ΓΙΟΡΤΑΖΟΥΝ: 14 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024, 13:40

ΑΓΙΟΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ

Ζητούν μετατροπή της μελέτης διαπλάτυνσης της Αγίου Δημητρίου στο Μπραχάμι

0 25 ΙΟΥΛΙΟΥ 2013, 09:27

Διακόσιοι δέκα εννέα δημότες, κάτοικοι και επαγγελματίες του Δήμου Αγίου Δημητρίου με αναφορά που συνέταξαν και απέστειλαν στην Περιφέρεια Αττικής, διαφωνούν με την επερχόμενη διαπλάτυνση της λεωφόρου Αγίου Δημητρίου και έτσι όπως αυτή σχεδιάζεται.

Στην αναφορά που συνέταξαν και απέστειλαν στην Περιφέρεια καταγράφουν τις ενστάσεις τους, τις οποίες βέβαια διατύπωσαν και στην ανοιχτή συζήτηση που έγινε από την πλευρά της δημοτικής αρχής,  η οποία δημοτική αρχή όπως αναφέρουν, θεωρεί ότι το έργο τυγχάνει καθολικής αποδοχής.

Οι ενστάσεις των κατοίκων εστιάζονται στο χρονοδιάγραμμα εκτέλεσης του έργου και σε θέματα που έχουν να κάνουν με πράξεις αναλογισμού, οριστικοποίηση αποζημιώσεων κ.ά, τα οποία ακόμα δεν έχουν λυθεί.

Ο βασικότερος όμως λόγος της διαφωνίας τους είναι το γεγονός πως, η Αγίου Δημητρίου με τα έργα διαπλάτυνσης θα γίνει κόμβος ταχείας κυκλοφορίας με κεντρική νησίδα, στο εμπορικό κέντρο της πόλης.

Τέλος στην αναφορά τους οι κάτοικοι ζητούν τροποποίηση της μελέτης και καταθέτουν και τις δικές τους προτάσεις.

Την αναφορά υπογράφουν κάτοικοι της περιοχής, ιδιοκτήτες ακινήτων και επαγγελματίες επί της λεωφόρου Αγίου Δημητρίου.  

Η αναφορά 

Προς:
• Περιφέρεια Αττικής, Γενική Διεύθυνση Αναπτυξιακού Προγραμματισμού και Υποδομών

Κοινοποίηση:
• Δήμο Αγίου Δημητρίου Αττικής, υπόψιν κας Δημάρχου και Διεύθυνσης Τεχνικών Υπηρεσιών
• Επικεφαλής παρατάξεων

Άγιος Δημήτριος, 30.05.2013

Κύριοι,

Σε συνέχεια της από τέλος 2012 επιστολής μας προς τον Δήμο Αγίου Δημητρίου η οποία κοινοποιήθηκε και σε εσάς και σε συνάρτηση με ανοιχτή συζήτηση που πραγματοποιήθηκε στις 7/4/2013, επιθυμούμε να σας γνωστοποιήσουμε τα ακόλουθα.

Επειδή η διοίκηση του Δήμου πιστεύει ότι το έργο τυγχάνει ευρύτερης αποδοχής σας ενημερώνουμε ότι υπάρχουν πολλές αντιδράσεις και αντιρρήσεις οι οποίες καταγράφηκαν και στην ανοιχτή συζήτηση από πλειοψηφία κατοίκων και επιχειρηματιών. Είναι βέβαιη η μη ολοκλήρωση του έργου στο κατατεθειμένο χρονοδιάγραμμα των 540 ημερών, είτε λόγω αντιδράσεων κατοίκων και επιχειρηματιών για τεχνικής φύσεως θέματα που ως γνωστόν δεν έχουν διευθετηθεί (πράξη αναλογισμού και οριστικοποίηση αποζημιώσεων, διευθέτηση εγκεκριμένων πάρκιν κα), είτε λόγω γενικότερης μη αποδοχής του έργου όπως αυτό παρουσιάστηκε. Είναι χαρακτηριστικό το παράδειγμα εφαρμογής του έργου στην Λεωφόρο Λαγονησίου-Καλυβίων όπου για περισσότερο από δυόμισι έτη και με μικρότερο συνολικό μήκος έργου, οι συνέπειες για κατοίκους επαγγελματίες και διερχόμενους είναι καταστροφικές.

Ωστόσο το βασικότερο πρόβλημα της μελέτης βρίσκεται στην ουσία του έργου που το θέλει σαν βασικό κόμβο σύνδεσης της Λεωφόρου Βουλιαγμένης με την παραλιακή λεωφόρο μετατρέποντας την υπάρχουσα οδό σε ταχείας κυκλοφορίας με δυο λωρίδες ανά κατεύθυνση και νησίδα στον άξονα αυτής.

Θεωρούμε ανεπίτρεπτο στον κύριο και μοναδικό εμπορικό δρόμο του Δήμου να δημιουργηθεί νησίδα, αφού θα δυσχεράνει την καθημερινότητα-προσβασιμότητα των κατοίκων, θα εμποδίζει την προβολή των καταστημάτων από την αντίθετη κατεύθυνση και εν γένει θα κόβει τον Δήμο σε δύο κομμάτια. Η νησίδα αποτελεί βασικό μειονέκτημα της υπάρχουσας μελέτης και θεωρούμε ότι υποβαθμίζει την ζωή των κατοίκων και θα αφανίσει την υπάρχουσα αγορά όπως συνέβη και σε παρακείμενη οδό.

Το έργο δεν αποτελεί συνέχεια της πρόσφατα διαμορφωμένης Λεωφ. Καλαμακίου αφού στενεύει και φαρδαίνει σε κάποια σημεία λόγω τεχνικών δυσκολιών και εν γένει καταλήγει σε πλακόστρωτη μονόδρομη οδό. Οπότε είναι τουλάχιστον ανούσια και εξωφρενική η εφαρμογή του έργου όπως προτείνεται με πλάτος οδοστρώματος για δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και με νησίδα πλάτους 1,5 μέτρων.

Έχοντας υπόψη την διευκόλυνση και άμβλυνση μίας είδη διαμορφωμένης κατάστασης όπως είναι η εμπορικότητα της οδού με σεβασμό στους κατοίκους και το δικαίωμα ιδιοκτησίας ζητάμε:

➢ Κατάργηση της νησίδας και ολόκληρο το πλάτος της να δοθεί εκατέρωθεν στα πεζοδρόμια.

➢ Αποτελεσματική αντιμετώπιση του προβλήματος της στάθμευσης με εγκεκριμένες θέσεις σε όλο το μήκος της οδού που στην συγκεκριμένη μελέτη δεν υπάρχουν.

➢ Δημιουργία συχνών διαβάσεων για την διευκόλυνση της κάθετης κίνησης πεζών, Α.Μ.Ε.Α., ποδηλάτων, εξαιτίας της εμπορικότητας της οδού, της πυκνής κατοίκησης και της ύπαρξης σχολικών συγκροτημάτων και φροντιστηρίων κατά μήκος της οδού.

➢ Τροποποίηση της μελέτης σε μια γενικότερη φιλοσοφία εξυπηρέτησης των αναγκών του σήμερα.

Σε αυτή την κατεύθυνση πρέπει να στοχεύσουν οι ενέργειες της διοίκησης του Δήμου και της Περιφέρειας για όποια τροποποίηση.
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.