ΑΡΘΡΑ

Βασίλης Νομικός

Ο Βασίλης Νομικός είναι Σύμβουλος Επιχειρήσεων  

Οι αστοχίες και τα λάθη των Πανελληνίων

0 24 ΜΑΙΟΥ 2013, 13:33

Καλή επιτυχία στα παιδιά που γράφουν διαγωνίσματα στις Πανελλαδικές. Κουράγιο στις οικογένειές τους.

Πόσες φορές θα πρέπει να ειπωθεί ότι το σύστημα εισόδου στα ΑΕΙ & ΤΕΙ είναι λάθος ; Πόσοι θα πρέπει να γράψουν και να ξαναγράψουν για το θέμα ; Πόσα λάθη να γίνουν στα θέματα ;
Για να αποφασίσουν οι αρμόδιοι να εξετάσουν την περίπτωση αλλαγών ή βελτιώσεων;

Κατ’ αρχάς ο Νόμος προβλέπει εξετάσεις και αυτό που γίνεται είναι διαγωνισμός. Διαπιστωμένο και εμπεδωμένο.
Ως εκ τούτου δεν έχει κανένα νόημα αν όλοι οι επιτυχόντες αξιολογηθούν με 18.000 έως 20.000 μόρια ή από 12.000 μέχρι 14.000 μόρια.
Ούτε μπορεί να θεωρείται αποτυχών διαγωνιζόμενος με 14.000 μόρια και επιτυχών διαγωνιζόμενος με 2.400 μόρια.

Το σύστημα επιλογής των θεμάτων των διαγωνισμών είναι λάθος γιατί γίνεται από λάθος ανθρώπους, με λάθος κριτήρια και άγνωστη κατεύθυνση. Η επίβλεψη των όποιων επιλέγουν τα θέματα είναι λάθος, χωρίς συγκεκριμένες κατευθύνσεις, χωρίς όραμα και χωρίς οδηγίες. Γιατί δεν μπορεί να φανταστεί κανείς ότι η οδηγία για κάποιο μάθημα είναι «τσακίστε τα», ενώ σε άλλο «ότι πιο εύκολο, μην τα ζορίσουμε τα παιδιά». Κι από διαρροές.... να μην το σχολιάσω.

Το σύστημα βαθμολόγησης είναι λάθος γιατί ενώ ο τρίτος βαθμολογητής έρχεται να καλύψει τη διαφωνία των δύο πρώτων, να συνκεράσει απόψεις θα λέγαμε, δεν είναι σωστό να ξεφεύγει από το πλαίσιο των αρχικών βαθμολογήσεων, ειδάλλως θα πρέπει να έχουμε και τέταρτο βαθμολογητή και πέμπτο και ούτω καθ’ εξής. Άλλως αδικείται ή ευνοείται κατάφορα ο διαγωνιζόμενος.

Το σύστημα αξιολόγησης και κατάταξης των διαγωνιζόμενων είναι λάθος γιατί δεν συνάδει ούτε με τα ενδιαφέροντα των διαγωνιζόμενων, ούτε με την επαγγελματική τους προτίμηση, ούτε με τις δεξιότητες τους, ούτε με τις ανάγκες των σχολών που κατανέμονται. Οι θέσεις και απόψεις των σχολών είναι καταγεγραμμένες. Οι προτιμήσεις τους για το είδος και την βαρύτητα των μαθημάτων που θέλουν να έχουν οι φοιτητές τους επίσης. Η δικαιολογία των υπηρεσιών για την πολυπλοκότητα του προτεινόμενου συστήματος αξιολόγησης και κατανομής των επιτυχόντων, δεν εφσταθεί για την εποχή των υπολογιστών. Για παράδειγμα το ΕΜΠ θα προτιμούσε ένα φοιτητή που έχει μάθημα επιλογής μαθηματικά, από έναν άλλο που έχει επιλέξει την βιολογία. Υπάρχουν τόσα παραδείγματα που θα ξέφευγαν από το νόημα της παρούσης.

Η σύνδεση της εκπαίδευσης με την κοινωνία αλλά κυρίως με την αγορά είναι επίσης ένα θέμα που χρήζει περισσότερης έρευνας.

Η «ομογενοποιήσει» των τμημάτων και των σχολών στα ΑΕΙ και ΤΕΙ της χώρας είναι ακόμα ζητούμενο. Άλλο ομαδοποίηση κι άλλο ομογενοποίηση, γιατί ο πτυχιούχος του μαθηματικού τα ίδια μαθηματικά θα κληθεί να διδάξει και αντίστοιχα ο μηχανικός τα ίδια μηχανικά θέματα θα αντιμετωπίσει. Η ομαδοποίηση είναι διοικητικό θέμα, έχει όμως πολιτικές δυστυχώς παραμέτρους.

Το άρωμα που αναδύεται από τα πιο πάνω, αλλά και τόσα άλλα που έχουν επισημάνει οι επαΐοντες, είναι ότι το σύστημα πάσχει κι ενώ πολλά θέματα συζητούνται θεσμικά και εξωθεσμικά από το 1993, δεν βρέθηκε κάποιος να τα πιάσει και να τα λύσει. Όλοι ασχολούνται αν θα ισχύει η βάση του 10, αν θα πάρει και πόσους η κάθε σχολή, αν έπεσαν ή ανέβηκαν οι βάσεις, πόσα χρήματα θα διατεθούν λιγότερα κλπ κλπ. Η ουσία είναι ότι αδικούνται οι κατασταλαγμένοι υποψήφιοι, οι έτοιμοι να εξεταστούν στην ύλη που τίθεται, για να σπουδάσουν το αντικείμενο που τους ενδιαφέρει και αναγκάζονται να διαγωνίζονται με τους τυχερούς, τους ψύχραιμους, τους αποφοίτους καλών φροντιστηρίων κι αν δεν αλλάξουν τις ελπίδες τους και τα πιστεύω τους, μένουν εκτός ανώτατης εκπαίδευσης.
Τελικά είναι αυτό που θέλει η αγορά, η κοινωνία, οι 100.000 οικογένειες κάθε χρόνο; Με τον τρόπο αυτό θα «πατάξουμε» το θεσμό των φροντιστηρίων, όπως μας υπόσχονται τόσα χρόνια όλοι οι πολιτικοί;

Από την στιγμή που δεν επαρκούν οι δυνατότητες του κράτους μας για κάποιο σύστημα καλύτερο, ας κάνουμε με βελτιώσεις το υπάρχον δικαιότερο.

Καλά αποτελέσματα σε όλα τα παιδιά που δίνουν τον καλύτερο εαυτό τους στους διαγωνισμούς που συνεχίζονται.

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.