ΑΡΘΡΑ

Νίκος Γιαννιός

Ο Νίκος Γιαννιός είναι Πολιτικός Μηχανικός - Λογοτέχνης.

Πρόσφυγες και μουσαφίρηδες

1 9 ΜΑΡΤΙΟΥ 2016, 10:57

Misafir στα Αραβικά και Mosafer στα Τούρκικα είναι ο ταξιδιώτης, μα στα Ελληνικά ο μουσαφίρης γίνεται επισκέπτης, δηλαδή άνθρωπος που έρχεται στο σπίτι μας για κάποιον λόγο, με πρόθεση να φύγει πάλι σύντομα εκτός αν είναι Αρμένης που σύμφωνα με την παράδοση θα κάτσει λιγάκι παραπάνω.

Περισσότερο απ’ τους Αρμένηδες θα καθίσουν οι μνηστήρες, όπως εκείνοι της Πηνελόπης που κάτι έχουν κατά νου να οικονομήσουν ή οι καταληψίες, άποροι ή τσάμπα μάγκες, που βρίσκουν χώρο να τρυπώσουν.

Αποτελεί παράδοση και χαρακτηριστική επιταγή του πολιτισμού μας η φιλοξενία των επισκεπτών ταξιδιωτών και οδοιπόρων. Πρώτα θα ξεκουραστείς, θα πλυθείς και θα φας μαζί μας και μετά θα έλθει η ώρα να μας πεις ποιος είσαι και που πας. Με αυτήν την πολιτισμική προδιάθεση καλοδέχθηκαν πρόσφατα οι νησιώτες μας τους μουσαφιραίους από την ξενιτιά και οι συνήθεις ύποπτοι λαϊκιστές και λοιποί τιποτολόγοι άρχισαν να μιλούν για Νόμπελ. Πάλι καλά που δεν ζήτησαν Όσκαρ για τους πολιτικούς πρωταγωνιστές της κωμωδίας που παίζεται υποκριτικά επάνω στον ανθρώπινο πόνο.

Μουσαφιραίοι λοιπόν. Κάποτε, Φιλιππινέζες υπηρέτριες όταν τα κοριτσόπουλα από τα Ελληνικά χωριά πήγαν εργάτριες στην βόρεια Ευρώπη. Ακολούθησαν, στην σύγχρονη εποχή, τα πεινασμένα και κακοποιημένα Ελληνάκια από την Αλβανία και στην συνέχεια Αλβανοί κακοποιοί αλλά και νοικοκύρηδες μετανάστες. Έπονται Βούλγαροι και Ρουμάνοι που εργάσθηκαν στις οικοδομές, Αιγύπτιοι ψαράδες, Ινδοί στα χωράφια των λουλουδιών και Ρωσίδες καθαρίστριες και θεραπαινίδες της Αφροδίτης. Μας ήλθαν ακόμη στα χρόνια της πλασματικής ανθοφορίας των ελλειμματικών προϋπολογισμών από το Πακιστάν και το Μπαγκλαντές ζητιάνοι των φαναριών και από την μαύρη Αφρική παράνομοι μικροπωλητές.

Αυτά ενδεικτικά γιατί μετά την περεστρόικα δεν υπήρχε χώρα του πρώην σοβιετικού παραδείσου που να μην έχει εδώ εκπροσώπους κυρίως θηλυκούς στον τομέα παροχής υπηρεσιών ή μαστροπούς και οργανωμένους κακοποιούς. Τους είπαν τότε και σωστά «λαθρομετανάστες» αφού δεν είχαν νόμιμη άδεια εισόδου και παραμονής στην χώρα αλλά εισέρρεαν άλλοι ως τουρίστες, άλλοι με πλαστά χαρτιά και άλλοι πηδώντας το κάγκελο και ζούσαν λάθρα στο περιθώριο της νομιμότητας.

Μετά ήλθε η ανάγκη «εκδημοκρατισμού» στα Αραβικά κράτη της Μεσογείου και ανάψαν οι φωτιές που προκαλούν την μεταναστευτική ροή προς την Ευρώπη. Σήμερα πιο έντονη είναι η ανάγκη μετανάστευσης των Σύρων προσφύγων αλλά μαζί με αυτούς, συνοδοιπόροι στην αναζήτηση μιας καλύτερης ποιότητας ζωής, απελπισμένοι από το Αφγανιστάν και το Ιράκ και τυχοδιώκτες από το Μαρόκο, την Λιβύη και τις λοιπές χώρες του Αραβικού βιαίως εκδημοκρατισθέντος τόξου.

Στις μέρες μας εγκαταλείπεται από την ρομαντική αριστερά που απροσδόκητα ανέλαβε να σώσει τον τόπο μας και την Ευρώπη, ο όρος λαθρομετανάστης ως μη «δημοκρατικός» και προτιμάται λανθασμένα ο όρος μετανάστης και έτσι αυτομάτως του αναγνωρίζεται το δικαίωμα εγκατάστασης και εργασίας στην χώρα μας. Το ίδιο βέβαια δικαίωμα έχουν και οι Πρόσφυγες και ως τέτοιους αναγνωρίζουμε μόνο τους Σύριους οι οποίοι περνούν στην Τουρκία για να γλυτώσουν από τον πόλεμο και τον θάνατο.

Μέχρι εκεί βέβαια, εννοώ την Τουρκία ασφαλώς και είναι πρόσφυγες, όταν όμως φεύγουν από εκεί στην αναζήτηση μιας καλύτερης ζωής σε κάποια Ευρωπαϊκή χώρα, παύουν να είναι πρόσφυγες και γίνονται μετανάστες ή μάλλον λαθρομετανάστες αφού βιαίως και παράνομα εισέρχονται στην χώρα οδηγημένοι από την απελπισία βέβαια αλλά και από το θέλγητρο του ευρωπαϊκού οικονομικού παραδείσου.

Κάτι δεν μου αρέσει σε αυτή την ιστορία και θα το αφηγηθώ με ερωτήσεις στις οποίες καλείται να απαντήσει όποιος γνωρίζει:
Γιατί δεν παραμένουν στην Τουρκία των Σουνιτών οι Σύριοι πρόσφυγες Σουνίτες, αφού τους καλοδέχεται αυτή η μεγάλη χώρα με την πολλά υποσχόμενη Ευρωπαϊκή προοπτική;

Κοιτώ τον χάρτη της Μέσης Ανατολής και βλέπω ότι ευκολότερα και συντομότερα οι Σύριοι πρόσφυγες αλλά και οι λοιποί Μουσουλμάνοι μετανάστες μπορούν να πάνε στον Λίβανο, στην Ιορδανία και στην Σαουδική Αραβία και από εκεί στα Αραβικά Εμιράτα. Γιατί λοιπόν δεν προτιμούν να πάνε στους ομοεθνείς και ομόθρησκους ευημερούντες γειτονικούς λαούς και προτιμούν να θαλασσοπνίγονται στο Αιγαίο, στην αναζήτηση του ευρωπαϊκού οράματος των αλλοφύλων σταυροφόρων;

Γιατί δεν προτιμούν να περάσουν ασφαλέστερα περπατώντας από την Τουρκία στην Βουλγαρία;

Ερχόμενοι στην Ελλάδα γιατί προτιμούν τον κλεισμένο διάδρομο μέσω των Σκοπίων και δεν επιχειρούν μέσω Βουλγαρίας ή Αλβανίας;

Κάτι δεν μου αρέσει σε αυτή την ιστορία που έφτιαξε πρόσφυγες μουσουλμάνους και τους στέλνει μαζί με άλλους τυχοδιώκτες, πράκτορες και φανατικούς Ισλαμιστές στον τόπο μας και στην υπόλοιπη Ευρώπη. Κάτι δεν μου αρέσει.

Εμείς σωστά δεν ξεχνούμε τις επιταγές του πολιτισμού μας, αλλά να έχουμε και τον νου μας, άλλωστε εδώ δεν μπορούν να μείνουν παρά ελάχιστοι έως καθόλου από τους πρόσφυγες. Οι άλλοι να πάνε πίσω στις πατρίδες τους να αγωνιστούν για ένα καλύτερο αύριο, δεν είναι δυνατόν να τους αφήσουμε να κλέψουν από εκείνο το λίγο που έχει μείνει για μας.

Σχόλια Αναγνωστών

1 Προσθήκη σχολίου
XL 22.03.16
Στη κορύφωση του ελληνικού δράματος - ήτοι ακραία φτωχοποίηση και ραγδαία απεθνικοποίηση - η μέιζων αντιπολίτευση, η ΝΔ, είναι καταφανώς σιωπηρή και πορεύσουσα οσάν να συμπολιτεύεται, σε σημείο παραξηγήσεως. Τι συμβαίνει, ας βγει κάποιος να μιλήσει την αλήθεια, τι συμβαίνει στην Ελλάδα αυτά αυτά τα δύο χρόνια, γιατί όλα γκρεμίζονται και υμείς άδετε? Ένας κάποιος μεσόκοπος μαρξιστής μιας περιθωριακής εφημερίδας βάλθηκε υπουργός παιδείας και αφαιρεί την Ορθόδοξη Θρησκευτική αγωγή από την παιδεία και ουδείς αντιστέκεται...Επέβαλαν άρση των εθνικών συνόρων για κάθε αλλοεθνή εισερχόμενο και ουδείς αντιλέγει.. Τι συμβαίνει στην Ελλάδα?
Απάντηση
Προσθήκη σχολίου
ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.