ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Έρχεται ο νέος και πιο αυστηρός ΚΟΚ

0 20 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2019, 10:46

Ο νέος ΚΟΚ φέρνει αλλαγές με αυστηροποίηση ποινών ενώ εξετάζεται αύξηση προστίμων ενώ θα υπάρξει και νέο νομοθετυικό πλαίσιο για τα πατίνια.

Αφαίρεση της άδειας διπλώματος για μεγαλύτερα χρονικά διαστήματα σε συγκεκριμένες παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) και θεσμικό πλαίσιο για τα ηλεκτρικά πατίνια είναι μερικά από όσα εξετάζουν οι ομάδες εργασίας του υπουργείου Μεταφορών.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες του Ελεύθερου Τύπου, μέσα στις επόμενες δύο βδομάδες οι προτάσεις θα είναι έτοιμες να παρουσιαστούν στον υπουργό ΥΠΟΜΕ Κώστα Καραμανλή και τον υφυπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη.

Το υπουργείο εξετάζει παράλληλα με την έκδοση διπλωμάτων ένα συνολικό σχέδιο προκειμένου να μειωθούν τα θανατηφόρα τροχαία και να υιοθετηθεί ένα ευρωπαϊκό μοντέλο οδικής συμπεριφοράς.

Κατά τις ίδιες πηγές, δεν αποκλείεται να ενταχθεί και η αύξηση των προστίμων για τις επικίνδυνες παραβάσεις (παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, υπερβολική ταχύτητα, κατανάλωση αλκοόλ, κ.λπ.), κάτι το οποίο ωστόσο παραμένει προς το παρόν ανοιχτό.

Δεδομένο θεωρείται, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, η αφαίρεση της άδειας οδήγησης για περισσότερο καιρό – ώστε οι παραβάτες να «σκεφτούν 2 φορές αν πράγματι χρειάζεται να παραβιάσουν τον ΚΟΚ».

Ταυτόχρονα, οι προτάσεις θα συμπεριλαμβάνουν ρυθμίσεις για την κυκλοφορία οχημάτων μικροκινητικότητας (ηλεκτρικά πατίνια), ενώ θα ενταχθούν και διατάξεις που θα προωθούν τις ήπιες μορφές μετακίνησης.

Η πρόταση της προηγούμενης ηγεσίας του ΥΠΟΜΕ, η οποία δεν νομοθετήθηκε, προέβλεπε οι οδηγοί των ηλεκτρικών πατινιών να απαγορεύεται να μεταφέρουν επιβάτες στα οχήματά τους και έθετε ηλικιακά όρια (πάνω από 15 ετών ή από 12 ετών σε περίπτωση που συνοδεύονται από ενήλικα). Παράλληλα, υποχρεούνταν να φορούν κράνος το οποίο θα είναι δεμένο.

Αναλυτικότερα, τα Ελαφρά Προσωπικά Ηλεκτρικά Οχήματα κατηγοριοποιούνταν ανάλογα με την ταχύτητά τους σε εκείνα με μέγιστη ταχύτητα τα 6 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ως πεζοί και μπορούσαν να κινηθούν ελεύθερα στους χώρους όπου κυκλοφορούν οι πεζοί), εκείνα με μέγιστη ταχύτητα μεταξύ 6 χλμ./ώρα και 25 χλμ./ώρα (θεωρούνταν ποδήλατα και επιτρεπόταν να κυκλοφορούν σε οδούς και χώρους που κυκλοφορούν τα ποδήλατα) και σε εκείνα που υπερβαίνουν τα 25 χλμ./ώρα, οι οδηγοί των οποίων θα επιβαρύνονταν με πρόστιμο 400 ευρώ σε περίπτωση που κυκλοφορούσαν εκτός επιτρεπόμενων χώρων. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.