ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 4 ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2021, 21:26

ΕΛΛΗΝΙΚΟ

Προτεραιότητα για την κυβέρνηση η ολοκλήρωση της επένδυσης του Ελληνικού

του Γιάννη Κ. Κονταρίνη 0 14 ΙΟΥΛΙΟΥ 2015, 14:33

Η αξιοποίηση του πρ. Αεροδρομίου του Ελληνικού αποτελεί ίσως τη ναυαρχίδα των ιδιωτικοποιήσεων την οποία με βάση τα όσα συμφώνησε η Ελληνική κυβέρνηση με τους εταίρους, θα πρέπει να τρέξει ώστε η υλοποίησή της να μην έχει καμία καθυστέρηση.
 
Πρόκειται, εξάλλου, μαζί με τα περιφερειακά αεροδρόμια, για ένα από τα πιο προχωρημένα έργα αποκρατικοποιήσεων, καθώς ο επενδυτής έχει  αναδειχθεί και σήμερα- εάν δεν είχε μεσολαβήσει η ρητορεία περί "ξεπουλήματος", οι παρεμβάσεις στα ανώτατα ελεγκτικά όργανα και οι πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων μηνών-οι εργασίες, τουλάχιστον, στα περιφερειακά αεροδρόμια θα είχαν ξεκινήσει.

Το vimaonline.gr με ρεπορτάζ, είχε αναδείξει εδώ και πολύ καιρό, την σημασία που δείχνουν στην πραγματοποίηση της συγκεκριμένης επένδυσης οι Ευρωπαϊκοί θεσμοί. Τα τεχνικά κλιμάκια την θεωρούν κομβικής σημασίας ώστε να αλλάξει το επενδυτικό κλίμα στην Ελλάδα και να εισρεύσουν ξένα κεφάλαια στην Ελληνική οικονομία. Μάλιστα, ο πρωθυπουργός Αλέξης Τσίπρας μετά το τέλος της δραματικής διαπραγμάτευσης στις πρώτες του δηλώσεις ,σημείωσε ότι η κυβέρνηση θα επιδιώξει να υπάρξει ένα "κύμα επενδύσεων στην χώρα ώστε να μετριαστούν οι υφεσιακές επιπτώσεις στην κοινωνία".

Τα βήματα της επένδυσης του Ελληνικού

Με βάση τη σύμβαση που έχει υπογράψει με τη Lamda Development,  το Ελληνικό Δημόσιο έχει δύο χρόνια προθεσμία να φέρει σε πέρας μία σειρά ενεργειών ώστε να ξεκινήσει η επένδυση. 

Απαιτείται, δηλαδή, το προσεχές διάστημα, η πολιτεία να προχωρήσει στην κατάρτιση και έκδοση του προεδρικού διατάγματος του Σχεδίου Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης (ΣΟΑ) και στην έκδοση των απαιτούμενων υπουργικών αποφάσεων για την εφαρμογή του ΣΟΑ.

Βάσει του χρονοδιαγράμματος, οι λεγόμενες αναβλητικές αιρέσεις θα πρέπει να ολοκληρωθούν μέχρι το Νοέμβριο του 2016 οπότε προγραμματίζεται να ολοκληρωθεί το οικονομικό κλείσιμο της ιδιωτικοποίησης.

Σε αυτή τη φάση που είναι η τελική θα μεταβιβαστούν οι μετοχές της Ελληνικό Α.Ε. στην Lamda Development, η οποία θα πρέπει να πληρώσει την πρώτη δόση ύψους 300 εκατ. ευρώ και να καταβάλει εγγυητική επιστολή των υπόλοιπων δόσεων.

Η Lamda Development σχεδιάζει να επενδύσει συνολικά -σε βάθος χρόνου- ποσό ύψους 8 δισ. ευρώ για τη δημιουργία ενός τουριστικού προορισμού παγκόσμιας εμβέλειας. Πάντως, το έργο, μετά την επισημοποίηση της νέας δανειακής σύμβασης θα εγκαινιάσει μία "νέα εποχή" καθώς εκτός από την κυβέρνηση η πλειοψηφία των κομμάτων έχει συμφωνήσει για την άμεση υλοποίησή του.

Πολέμησαν λυσσαλέα να μη γίνει η επένδυση  

Στο σημείο αυτό θα πρέπει να πούμε πως η ιδιωτικοποίηση του Ελληνικού είναι η επένδυση που πολεμήθηκε όσο καμία άλλη ίσως, στην Ελλάδα.

Η ρητορική περί ξεπουλήματος και περί ευτελούς τιμήματος, περί δήθεν καταστροφής του περιβάλλοντος, περί δημιουργίας γκέτο πλουσίων αποτελούσε μέχρι σήμερα, μερικά από τα όπλα  όσων πολεμούσαν λυσσαλέα αυτή την επένδυση τόσο σε κεντρικό όσο και σε τοπικό επίπεδο.

Κύριος εκφραστής αυτής της ρητορικής η Αριστερή Πλατφόρμα του Παναγιώτη Λαφαζάνη, η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομικών Νάντια Βαλαβάνη η οποία πρόσφατα μάλιστα παραχώρησε και 12 στρέμματα για τη δημιουργία σταθμού μεταφόρτωσης απορριμμάτων μέσα στο Ελληνικό, ο υπουργός Περιβάλλοντος Γιάννης Τσιρώνης, που επίσης πρόσφατα δήλωσε πως για τον ίδιο "φιλέτο" είναι το Θριάσιο Πεδίο και όχι το Ελληνικό,  αλλά και ο αναπληρωτής υπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Χρήστος Σπίρτζης, ο οποίος πριν υπουργοποιηθεί, σαν πρόεδρος του Τεχνικού Επιμελητηρίου Ελλάδος (ΤΕΕ),  είχε δημοσιοποιήσει έκθεση στην οποία η αξία του Ελληνικού ανέβαινε σύμφωνα με τους υπολογισμούς του ΤΕΕ στα 3 δισ. ευρώ, αποδεικνύοντας κατά την άποψη αυτών που πολεμούν την επένδυση τη "θεωρία του ξεπουλήματος".  Η μελέτη του ΤΕΕ αργότερα αποδείχτηκε εσφαλμένη διότι στηρίχθηκε σε παλαιότερο σχέδιο ανάπτυξης που είχε κατατεθεί, και όχι στο υφιστάμενο σχέδιο που έχει καταθέσει ο όμιλος Lamda. Η ζημιά όμως είχε γίνει, δηλητηριάζοντας την κοινωνία περί "ξεπουλήματος"

Αιχμή του δόρατος αυτής της ρητορικής ο πρ. δήμαρχος Ελληνικού - Αργυρούπολης Χρ. Κορτζίδης, και η Επιτροπή Αγώνα κατά της επένδυσης του Ελληνικού, στην οποία συμμετέχει και ο υποψήφιος δήμαρχος Γλυφάδας, και δημοτικός σύμβουλος, Τάσος Ταστάνης. 

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι οι δύο παραπάνω κύριοι, Κορτζίδης και Ταστάνης διορίσθηκαν από την κυρία Βαλαβάνη στο Δ.Σ. της Ελληνικό Α.Ε., στην εταιρεία που είναι επιφορτισμένη να παραδώσει το ακίνητο στον επενδυτή καθαρό και την κατάργηση της οποίας απαιτούσαν εδώ και πολύ καιρό, προκαλώντας την απορία σε όσους γνωρίζουν, για το ποιος ακριβώς θα είναι ο ρόλος τους.

Μετά από τις ραγδαίες σημερινές εξελίξεις και τον αμετάκλητο δρόμο που έχει πάρει η επένδυση του Ελληνικού, όλοι αυτοί που πολέμησαν με νύχια και με δόντια την μη αξιοποίηση των 6.400 στρεμμάτων , στο όνομα μιας ουτοπικής τοποθέτησης για δημουργία Μητροπολιτικού Πάρκου, που θεώρησαν ότι ανάπτυξη σημαίνει η δημιουργία ελαιώνα, λαχανόκηπου, και χωματερής στο καλύτερο φιλέτο της Ελλάδας, παραβλέποντας τις προοπτικές εξέλιξης της περιοχής και της Αττικής γενικότερα και το άνοιγμα χιλιάδων θέσεων εργασίας, τώρα θα πρέπει να σιωπήσουν. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.