ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

Τρεις Έλληνες και Κύπριοι επιστήμονες επικεφαλής της ομάδας που ανακάλυψε θεραπεία της λευχαιμίας

0 20 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2018, 11:05

Οι Γιώργος Βασιλείου, Τόνυ Κουζαρίδης και Κώστας Τζελέπης είναι οι Έλληνες και Κύπριοι επικεφαλής ερευνητές της επιστημονικής ομάδας που ανακάλυψε στη Βρετανία μια νέα, πολλά υποσχόμενη θεραπεία κατά της λευχαιμίας.

Συγκεκριμένα, όπως διαπίστωσαν μια δραστική ουσία (SPHINX31) που έχει χρησιμοποιηθεί σε οφθαλμικές σταγόνες στοχεύει σε ένα σημαντικό γονίδιο του καρκίνου (SRPK1) εξοντώνοντας τα καρκινικά κύτταρα σε όσους πάσχουν από οξεία μυελογενή λευχαιμία χωρίς να επηρεάζει τα υγιή κύτταρα και δίχως ορατές παρενέργειες.

Προς το παρόν η θεραπεία έχει δοκιμαστεί σε ποντίκια, αλλά όπως επισήμανε ο δρ. Βασιλείου, είναι μια πιθανή νέα προσέγγιση για τη θεραπεία αυτής της επιθετικής λευχαιμίας. Μάλιστα, ενδέχεται να έχει αποτέλεσμα και σε άλλους καρκίνους όπως ο μεταστατικός καρκίνος του μαστού.

Η μελέτη διεξάχθηκε από το Wellcome Sanger Institute, τα πανεπιστήμια Κέιμπριτζ και Νότιγχαμ με επικεφαλής τους Έλληνες και Κύπριους επιστήμονες και δημοσιεύτηκε στο επιστημονικό περιοδικό «Nature Communications».

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.