ΑΡΘΡΑ

Νίκος Σύκας

Ο Νίκος Γ. Σύκας είναι Σύμβουλος Στρατηγικής & Καινοτομίας
Έδρα: Λευκωσία - Κύπρος 

Πειθώ

0 21 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017, 09:26

Η πρόβλεψη του αποτελέσματος των προεδρικών εκλογών του 2018 δεν είναι μια απλή μαθηματική εξίσωση. Το πολιτικό–εκλογικό περιβάλλον δεν είναι ένα γραμμικό φαινόμενο αλλά ένα μη γραμμικό δυναμικό σύστημα. Το σημερινό εκλογικό κλίμα εμπεριέχει ασυνήθιστα υψηλά πολιτικά ρίσκα που είναι δύσκολο να προσμετρηθούν. Οι συνθήκες είναι τέτοιες που μπορούν να οδηγήσουν σε ασυμμετρίες –θετικές ή αρνητικές– και σημαντικές ανατροπές. Μια έξυπνη κίνηση στην προεκλογική σκακιέρα μπορεί να επιφέρει πολλαπλάσια οφέλη. Ένα στρατηγικό λάθος μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τη δυναμική και τις προοπτικές της πολιτικής καμπάνιας.

Εδώ και έξι περίπου μήνες διεξάγεται ένας προεκλογικός αγώνας μετ’ εμποδίων και πολλαπλών ταχυτήτων με διαφορετικές ατζέντες και χρονοδιαγράμματα. Η μεγαλύτερη πρόκληση που έχουν ενώπιων τους οι υποψήφιοι και οι πολιτικές δυνάμεις είναι η πειστικότητα. Ένα πολύ μεγάλο κομμάτι του εκλογικού σώματος δεν πείθεται. Οι προεκλογικές εκστρατείες αδυνατούν να αντλήσουν ψήφους από την τεράστια δεξαμενή των ανέντακτων ψηφοφόρων. Αντίθετα, σε αρκετές περιπτώσεις παρουσιάζονται διαρροές και μετακινήσεις. Το κυπριακό κομματικό σύστημα έχει μπει σε μια μεταβατική περίοδο – σε μια εποχή ρευστότητας και πολύ μεγάλης εκλογικής κινητικότητας με πολλαπλά είδη μετατοπίσεων.
Οι άγνωστοι Χ της επερχόμενης εκλογικής αναμέτρησης είναι πολλοί:

1. Το φαινόμενο της απόκρυψης ψήφου και η λογική της «χαμένης» ψήφου θα πρέπει να απασχολήσουν ιδιαίτερα τα εκλογικά επιτελεία.

2. Ένα σημαντικό ποσοστό των αναποφάσιστων κάνει τις επιλογές του τα τελευταία εικοσιτετράωρα πριν τις εκλογές.

3. Το μεγάλο και διαρκώς αυξανόμενο ποσοστό της αποχής. Πρόσφατη έρευνα του Κυπριακού Ινστιτούτου Στατιστικολόγων κατέδειξε ότι 6 στους 10 νέους δεν θα ψηφίσουν στις επερχόμενες προεδρικές εκλογές.

Οι προεκλογικές εκστρατείες για τις προεδρικές του 2018 καλούνται να:
– Ανιχνεύσουν/διαγνώσουν την τεράστια δεξαμενή της αποχής και της αδιευκρίνιστης ψήφου.

– Προσεγγίσουν/πείσουν τις διάφορες πληθυσμιακές ομάδες μέσα από στοχευμένες ενέργειες (π.χ. αξιοποίηση των κοινωνικών μέσων δικτύωσης και ειδικότερα του Facebook για προσέλκυση των ηλικιών 18-35).

– Παρουσιάσουν καινοτόμες λύσεις στις πολλαπλές προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο τόπος.
Η επίδραση της προεκλογικής περιόδου στο εκλογικό αποτέλεσμα δεν είναι κάθε φορά η ίδια. Υπάρχουν εκλογικές αναμετρήσεις όπου η επίδραση της προεκλογικής εκστρατείας δεν διαδραματίζει ουσιαστικό ρόλο. Στην περίπτωση των επερχόμενων προεδρικών εκλογών πιστεύω θα συμβεί ακριβώς το αντίθετο. Η δυναμική της προεκλογικής περιόδου θα αποδειχτεί η μεγαλύτερη που έχει παρατηρηθεί ιστορικά μέχρι σήμερα στην Κύπρο.

Πέραν των συνεργασιών στον πρώτο και στον δεύτερο γύρο, το αποτέλεσμα των επερχόμενων προεδρικών εκλογών θα κριθεί, εν πολλοίς και από εξής παράγοντες:

1. Την εικόνα του υποψήφιου –προσωπικότητα, ηγετικές ικανότητες, αξίες, γνώσεις, εμπειρίες, πειστικότητα– και τις θέσεις/προτάσεις του στα κεφαλαιώδη ζητήματα, με επίκεντρο το κυπριακό και την οικονομία.

2. Την πολυσυλλεκτικότητα του υποψήφιου και τη δυνατότητα του να αντλήσει ψήφους από την τεράστια δεξαμενή των ανέντακτων.

3. Την πολιτική δημιουργικότητα, την επικοινωνιακή στρατηγική και την αποτελεσματική διαφοροποίηση.

Οι προεδρικές του 2018 είναι η πιο κρίσιμη αλλά και η πιο απρόβλεπτη και αμφίρροπη εκλογική αναμέτρηση στην ιστορία της Κύπρου. Υπάρχουν παγίδες αλλά και σημαντικές εκλογικές ευκαιρίες μέσα από τους σωστούς στρατηγικούς σχεδιασμούς του πολιτικού μάρκετινγκ.


Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.