ΑΛΙΜΟΣ

Δημοτική συγκοινωνία στον Άλιμο: Mιάμιση ώρα κουβέντα για τα αυτονόητα

0 5 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2019, 12:21
Να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες στις μετακινήσεις τους θέλουμε. Δεν θα τους βάζουμε στο τρενάκι του τρόμου ούτε θα τους πάμε στο λούνα παρκ να τους στριφογυρίζουμε στην "μπαλαρίνα"! ...".

Ένα από τα θέματα που συζητήθηκαν στην συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Αλίμου, την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2019, ήταν και αυτό της έγκρισης σύναψης δημόσιας σύμβασης για την λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Όπως εξήγησε ο Δήμαρχος, Ανδρέας Κονδύλης, ο Δήμος πρόκειται να προχωρήσει στην πρόσληψη εννέα [9] οδηγών, προκειμένου να απασχοληθούν στα τρία[3] λεωφορεία αστικού τύπου που διαθέτει, σε δύο [2] βάρδιες λειτουργίας τους, και όπως απαιτείται εξάλλου στην συγκεκριμένη περίπτωση.

Η πρόσληψη μπορεί να γίνει, εφόσον το υπάρχον προσωπικό σε οδηγούς του Δήμου δεν επαρκεί για την κάλυψη των απαιτουμένων δρομολογίων.

Βασική προϋπόθεση για να προσληφθούν, είναι να διαθέτουν δίπλωμα Δ' και όχι Γ' κατηγορίας που απαιτείται για τα απορριμματοφόρα.

Aυτή την στιγμή υπηρετούν στον Δήμο μόνο 4 άτομα που διαθέτουν δίπλωμα οδήγησης Δ' κατηγορίας, όμως, και οι τέσσερις αυτοί οδηγοί απασχολούνται ήδη στα δύο οχήματα μεταφοράς προσωπικού και στα δύο λεωφορεία που εξυπηρετούν μαθητές και άτομα των ΚΑΠΗ. Κατόπιν αυτού, δεν απομένει κανένας οδηγός για απασχόληση στην υπηρεσία της Δημοτικής Συγκοινωνίας.

Έτσι και σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, μπορεί ο Δήμος να αναθέτει την συγκεκριμένη υπηρεσία του οδηγού με σύναψη δημόσιας σύμβασης και σύμφωνα με τις διατάξεις του ν. 4412/2016, μετά από σχετική απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Μετά την τοποθέτηση του Δημάρχου, τον λόγο πήραν αρκετοί δημοτικοί σύμβουλοι των πτερύγων της αντιπολίτευσης, με πρώτο τον Νίκο Τσαμπαρλή, ο οποίος, μεταξύ άλλων, ρώτησε αν τα λεωφορεία θα φέρουν κίτρινες ή, άσπρες πινακίδες, για πόσο χρόνο ο Δήμος θα κάνει χρήση αυτής της παροχής, ενώ πρότεινε να κάνουν μία τροποποίηση του Οργανισμού λειτουργίας, έτσι ώστε να καταδείξουν πως πρόθεσή τους είναι να λειτουργήσει η Δημοτική Συγκοινωνία με δημοσίους υπαλλήλους μέχρι ότου καλυφθούν αυτές οι οργανικές θέσεις, γιατί αν δεν κινηθούν κατ' αυτό τον τρόπο, η διαδικασία αυτή θα διαιωνίζεται. 

Ο πρώην δήμαρχος, Θάνος Ορφανός, στάθηκε βασικά στον τρόπο επιλογής, ποιός φορέας θα τον κάνει δηλαδή, καθώς και σε ότι έχει σχέση με την ασφάλεια των πολιτών που θα χρησιμοποιούν τα δημοτικά λεωφορεία, κάτι που χαρακτήρισε ως ένα πολύ "σοβαρό ζήτημα", ρωτώντας ταυτόχρονα και ποιός θα έχει την ευθύνη γενικότερα.

Ο Ευάγγελος Τσαμήτας, είπε πως συμφωνεί με την λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας, όμως, θεωρεί πρωταρχικό θέμα την τροποποίηση του Οργανισμού λειτουργίας, όπως άλλωστε είχε πει νωρίτερα και ο δημοτικός του σύμβουλος, κος Τσαμπαρλής. Πέραν τούτου, πρότεινε να στραφούν και σε θεσμικά όργανα της αυτοδιοίκησης, όπως λ.χ. Π.Ε.Δ.Α. ή, άλλους συναρμόδιους φορείς, προκειμένου να συνδράμουν στην επιδότηση αυτού του έργου.

Η επικεφαλής του συνδυασμού "Λαϊκή Συσπείρωση" [Κ.Κ.Ε.], Κυριακή Καμαρινού, σταθερή όπως πάντα στις απόψεις της και στις γραμμές του κόμματός της, είπε ότι κανένας δεν διαφωνεί με την λειτουργία της Δημοτικής Συγκοινωνίας, όμως, αυτό πρέπει να το κάνει το κράτος και όχι οι δήμοι, χωρίς βέβαια να υιοθετούνται τέτοιας μορφής θέσεις εργασίας. Πρότεινε δε, να αξιοιποιηθούν οι υπάλληλοι που έχει ο Δήμος. 

Επί του θέματος τοποθετήθηκαν, επίσης, και οι δημοτικοί σύμβουλοι των παρατάξεων της ελάσσονος μειοψηφίας κ.κ. Μέξας και Χαρίτος.


Ο Δήμαρχος, Ανδρέας Κονδύλης και αριστερά, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, Στέφανος Διαμαντής.

Πάντως, τόσο η γενικότερη στάση των περισσοτέρων δ.σ. της αντιπολίτευσης που μίλησαν, όσο και οι, όποιοι, "αντιπολιτευτικοί" λόγοι επικαλέσθηκαν, ανάγκασαν τον Πρόεδρο του Δημοτικού Συμβουλίου, Στέφανο Διαμαντή, να πει πως, με όλα αυτά που ακούει, είναι σαν να μην της έρχεται καλά της αντιπολίτευσης που η Διοίκηση υλοποιεί αυτό το έργο. "Αρχίσατε να μιλάτε για δυσκολίες και άλλα παρόμοια. Πείτε ευθέως ότι δεν σας αρέσει που γίνεται η Δημοτική Συγκοινωνία ... Και μπορεί εσάς να μην σας αρέσει, όμως αρέσει στους συνδημότες μας που μας ρωτάνε κάθε μέρα πότε θα αρχίσει να λειτουργεί και αυτό έχει σημασία", ανέφερε χαρακτηριστικά κλείνοντας την σύντομη τοποθέτησή του.

Σε γενικές γραμμές, απαντώντας ο Δήμαρχος, Ανδρέας Κονδύλης, εξήγησε πως για την Δημοτική Συγκοινωνία δεν υφίσταται θέμα ιδιωτικοποίησης αλλά για υπηρεσία του δήμου, ότι τα περί κινδύνου που ακούστηκαν δεν ευσταθούν, αφού αυτό είναι κάτι που αφορά όλους στην κάθε τους μετακίνηση, και πως όλα θα γίνουν όπως προβλέπουν οι κείμενες διατάξεις του ισχύοντος νόμου. Ανέφερε, επίσης, τις δυσκολίες που υπάρχουν ως προς το θέμα των πιστοποιημένων οδηγών με δίπλωμα Δ' κατηγορίας να ανταποκρίνονται για να εργασθούν στις θέσεις αυτές και πως οι πινακίδες των λεωφορείων θα είναι χρώματος πορτοκαλί.

Σχετικά με, το ποιός φορέας θα έχει την ευθύνη, αλλά και τα όσα ακούστηκαν περί κινδύνων, τον υποχρέωσαν να πει :"Κύριοι συνάδελφοι, γιαυτό είμαστε εδώ για να αναλαμβάνουμε όποτε χρειάζεται τις ευθύνες που μας αναλογούν σε κάθε περίπτωση. Όποιος δεν το μπορεί αυτό, να ασχοληθεί με κάτι άλλο. Το μόνο που δεν μας έχετε πει ακόμα, είναι ότι θα γίνονται τρακαρίσματα και θα σκοτώνεται ο κόσμος με την Δημοτική Συγκοινωνία. Γιατί όταν μας λέτε ότι είναι επικίνδυνο και θέλει προσοχή ... Λίγο ακόμα και θα ακούσουμε πως δεν πρέπει να μπαίνει ο κόσμος στα λεωφορεία γιατί θα σκοτώνετε ... Τι πράγματα είναι αυτά που ακούμε απόψε! Να εξυπηρετήσουμε τους πολίτες στις μετακινήσεις τους θέλουμε. Δεν θα τους βάζουμε στο τρενάκι του τρόμου ούτε θα τους πάμε στο λούνα παρκ να τους στριφογυρίζουμε στην "μπαλαρίνα"! ...".

Ολοκληρώνοντας, εξέφρασε την απορία του, λέγοντας, γιατί άραγε δεν άκουσε από κανέναν να μιλάει για τις ευθύνες του κράτους, το οποίο δεν καλύπτει αυτές τις ανάγκες.

Τελικά, το θέμα εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία και προχωράει προς την υλοποίησή του, η δε λειτουργία της δημοτικής συγκοινωνίας αναμένεται στο πρώτο δίμηνο του 2020.

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.