ΠΑΛΑΙΟ ΦΑΛΗΡΟ

Like στην Υγεία - Άσκηση: Η κίνηση του σώματος ως φάρμακο για τη θεραπεία της ψυχής!

Γράφει η Εύη Καραχάλιου, Επιστήμονας Φυσικής Αγωγής, Επιστημονική Συνεργάτης του έργου Like στην Υγεία 0 27 ΜΑΙΟΥ 2014, 12:46

Εδώ και πολλά χρόνια η σωματική άσκηση χρησιμοποιείται ως θεραπευτική τεχνική για άτομα που πάσχουν από ψυχοπαθολογικά προβλήματα. Η ψυχική διάθεση των εφήβων αλλά και των ενηλίκων επηρεάζεται από την άσκηση καθώς έρευνες δείχνουν ότι η καθημερινή συμμετοχή σε προγράμματα άσκησης συμβάλλει σημαντικά στη μείωση του άγχους και της κατάθλιψης. Μάλιστα αρκετές έρευνες δείχνουν την ύπαρξη θετικής σχέσης μεταξύ άσκησης και ψυχικής υγείας σε περιπτώσεις αλκοολισμού ή ακόμα και σχιζοφρένειας!




Κατά τους ερευνητές η σχέση άγχους και ημερήσιας ή χρόνιας άσκησης προσομοιάζει τις τεχνικές ψυχολογικής παρέμβασης όπως πχ. τη χαλάρωση, το διαλογισμό και την ανάπαυση. Τα αποτελέσματα της άσκησης στη μείωση του άγχους σε άτομα όλων των ηλικιών και στα δύο φύλα, μπορούν να διαρκέσουν από 2 έως και 4 ώρες μετά την ολοκλήρωσή της, όπως έδειξαν έρευνες κατά τις οποίες χρησιμοποιήθηκαν ψυχοφυσιολογικές μέθοδοι καταγραφής όπως η ηλεκτομυογραφία και η ηλεκτροεγκεφαλογραφία.

Η γυμναστική λειτουργεί υποστηρικτικά στη λήψη φαρμακευτικής αγωγής ή σε αρκετές περιπτώσεις μπορεί ακόμα και αντικαταστήσει τα φάρμακα. Μάλιστα σε πρόσφατες έρευνες φαίνεται ότι η καθημερινή σωματική άσκηση μέτριας ή υψηλής έντασης έχει παρόμοια επίδραση με την επιπλέον χορήγηση δεύτερου αντικαταθλιπτικού φαρμάκου που συχνά δίδεται όταν η αρχική θεραπευτική αγωγή δεν είναι αρκετή.

Οι ερευνητές συμπεραίνουν ότι ο συνδυασμός άσκησης και φαρμακευτικής αγωγής μπορεί να μειώσει ή και να αναστείλει πλήρως τα συμπτώματα κατάθλιψης ακόμα και σε περιπτώσεις που αυτή είναι βαριάς μορφής. Όμως το είδος, η διάρκεια και η ένταση της άσκησης που επιλέγεται πρέπει να είναι πάντα ανάλογο με τα ιδιαίτερα ψυχικά και σωματικά χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου.

Παράγοντες όπως το φύλο, η ηλικία, το βάρος και το αρχικό επίπεδο φυσικής κατάστασης πρέπει να λαμβάνονται σοβαρά υπόψιν κατά το σχεδιασμό του προπονητικού προγράμματος που πρέπει να γίνεται πάντα μετά από συνεργασία ψυχολόγου και ειδικά εκπαιδευμένου γυμναστή.



Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.