ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Πανελλαδικές: Την επαναφορά της βάσης του 10 σχεδιάζει το υπουργείο Παιδείας

0 5 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019, 12:11

Στην επαναφορά της βάσης του 10 στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και την κατάργηση των "πράσινων" και "κόκκινων" σχολών, που προέβλεπε το σχέδιο Γαβρόβλου για την εισαγωγή σε σχολές ακόμα και με βαθμούς 3  και 4, σχεδιάζει να προχωρήσει το υπουργείο Παιδείας.

Η νέα υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως είχε εκφράσει από την πρώτη ημέρα τη διαφωνία της με τη συγκεκριμένη ρύθμιση και αποφάσισε να την καταργήσει.

Ως εκ τούτου, κανένας μαθητής της Γ΄ λυκείου την ερχόμενη χρονιά δεν θα εισαχθεί χωρίς εξετάσεις στα ΑΕΙ της χώρας. Το τέλος της κατηγοροποίησης των τμημάτων που εντάσσονται στο μηχανογραφικό δελτίο σε «πράσινα» και «κόκκινα» σημαίνει στην πράξη ότι όλοι οι υποψήφιοι, ανεξαιρέτως σε ποιες σχολές στοχεύουν θα πρέπει να περάσουν από τη… βάσανο των πανελλαδικών, να βαθμολογηθούν και εν συνεχεία να γίνει η κατάταξή τους στα τμήματα.

Μιλώντας στα «ΝΕΑ» η κ. Κεραμέως αναφέρθηκε στην επικείμενη επαναφορά της βάσης του 10 ως προαπαιτούμενο για την εισαγωγή στα τμήματα και τις σχολές των ΑΕΙ, υποστηρίζοντας μεταξύ άλλων ότι είναι παράλογο να εισάγονται φοιτητές με βαθμούς 3 και 4.

Πάντως, η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας δεν θα μείνει εκεί. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επόμενο στάδιο είναι να δώσει τη δυνατότητα στα ίδια τα ιδρύματα να θέτουν και αυτά με τη σειρά τους τη δυνατότητα να καθορίζουν τη δική τους βάση εισαγωγής, η οποία θα μπορεί να είναι υψηλότερη από αυτή που θα έχει θεσπίσει το υπουργείο. «Για παράδειγμα ένα τμήμα θα μπορεί να απαιτεί  η ελάχιστη βάση να είναι το 15 ή το 17» λένε «πηγές» του υπουργείου Παιδείας.

Αναφορικά με τις υπόλοιπες αλλαγές που θα ισχύσουν του χρόνου, το υπουργείο ανακοίνωσε μείωση της ύλης σε ορισμένα μαθήματα καθώς και αλλαγές στη συνεξέταση Έκθεσης και Λογοτεχνίας.

Οι αλλαγές στην Παιδεία που ήδη ξεκίνησαν δεν σταματούν όμως στο θέμα των πανελλαδικών και στο πρώτο «λίφτινγκ» στο εξεταστικό ενόψει της νέας σχολικής χρονιάς.

Η κ. Κεραμέως με άρθρο της στο «Βήμα της Κυριακής» αναφέρθηκε στις προτεραιότητες της κυβέρνησης στον τομέα της εκπαίδευσης, και μίλησε για τις πρώτες νομοθετικές πρωτοβουλίες.

«Το μεταρρυθμιστικό μας σχέδιο για την Παιδεία, υποστήριξε, εδράζεται σε τρεις βασικές κατευθύνσεις: μεγαλύτερη ελευθερία και μεγαλύτερη αυτονομία για σχολεία και πανεπιστήμια, ώστε να αξιοποιήσουμε τις μεγάλες δυνατότητες των λειτουργών της εκπαίδευσης και να απελευθερώσουμε τον δυναμισμό τους, εξωστρέφεια και ουσιαστικότερη σύνδεση της εκπαίδευσης με την αγορά εργασίας, καλύτερη προσαρμογή στα νέα δεδομένα της ψηφιακής οικονομίας και της κοινωνίας της πληροφορίας και έντασης γνώσης. Στόχος, να αναδείξει τον καλύτερο εαυτό όλων, να δώσει ίσες ευκαιρίες σε όλους και να καταστήσει την εκπαίδευση χώρο δημιουργίας, ενθαρρύνοντας ταλέντα και βελτιώνοντας αδυναμίες» σημείωσε για να προσθέσει.

Στο πλαίσιο αυτό, πρόσθεσε, η αναβάθμιση της ποιότητας του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος, την οποία πραγματεύεται το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου, αποτελεί αδιαπραγμάτευτη πολιτική προτεραιότητα. Η ακαδημαϊκή ελευθερία είναι η ελευθερία καθενός μέλους της πανεπιστημιακής κοινότητας να συμμετέχει απρόσκοπτα στην έρευνα και στη διδασκαλία, αναπτύσσοντας την προσωπικότητά του. Αποτελεί, παράλληλα, και θεσμική εγγύηση που προστατεύει λειτουργικά την ελευθερία της επιστημονικής έρευνας και διδασκαλίας, δηλαδή την οργανωμένη επιστημονική δραστηριότητα, που αναπτύσσεται στους χώρους των ΑΕΙ.

«Η ιστορική εξέλιξη και εμπειρία από την εφαρμογή 30 και πλέον χρόνων δεν εγκαταλείπουν καμία αμφιβολία για τη συστηματική κατάχρηση της έννοιας του ασύλου, υπό την έννοια της εργαλειοποίησής του για την παροχή κάλυψης και ανοχής (ιδίως μέσω της αδυναμίας ή παρεμπόδισης παρέμβασης των αρχών) σε πράξεις και συμπεριφορές που συντελούνται εντός των χώρων των ΑΕΙ ή επεκτείνονται σε αυτό και δεν έχουν καμία σχέση με την έρευνα, τη διδασκαλία και την εν γένει ελεύθερη έκφραση και διακίνηση ιδεών. Τα περιστατικά ποικίλα: άσκηση ψυχολογικής ή σωματικής βίας, προπηλακισμοί φοιτητών, καθηγητών και διοικητικού προσωπικού, βίαιες διακοπές μαθημάτων, καταστροφές σε σπουδαστήρια και κτίρια, παρασκευή και κυκλοφορία εύφλεκτων υλικών και εκρηκτικών υλών, παρεμπόριο και διακίνηση ναρκωτικών ουσιών, χώροι-καταφύγιο παραβατών για έκνομες δραστηριότητες που συντελούνται και εκτός των πανεπιστημίων».

Η θέση των πρυτάνεων
Αναφορικά με τις αντιδράσεις, φαίνεται πως μία μερίδα φοιτητών αριστερών παρατάξεων αντιδρά σθεναρά στις αλλαγές που φέρνει η κυβέρνηση για το πανεπιστημιακό άσυλο ενώ από την πλευρά τους αρκετοί πρυτάνεις εκφράστηκαν θετικά. «Δεν καταργείται κανένα άσυλο», είπε ο νεοκλεγείς πρύτανης του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, Νίκος Παπαϊωάννου. «Η ουσία της διάταξης είναι ότι περιφρουρεί απόλυτα αυτό που ονομάζουμε «ακαδημαϊκό άσυλο». Οι δύο πρώτες παράγραφοι ενισχύουν την ακαδημαϊκή υπόσταση ημών», ανέφερε και συμπλήρωσε: «Στην τρίτη παράγραφο, εκφράζεται η διάθεση της Πολιτείας να περιορίσει, σε συνδυασμό με τη δράση των πανεπιστημίων, τις όποιες παραβατικές ενέργειες στους χώρους τους».

«Το άσυλο δε λειτουργούσε», σχολίασε από τη μεριά του ο πρύτανης του Πανεπιστημίου Κρήτης και μέλος του προεδρείου της Συνόδου Πρυτάνεων, Οδυσσέας Ζώρας και εξέφρασε τη συμφωνία του με τα όσα αναφέρει η διάταξη. Τόνισε, ακόμη ότι το άσυλο, ως προς τις ακαδημαϊκές ελευθερίες «καταλύετο από το 3% των φοιτητών που θέλουν να ακούν μόνο τη δική τους άποψη». Μάλιστα, αναφέρθηκε στο περιστατικό της επίθεσης κατά του νομπελίστα Τζέιμς Γουάτσον (James Watson) στο Πανεπιστήμιο Πατρών το 2011 και αναρωτήθηκε «ποιος προστατευόταν τότε από το άσυλο;». «Θεωρώ ότι (σ.σ. η διάταξη) κινείται στο πλαίσιο της κοινής λογικής», κατέληξε.
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.