ΠΟΛΙΤΙΚΗ

ΜΕΤΡΟ στη παραλία! - ´Οχι άλλες αναβολές!

Γράφει η Ντόρα Πάλλη* 0 6 ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2018, 12:45

Πριν από λίγες ημέρες το Κέντρο Σταύρος Νιάρχος ανακοίνωσε τον αριθμό επισκεπτών για το 2018, όπου ξεπέρασε τα 3,4 εκατ. (μέχρι τον Σεπτέμβριο). Το 2017 το αντίστοιχο νούμερο έφτασε στα 3 εκατ.!

Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να πανηγυρίζουμε...  όμως υπάρχει κι ένας λόγος, που πρέπει να μας προβληματίζει...

Η έλλειψη μιας γραμμής ΜΕΤΡΟ που να καλύπτει τόσο το Κέντρο Σταύρος Νιάρχος, όσο και την ευρύτερη παραλιακή ζώνη.

Είναι δυνατόν να είναι βιώσιμη μια τόσο μεγάλη επισκεψιμότητα, με μοναδικό μέσο μεταφοράς...
το ΙΧ;

Ήδη αναφέρονται τα πρώτα μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα στην περιοχή, ενώ βεβαίως μέγιστο είναι και το θέμα της πρόσβασης σε ανθρώπους που δεν διαθέτουν ΙΧ.
Οι τουρίστες, είναι μια τέτοια κατηγορία...

Και δεν είναι μόνο το Κέντρο που δημιουργεί νέες πιεστικές ανάγκες...
Αυτή την στιγμή, στην ευρύτερη παραλιακή ζώνη εκτελούνται ή προγραμματίζονται έργα, τα οποία θα εκτοξεύσουν την επισκεψιμότητα.

´Οπως η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από το ΣΕΦ έως τις Τζιτζιφιές.

Η ιδιωτικοποίηση της μαρίνας Αλίμου και τα μεγάλα έργα ανάπλασης κι ανάπτυξης που θα ακολουθήσουν.

Με το Ελληνικό να είναι ένα από αυτά, τα μεγαλύτερα σχέδια αστικής ανάπλασης κι ανάπτυξης στην Ευρώπη.

Οι νέες ξενοδοχειακές αναπτύξεις που παραδίδονται ή προγραμματίζονται στον Αστέρα Βουλιαγμενης και στα Αστέρια Γλυφάδας.

Πέραν αυτών των μεγάλων σχεδίων, υπάρχει παράλληλα και μια ανάπτυξη μεσαίων και μικρών τουριστικών καταλυμάτων, αλλά κι άλλων δραστηριοτήτων.

Σε λίγα χρόνια, ένας νέος τουριστικός πόλος θα αναδυθεί στην Ανατολική Μεσόγειο και δεν θα είναι άλλος από την Αττική παραλία!

Αναμένονται εκατομμύρια νέων μετακινήσεων προς τη περιοχή, πιθανά πολλαπλάσιων αυτών που βλέπουμε στο Κέντρο Σταύρος Νιάρχος.

Πρόκειται για μια θαυμαστή προοπτική ανάπτυξης, με ένα όμως τεράστιο πρόβλημα...
Την έλλειψη μιας γραμμής ΜΕΤΡΟ που θα καλύπτει έστω και μερικώς όλη αυτή την περιοχή!

Θα πρόκειται για μια ανάπτυξη με πήλινα πόδια... αφού είναι αδύνατον - και μη επιθυμητό - όλα αυτά τα νέα, τεράστια μεταφορικά φορτία να καλυφθούν από το υπάρχον οδικό δίκτυο και τις υπάρχουσες υποδομές σε χώρους στάθμευσης.

Είναι προφανές, ότι η Νότια Αττική χρειάζεται επειγόντως ένα στρατηγικό σχέδιο μεταφορών, με κορυφαίο πυλώνα... την ανάπτυξη του ΜΕΤΡΟ!

Στο πλαίσιο αυτό είναι άμεση η δημιουργία μιας νέας γραμμής ΜΕΤΡΟ, που να καλύπτει τον άξονα της Συγγρού έως και την παραλία, καλύπτοντας συγκοινωνιακά και μεγάλα τμήματα της Καλλιθέας, της Ν. Σμύρνης και του Π. Φαλήρου.

Επίσης, άμεση ανάγκη αποτελεί και η επέκταση της γραμμής 2 του ΜΕΤΡΟ, με νέους σταθμούς, φτάνοντας, τουλάχιστον, στην Γλυφάδα.

Επιπροσθέτως, απαιτείται η νέα γραμμή ΤΡΑΜ που θα συνδέει το ΜΕΤΡΟ με αυτήν την υπό ανάπλαση του Ελληνικού... κι επιτέλους, η πύκνωση των δρομολογίων του ΤΡΑΜ, ώστε να γίνει πιο αξιόπιστο.

Κι επειδή, επιτέλους μιλάμε για ένα τουριστικό, ποιοτικό προορισμό, μήπως ήρθε η ώρα να δούμε σοβαρά και την ανάπτυξη του ποδηλάτου στην παραλία μας, προσφέροντας τόσο στους τουρίστες μια αξέχαστη εμπειρία, όσο και στους κατοίκους μια σαφή αναβάθμιση στην ποιότητα ζωής τους;

Δυστυχώς, η χώρα μας έχει μια παράδοση στην έλλειψη πολεοδομικών και κυκλοφοριακών σχεδιασμών.

Αυτή τη φορά όμως, η συγκεκριμένη έλλειψη μπορεί να αποβεί μοιραία στην κορυφαία ευκαιρία που έχει η Αττική...

Την ανάδειξη της παραλίας της ως ενός κορυφαίου τουριστικού προορισμού!...

* H Ντόρα Πάλλη είναι Σύμβουλος πολιτιστικών & εκπαιδευτικών θεμάτων, μέλος Πολιτικής Επιτροπής της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.