Ο χώρος του παλιού Αεροδρομίου στο Ελληνικό είναι η ναυαρχίδα της ανάπτυξης για την περιοχή της Αττικής. Αυτό ουσιαστικά λένε και ξαναλένε στην Κυβέρνηση και φυσικά αυτό μπορεί να δικαιολογηθεί από τα μεγέθη. Μιλάμε για μία έκταση 6.500 στρεμμάτων η οποία βρίσκεται ίσως στην ιδανικότερη τοποθεσία.
ΕΣΩΤΕΡΙΚΑ
Ο χώρος μέσα πρόκειται σύμφωνα με τα μέχρι στιγμής σχέδια που έχουν ανακοινωθεί να αλλάξει ριζικά. Στον υπάρχοντα χώρο του παλιού αεροδρομίου θα προστεθεί το Γκολφ της Γλυφάδας και οι αθλητικές εγκαταστάσεις του Αγίου Κοσμά. Αυτός ο τεράστιος χώρος θα δομηθεί ανάλογα με τον προσανατολισμό που θα θελήσουν να του δώσουν. Η μισή περίπου έκταση θα μετατραπεί σε ένα Μητροπολιτικό Πάρκο παρόμοιο με αυτό του Λονδίνου.
Το πρότυπο ως φαίνεται θα είναι το Hyde Park του Λονδίνου και θα έχει όλα εκείνα τα στοιχεία των τεράστιων πάρκων στην Ευρώπη. Λιμνούλες, ποτάμια, χλωρίδα η οποία θα περιέχει από χαμηλή μέχρι ψηλή βλάστηση και από θάμνους μέχρι μεγάλα δέντρα. Θα γίνει διευθέτηση των ρεμάτων της περιοχής.
Στο υπόλοιπο της έκτασης θα δημιουργηθεί μια μικρή πόλη. Όπως έχει ανακοινωθεί θα γίνει ένα επιχειρηματικό κέντρο το οποίο πιθανόν να φιλοξενεί και 12 ουρανοξύστες (θα μοιάζει με το επιχειρηματικό κέντρο του Λονδίνου). Ερευνητικά κέντρα, επιστημονικά κέντρα θα υπάρχουν επίσης. Ένα τμήμα ίσως παραμείνει για την διεξαγωγή εκθέσεων
Με την ενοποίηση του χώρου με το παραλιακό μέτωπο το καλύτερο φιλέτο θα είναι αυτό που είναι πιο κοντά στη θάλασσα. Εκεί πιο πιθανόν είναι να δημιουργηθούν ξενοδοχειακές μονάδες πολλών αστέρων, θεματικά πάρκα, μαρίνες ενώ θα αξιοποιηθεί και το Γκολφ της Γλυφάδας.
Τα νούμερα για την απασχόληση από αυτή την επένδυση είναι τεράστια. Προβλέπονται περίπου 35.000 νέες θέσεις εργασίας που αντιστοιχεί στο σημερινό 5% του συνολικού αριθμού ανέργων της χώρας! Αυτό αφορά άμεσες θέσεις εργασίας. Αυτό που ακόμα δεν μπορεί να υπολογιστεί είναι οι νέες θέσεις εργασίας που θα υπάρξουν και αυτές που διασφαλίζονται από την έμμεση απασχόληση με το Ελληνικό.
Το νούμερο της επένδυσης είναι επίσης τρομακτικό. Μέχρι τώρα έχουν μιλήσει για 5 έως 7 δις ευρώ που και είναι ένα από τα μεγαλύτερα νούμερα για ανάπλαση αστικού τοπίου που έχει γίνει ποτέ στην Ευρώπη. Αντίστοιχο πρόγραμμα γίνεται αυτή τη στιγμή και στο Λονδίνο στα πλαίσια της προετοιμασίας των Ολυμπιακών Αγώνων του 2012 με στόχο μια ολόκληρη περιοχή να μεταμορφωθεί.
ΕΞΩΤΕΡΙΚΑ ΚΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΗ
Ο χώρος που θα περικλείει αυτό το τεράστιο μέρος της πόλης αγκαλιάζεται από δυο μεγάλες λεωφόρους. Στη Βόρεια πλευρά κινείται κατά μήκος η Λεωφόρος Βουλιαγμένης. Από αυτή την πλευρά θα έρχονται οχήματα από το Κέντρο, τα Ανατολικά Προάστια, τα Βόρεια Προάστια, και τα Βόρεια Μεσόγεια. Εκεί θα βρίσκεται και ο μελλοντικός μεγάλος κόμβος της Αττικής Οδού.
Στη νότια πλευρά η Λεωφόρος Ποσειδώνος κατά πάσα πιθανότητα θα βυθιστεί αλλά θα διατρέχει όλη αυτή την πλευρά του χώρου. Από εκεί η πρόσβαση θα αφορά τα Νότια Προάστια, το Κέντρο, τα Δυτικά Προάστια και τον Πειραιά.
Στη Δυτική Πλευρά χωρίς να είναι κατά μήκος των συνόρων του διατρέχει η Λεωφόρος Αλίμου. Εκεί μάλλον δεν θα υπάρχει κάποια είσοδος. Στην Ανατολική πλευρά είναι η περιοχή της Γλυφάδας χωρίς κάποιο μεγάλο οδικό άξονα. Προφανώς ούτε από εκεί θα υπάρχει κάποια είσοδος.
ΠΡΟΣΒΑΣΗ ΜΕ ΜΕΣΑ ΜΑΖΙΚΗΣ ΜΕΤΑΦΟΡΑΣ
Από όλες τις πλευρές τα λεωφορεία θα πηγαινοφέρνουν επιβάτες. Στη Βόρεια Πλευρά ο χώρος θα εξυπηρετείται από δύο νέους σταθμούς της Γραμμής 2 του Μετρό με τις ονομασίες ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ που βρίσκεται στη γωνία του χώρου 200 μέτρα μετά το Praktiker στο Ελληνικό. Ο δεύτερος σταθμός θα είναι ο μελλοντικός σταθμός ΕΛΛΗΝΙΚΟ που βρίσκεται ακριβώς στην είσοδο του παλιού δυτικού αεροδρομίου. Από εκεί θα είναι προφανώς και η κεντρική είσοδος του χώρου.
Στη Νότια πλευρά κυριαρχεί το Τραμ που με αυτή την επένδυση θα ζήσει (επιτέλους) μέρες δόξας. Εδώ θα πρέπει να σημειώσουμε ότι σχεδιάζεται η παραλιακή γραμμή του Τραμ να συνδεθεί με τους σταθμούς του Μετρό. Ουσιαστικά μπορεί να δημιουργήσει μία εσωτερική διακλάδωση του μέσου κάνοντας μια μοναδική διαδρομή από το χώρο και από το πάρκο, κυριαρχώντας στο χώρο.
Ένα από τα σενάρια που ακόμα δεν έχουν επιβεβαιωθεί είναι ο κόμβος των επεκτάσεων της Αττικής Οδού στο Ελληνικό, στην είσοδο του χώρου να έχει στη μέση Προαστιακό Σιδηρόδρομο προς το Αεροδρόμιο. Αν αυτό αληθεύει τότε και η σύνδεση με το Ελευθέριος Βενιζέλος θα είναι υπόθεση 10 λεπτών και θα προσθέσει άλλο ένα μέσο σταθερής τροχιάς στην περιοχή.
Σ.Σ. Αλήθεια, το πλάνο του κ. Κορτζίδη πιο είναι; Διότι, ερωτώμενος από δημοσιογράφο του ΣΚΑΙ ποια είναι η πρότασή του για το Ελληνικό, απάντησε γενικόλογα ότι πρέπει να δοθεί η δυνατότητα στις κοινωνίες να διαχειριστούν την περιουσία τους. Όπως επίσης για τη διαχείρηση του συγκεκριμένου χώρου πρότεινε να δημιουργηθεί Εταιρεία Λαϊκής Βάσης, όπου οι κάτοικοι του Λεκανοπεδίου θα παίρνουν τα στρωσίδια τους και τα κεφτεδάκια τους και θα κάνουν πικ - νικ στο χορτάρι... μιας και οι λέξεις "Επένδυση", "Ανάπτυξη", "Θέσεις εργασίας" είναι απαγορευμένες για την πολιτική του ιδεολογία.
"Viva la Revolution!"
Ελληνικό: Η ναυαρχίδα για τις επενδύσεις και την ανάπτυξη
0
16 ΜΑΡΤΙΟΥ 2011, 18:39
Προβλέπονται περίπου 35.000 νέες θέσεις εργασίας που αντιστοιχεί στο σημερινό 5% του συνολικού αριθμού ανέργων της χώρας!
Σχόλια Αναγνωστών
0 Προσθήκη σχολίουΔεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.
Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.