ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ

500 εκ. βάζει επιπλέον η Cosco στον Πειραιά

0 6 ΙΟΥΛΙΟΥ 2016, 10:03

Επιπλέον 500 εκ. ευρώ σκοπεύει να επενδύσει στο Λιμάνι του Πειραιά η Cosco πέραν των 350 εκ. που προβλέπει η συμφωνία. Την πρόθεσή της αυτή ανακοίνωσε στον πρωθυπουργό ο πρόεδρος της  Cosco Χου Λιρόνγκ κατά τη διάρκειά της επίσκεψής του στη Σαγκάη όπου έχει την έδρα της η κινεζική εταιρεία.

Στόχος είναι να μετατραπεί το λιμάνι του Πειραιά σε ναυπηγοεπισκευαστικό κόμβο της ανατολικής Μεσογείου.  Σύμφωνα με πληροφορίες της «Καθημερινής» έχει ήδη παραγγελθεί σε κινεζικό ναυπηγείο η πρώτη δεξαμενή έναντι 50 εκατ. ευρώ περίπου, ενώ ήδη σχεδιάζονται οι παραγγελίες και για πρόσθετες που σε βάθος χρόνου μπορεί να ανεβάσουν την επένδυση στη συγκεκριμένη δραστηριότητα έως και τα 200 εκατ. ευρώ. Το κινεζικό σχέδιο εστιάζεται στην ανάγκη επισκευής των μεγάλων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (motherships) που θα εκτελούν τις τακτικές γραμμές μεταξύ Ασίας και Ευρώπης αλλά και στην ύπαρξη υψηλής τεχνογνωσίας των ελληνικών εταιρειών του κλάδου που μπορούν να λειτουργούν ως υπεργολάβοι.

Επιπλέον, η Cosco ανακοίνωσε την πρόθεσή της να κατασκευάσει όχι μόνο το πρώτο στάδιο της επέκτασης του λιμένα της κρουαζιέρας, που προβλέπεται στις δεσμευτικές από την ιδιωτικοποίηση επενδύσεις, αλλά και το δεύτερο, δημιουργώντας έτσι συνολικά έξι νέες θέσεις ελλιμενισμού των μεγαλύτερων κρουαζιεροπλοίων διεθνώς. Υπενθυμίζεται ότι ήδη έχει δεσμευτεί για επενδύσεις 136 εκατ. ευρώ για το πρώτο στάδιο, ενώ υπολογίζεται πως ανάλογη δαπάνη θα γίνει και για την ολοκλήρωση του δεύτερου σταδίου.

Συνολικά οι επιπλέον των δεσμευτικών (350 εκατ. ευρώ) επενδύσεις που ανακοίνωσε ότι προτίθεται να υλοποιήσει ο κινεζικός όμιλος ανεβάζουν την αξία του συνόλου του επενδυτικού σχεδίου της στα 500 εκατ. ευρώ περίπου. Περιλαμβάνουν δε εκτός από την ναυπηγοεπισκευή και τη β' φάση του νέου λιμένα κρουαζιέρας την αναβάθμιση του car terminal και την λειτουργική αναβάθμιση και μεγέθυνση της σιδηροδρομικής του διασύνδεσης αλλά και σημαντικά έργα αναβάθμισης των υποδομών του επιβατικού λιμανιού. Φιλόδοξα σχέδια διατυπώθηκαν και για τον προβλήτα Ι των εμπορευματοκιβωτίων που μέχρι τώρα διαχειριζόταν ο ΟΛΠ και ο οποίος έχει παρουσιάσει σημαντικά προβλήματα.

Για το συγκεκριμένο έργο οι δεσμευτικές επενδύσεις περιέχουν δαπάνες της τάξης των 12 εκατ. ευρώ αλλά όπως κατέστησε σαφές το Πεκίνο η Cosco θα προχωρήσει σε πολύ ευρύτερη αναβάθμιση και εξοπλισμό του. Υπενθυμίζεται ότι η δεσμευτική προσφορά της Cosco προβλέπει την καταβολή ποσού της τάξης των 368,5 εκατ. ευρώ για την απόκτηση του 67% της εισηγμένης ΟΛΠ Α.Ε. και συγκεκριμένες υποχρεωτικές επενδύσεις 350 εκατ. ευρώ. Καθίσταται σαφές ότι τα προαναφερθέντα 500 εκατ. ευρώ έρχονται επιπλέον των ποσών αυτών και αποκαλύπτουν το Master plan του κινεζικού ομίλου για τον Πειραιά.

Ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας εξέφρασε την ικανοποίησή του για το επενδυτικό αυτό πρόγραμμα της Cosco και τόνισε πως πρόκειται για έναν σημαντικό σταθμό στις σχέσεις των δύο χωρών.

«Οι σχέσεις αυτές των δύο χωρών ανεβαίνουν επίπεδο. Περνάμε σε ένα νέο επίπεδο μετά την ολοκλήρωση της συμφωνίας με την Cosco. Τα στρατηγικά σχέδια Ελλάδας και Κίνας συμπίπτουν. Η Ελλάδα, ως πρώτος σταθμός στην ΕΕ του κινεζικού δρόμου, μπορεί να μετατραπεί σε μια γέφυρα ανάμεσα στην Κίνα και τον δυτικό κόσμο, ανάμεσα στην Ασία και την Ευρώπη. Τώρα μπορούμε να σχεδιάσουμε τη νέα φάση συνεργασίας των δύο χωρών.

Σχεδιάζουμε μια σειρά από επενδύσεις και θα θέλαμε να προσελκύσουμε και άλλες κινεζικές εταιρείες στην Ελλάδα. Παραδείγματος χάρη, στο Θριάσιο μπορεί να γίνει logistic center, μαζί με μια γραμμή συναρμολόγησης προϊόντων. Ιδιαίτερη σημασία έχει ο ναυπηγοεπισκευαστικός κλάδος Τα ελληνικά ναυπηγεία έχουν υψηλή τεχνογνωσία ανθρώπινου δυναμικού και θα μπορούσαν να προσελκύσουν κινεζικά πλοία για ναυπηγοεπισκευή. Θα ήταν σημαντικό, επίσης, τα κινεζικά ναυπηγεία να περιλάβουν και τα ελληνικά προϊόντα στις λίστες εξοπλισμού».
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.