ΑΛΙΜΟΣ

Την 9η θέση στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Ρομποτικής κέρδισε το 1ο Λύκειο Αλίμου

0 3 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2019, 15:12

Την 9η θέση πήρε το 1ο ΓΕΛ Αλίμου - ΘΟΥΚΥΔΙΔΕΙΟ στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομπτικής,  ο τελικός του οποίου διεξήχθη στις 16 και 17 Μαρτίου 2019 ανάμεσα σε 68 Λύκεια. 

Στον διαγωνισμό η Ομάδα Ρομποτικής του 1ου ΓΕΛ Αλίμου παρουσίασε τη δουλειά της με τίτλο:

«ΜΕΤΡΗΣΗ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ ΠΟΣΙΜΟΥ ΝΕΡΟΥ ΣΕ ΔΙΚΤΥΟ ΥΔΡΕΥΣΗΣ ΜΕ ΤΗΛΕΚΑΤΕΥΘΥΝΟΜΕΝΗ ΒΑΡΚΑ»

Χρησιμοποιώντας πλατφόρμες Arduino Uno, Lego EV3 και κατάλληλους αισθητήρες η ομάδα κατάφερε να παίρνει μετρήσεις από τηλεκατευθυνόμενη βάρκα σε Tablet ή κινητό τηλέφωνο για τρεις σημαντικούς παράγοντες της ποιότητας του νερού σε ένα δίκτυο ύδρευσης: pH, TDS και θερμοκρασία.

Ο Τελικός του Πανελλήνιου Διαγωνισμού Εκπαιδευτικής Ρομποτικής 2019 πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 16 και την Κυριακή 17 Μαρτίου 2019 στην Αθήνα και συγκεκριμένα στο Κλειστό Ολυμπιακό Γήπεδο Γαλατσίου.

Ο Διαγωνισμός 

Ο διαγωνισμός διοργανώνεται από τον WRO Hellas με Στρατηγικό Συνεργάτη την COSMOTE και τελεί υπό την Αιγίδα της Α.Ε. του Προέδρου της Δημοκρατίας Κυρίου Προκοπίου Παυλοπούλου. Την εκδήλωση τίμησε με την παρουσία του η Α.Ε. ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας κύριος Προκόπιος Παυλόπουλος, ο οποίος κήρυξε την έναρξη του διαγωνισμού.

Οι μαθητές του Λυκείου κλήθηκαν να σχεδιάσουν έξυπνες και βιώσιμες πόλεις, δημιουργώντας μία κατασκευή ελεύθερης έμπνευσης με αυτοματισμούς που λύνουν προβλήματα στην καθημερινή ζωή, σύμφωνα με το θέμα “Smart Cities” ή να κατασκευάσουν ρομποτικούς αθλητές στην παράλληλη κατηγορία με τίτλο «Δίαθλο+1» (πιλοτική κατηγορία για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου που θα πραγματοποιηθεί μόνο στην περιφέρεια Αττικής).

Οι δύο κατηγορίες του Λυκείου είναι σχεδιασμένες έτσι, ώστε να προετοιμάζουν τους μαθητές για τη συμμετοχή τους στην Ολυμπιάδα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO™.

Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τροπολογία του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μαθητές που κέρδισαν την πρώτη, δεύτερη ή τρίτη θέση σε βαλκανική ή διεθνή Ολυμπιάδα Ρομποτικής και αποφοίτησαν μετά το 2015 από Γενικό ή Επαγγελματικό Λύκειο, καθώς και εκείνοι που έφτασαν το ίδιο ψηλά στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό για νέους επιστήμονες εγγράφονται πλέον καθ‘ υπέρβαση του αριθμού εισακτέων στο Πανεπιστήμιο.

Σκοπός της Ανοικτής κατηγορίας Λυκείου είναι οι μαθητές να συνδυάσουν προαποκτηθείσες γνώσεις και δεξιότητες και να τις εφαρμόσουν στον πραγματικό κόσμο, σχεδιάζοντας μία ολοκληρωμένη ρομποτική λύση που απαντά σε πραγματικά κοινωνικά ή περιβαλλοντικά προβλήματα και συνοδεύεται από ένα πλήρες επιχειρηματικό σχέδιο (business plan). Επιπλέον, η συγκεκριμένη κατηγορία προετοιμάζει κατάλληλα τους μαθητές Λυκείου για τη συμμετοχή τους στην κατηγορία Open της Ολυμπιάδας Εκπαιδευτικής Ρομποτικής WRO™.

Μια έξυπνη πόλη είναι μια αστική περιοχή που χρησιμοποιεί διαφορετικούς τύπους ηλεκτρονικών αισθητήρων συλλογής δεδομένων για την παροχή πληροφοριών που χρησιμοποιούνται για την αποτελεσματική διαχείριση των πόρων. Αυτό περιλαμβάνει στοιχεία που συλλέγονται από πολίτες, συσκευές και στοιχεία ενεργητικού που επεξεργάζονται και αναλύουν για την παρακολούθηση και διαχείριση συστημάτων κυκλοφορίας και μεταφοράς, σταθμών ηλεκτροπαραγωγής, δικτύων ύδρευσης, διαχείρισης αποβλήτων, επιβολής του νόμου, συστημάτων πληροφοριών, σχολείων, βιβλιοθηκών, νοσοκομείων και άλλων κοινοτήτων.

Η έννοια της έξυπνης πόλης ενσωματώνει την τεχνολογία της πληροφορίας και της επικοινωνίας και τις διάφορες φυσικές συσκευές που συνδέονται στο δίκτυο (IoT & Web) για τη βελτιστοποίηση της αποτελεσματικότητας των λειτουργιών και των υπηρεσιών της και να συνδεθεί με τους πολίτες. Η τεχνολογία έξυπνων πόλεων επιτρέπει στους πολίτες – κατοίκους της πόλης να αλληλεπιδρούν άμεσα και να παρακολουθούν τι συμβαίνει και πώς εξελίσσεται η πόλη τους.

Η αποστολή φέτος ήταν η κάθε ομάδα να οικοδομήσει ένα ρομπότ που να κάνει την περιοχή-πόλη της πιο ‘έξυπνη’ σε έναν ή και περισσότερους από τις ακόλουθες θεματικές ενότητες. Κατά τη διάρκεια της παρουσίασης οι ομάδες έπρεπε να παρουσιάσουν τον ουσιαστικό λόγο για τον οποίο το project τους είναι σημαντικό, καθώς και να καταδείξουν με σαφήνεια τα σημεία καινοτομίας του.


Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.