΙ  στην καταστροφική, όπως τη χαρακτηρίζουν, επέκταση  της μαρίνας της Βουλιαγμένης. στην ανακοίνωση του δήμου Βάρης - Βούλας - Βουλιαγμένης μετά την ψήφιση από το δημοτικό συμβούλιο της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων που αφορα στον εκσυγχρονισμό της Μαρίνας. 

Επίσης αντιπαραθέτουν τις δικές τους απαντήσεις στις απαντήσεις που δίνει ο δήμος στην αρνητική κριτική που δέχεται από εκείνους που αντιδρούν στα εκσυγχρονιστικά σχέδια του επενδυτή και τη στάση του Δήμου. 

Η ανακοίνωση 

Ανακοίνωση έσπευσε να βγάλει ο  Δήμος Βάρης Βούλας Βουλιαγμένης  στις 27/5/20, ενόψει μάλιστα και της ανοιχτής συνάντησης των κατοίκων με θέμα την επέκταση της μαρίνας Βουλιαγμένης την προσεχή Δευτέρα 1η Ιουνίου και ώρα 19:00 στην γνωστή καφετέρια της πλατείας, Aqua Marina.

Αναφερόμενος μάλιστα στην πρόσφατη ψηφοφορία του δημοτικού συμβουλίου  για την έγκριση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων της μαρίνας της Βουλιαγμένης, περιγράφει ότι σε σύνολο 31 παρόντων, υπήρξε μεγάλη διαπαραταξιακή πλειοψηφία 27 ψήφων «υπέρ», 3 ψήφων «κατά» και μια ψήφου «παρών», παραλλήποντας όμως να αναφέρει ότι τουλάχιστον 2 δημοτικές παρατάξεις της αντιπολίτευσης καταψήφισαν την μελέτη και αυτές ήταν του κυρίου Θάνου Ματόπουλου (Ριζοσπαστική Κίνηση Πολιτών) αλλά και του κυρίου Κώστα Πασακυριάκου (Λαϊκή Συσπείρωση) με σοβαρές ενστάσεις!

Ακόμη πιο σημαντική όμως ήταν η  στάση του δημοτικού συμβούλου της συμπολίτευσης κυρίου Παντελή Κασιδόκωστα (αδελφός του πρώην Δημάρχου Γρήγορη Κασιδόκωστα), ο οποίος δήλωσε «παρών» και δεν ψήφισε την επίμαχη Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, αναφωνόντας μάλιστα εκτός μικροφώνου ότι «θα φάμε πολύ ξύλο από τους Βουλιαγμενιώτες...»

Τώρα για την ουσία της υπόθεσης, το 2016 ολοκληρώθηκε η εξαγορά του 88,46% του Αστέρα Βουλιαγμένης με τίμημα 444 εκ. € από Άραβες και Τούρκους επενδυτές όπου μεταξύ άλλων συμφωνήθηκε και η ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ της Μαρίνας της Βουλιαγμένης.

Άλλο όμως ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ (την θέλουμε όλοι) και άλλο ΕΠΕΚΤΑΣΗ και μάλιστα με 4.800 τμ συνολικά κτιριακές εγκαταστάσεις, 67.000 κυβικά μέτρα μπετόν, 45.000 κυβικών μέτρων φυσικών ογκόλιθων, 125.000 κυβικών μέτρων λιθορριπών, 40.000 κυβικά μέτρα υλικών επιχώσεων αλλά και 400 θέσεων πάρκινγκ που θα εξυπηρετούν το ξενοδοχείο του Αστέρα, με παράλληλη αύξηση του όγκου της σημερινής λιμενικής εγκατάστασης, αύξηση κατά πολύ του μήκους του λιμενοβραχίονα, αύξηση της θαλάσσιας έκτασης της μαρίνας (αλήθεια με ποιο δικαίωμα;)

Επίσης, κατασκευή ελικοδρόμιου  και ελλιμενισμός 59 σκαφών που  θα έχουν επιτρεπτό όριο έως και άνω  των 70 μ. χωρίς να απαγορεύει κανένας κανονισμός λειτουργίας να μην ελλιμενίζονται άλλα αντίστοιχου μεγέθους σκάφη, τα οποία και θα μετατρέψουν τον όρμο αλλά και την  πλαζ της Βουλιαγμένης σε ένα συνεχές σημείο εκτόνωσης κυματισμών «τύπου μικρών τσουνάμι», καταστρέφοντας αργά αλλά σταθερά την παραλία μας.

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η οποία σημειωτέον έγινε για λογαριασμό και με δαπάνη των επενδυτών, φυσικά και μπορεί θεωρητικά να εξασφαλίζει αποκλειστικά τα δικά τους συμφέροντα, χωρίς να σέβεται ούτε την φυσιογνωμία της περιοχής, ούτε τον αρχαιολογικό της πλούτο (έχει πάρει οριστική έγκριση η μελέτη από το Κεντρικό Αρχαιολογικό Συμβούλιο;) αλλά ούτε και τους κατοίκους που θα πρέπει να υποστούν τουλάχιστον για 2 χρόνια το χώμα και την σκόνη από ένα τεράστιο εργοτάξιο που θα αλλοιώσει την μορφολογία της θαλάσσιας αλλά και της χερσαίας έκτασης της μαρίνας!

Συγκεκριμένα απαντάμε ξανά στις  λάθος απαντήσεις σας και σας καλούμε αν θέλετε να έρθετε την 1η Ιουνίου στην Aqua Marina να μας τα εξηγήσετε ξανά:

-Ερώτηση: Μεγαλώνει η Μαρίνα Βουλιαγμένης ναι ή όχι;

Η απάντηση μας: Ναι μεγαλώνει και στα θαλάσσια όρια της-πράγμα ανεπίτρεπτο-και στον όγκο ελλιμενισμού σκαφών (λιγότερα μεν αλλά μεγαλύτερα δε,  έως και άνω των 70μ) για να χωρέσουν, αλλά και στην χερσαία έκταση που θα οικοδομηθεί ένα «μικρό χωριό» 4.800 τμ. μαζί με το χώρο για το ελικοδρόμιο!

-Ερώτηση: Θα καταστραφεί το θαλάσσιο περιβάλλον του όρμου της Βουλιαγμένης;

Η απάντηση μας: Θα υπάρξουν τεράστιες επιπτώσεις στο θαλάσσιο περιβάλλον, κάτι που και η ίδια η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων επισημαίνει, με την «light» όμως εκδοχή ότι οι περισσότερες επιπτώσεις θα είναι προσωρινές!Και ρωτάμε, ΑΝ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ;

-Ερώτηση: Θα αλλοιώσει οπτικά τον κόλπο της Βουλιαγμένης;

Η απάντηση μας: Ναι θα τον αλλοιώσει και όχι μόνο οπτικά, αφού θα γίνουν τεράστιες παρεμβάσεις στο θαλάσσιο αλλά και το χερσαίο περιβάλλον κυρίως με τα 4.800 τμ σε κτιριακές και άλλες εγκαταστάσεις. αλλά και φυσιογνωμικά αφού τα τεράστια σκάφη που θα ελλιμενίζονται θα προκαλούν σε καθημερινή βάση προβλήματα στους λουόμενους της διπλανής πλαζ της Βουλιαγμένης αλλά κυρίως και στους αθλούμενους του ναυταθλητισμού σε όλα τα θαλάσσια Spor του Ναυτικού Ομίλου Βουλιαγμένης και του Ομίλου Κατοίκων.

-Ερώτηση: Θα δημιουργήσει η μαρίνα κυκλοφοριακό φόρτο στην πόλη;

Η απάντηση μας: Ναι γιατί θα δημιουργηθεί άλλη «μια πόλη μέσα στην πόλη» της Βουλιαγμένης με τεράστιο κυκλοφοριακό φόρτο από τα επιπλέον 400 και πλέον αυτοκίνητα που θα διέρχονται καθημερινά από τον ένα και μοναδικό δρόμο την Απόλλωνος, από και προς την μαρίνα και τα οποία θα αποτελούν κυρίως πελάτες της μαρίνα και του ξενοδοχείου του Αστέρα.
(Αλήθεια υπάρχει κυκλοφοριακή μελέτη;)

-Ερώτηση: Θα γίνει η περιοχή όπως οι μαρίνες Ζέας και Αλίμου;

Η απάντηση μας: Ναι θα γίνει κατά αναλογία και μην μπερδεύετε τον κόσμο, γιατί όταν λέμε «Ζέα» και «Άλιμος» δεν μιλάμε για μέτρα ή την χωρητικότητα των σκαφών αλλά κυρίως για την μετάλλαξη της περιοχής μας σε ένα λιμάνι «ως η πίσω αυλή του Αστέρα» όπου η έννοια λουόμενος και πλαζ της Βουλιαγμένης σταδιακά αλλά σταθερά θα καταργηθεί από τις συνέπειες της επέκτασης της μαρίνας Βουλιαγμένης.

-Ερώτηση: Προσφέρει κάτι ουσιαστικό στην περιοχή;

Η απάντηση μας: Ότι προσέφερε μέχρι σήμερα αφού οι περισσότερες θέσεις εργασίας είναι εξειδικευμένες (τουριστικός και ναυτιλιακός κλάδος)  και κυρίως θα καταληφθούν από εξειδικευμένους εργαζόμενους εκτός περιοχής ίσως και άλλων εθνικοτήτων!

Επίσης ο Δήμος θα έχει από λίγα έως πενιχρά έσοδα αφού η όλη εγκατάσταση δεν του ανήκει και η Τοπική Οικονομία θα έχει (με λιγότερα σκάφη όπως εσείς λέτε) τα ίδια ή και λιγότερα έσοδα που είχε και με την μέχρι τώρα λειτουργία της υπάρχουσας μαρίνας (εκτός αν υπάρχει κάποια συγκεκριμένη μελέτη που δεν μας την αναφέρατε μέχρι τώρα;)

Τέλος όσον αφορά την επιστημοσύνη  του καθενός αλλά και για την αξιοπιστία  της κάθε Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα μας επιτρέψετε να διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας, διότι έχουμε δει κατά καιρούς, ίσως και εσείς, να καταπίπτουν μελέτες και μελέτες με «τόνους αξιοπιστίας»... και ξέρετε γιατί;

Γιατί μίλαγαν μόνο με αριθμούς και νούμερα, αγνοώντας τον πολίτη, τον κάτοικο, τον δημότη εντέλει τον ίδιο τον ανθρώπινο παράγοντα!

Καλή τύχη στο έργο σας,

Εμείς θα ακολουθήσουμε τον  δικό μας δρόμο και σε όποια παραλία  της Βουλιαγμένης μας βγάλει...!!!

Με εκτίμηση,

Οι κάτοικοι που λένε ΟΧΙ  στην καταστροφική επέκταση  της μαρίνας της Βουλιαγμένης. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.