ΠΟΛΙΤΙΚΗ

Αυγενάκης: «Η Κυβέρνηση απαξιώνει την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση»

0 17 ΑΠΡΙΛΙΟΥ 2018, 11:12

Στα προβλήματα και την υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης αναφέρεται ο Γραμματέας ΠΕ ΝΔ-Βουλευτής Ηρακλείου κ. Λευτέρης Αυγενάκης, με κοινοβουλευτική του παρέμβαση προς τoν Υπουργό Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων κο Κωνσταντίνο Γαβρόγλου.

Στην Ερώτηση επισημαίνεται ότι: «Η υποβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθίσταται σήμερα περισσότερο εμφανής, από ότι ποτέ άλλοτε στο παρελθόν. Η δυσμενής αναλογία διδασκόντων-φοιτητών, οι ελλιπείς υποδομές και η ανεπαρκής σύνδεση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αγορά εργασίας αποτελούν μερικά μόνο από τα προβλήματα που ταλανίζουν το δημόσιο Πανεπιστήμιο σήμερα.

Η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί εξαρτάται άμεσα από τις παθογένειες του ελληνικού δημοσίου Πανεπιστημίου. Σημαντική παράμετρο εξ’ αυτών αποτελεί η δυσαναλογία καθηγητών-φοιτητών. Ενδεικτικά, στο Πανεπιστήμιο Κρήτης η αναλογία αυτή διαμορφώνεται στο 1/44, όταν σύμφωνα με τους ίδιους τους Πανεπιστημιακούς η κατάλληλη αναλογία διαμορφώνεται στο 1/10 ή 1/15.

Στην κατεύθυνση αυτή έχουν συμβάλλει οι μειωμένες προσλήψεις διδακτικού και επιστημονικού προσωπικού, όπως επίσης και η αύξηση του αριθμού των εισακτέων. Οι διδάσκοντες που αποχωρούν λόγω συνταξιοδότησης δεν αντικαθίστανται από νέους διορισμούς και νέες προσλήψεις εν γένει. Παράλληλα, έχει αυξηθεί κατακόρυφα τα τελευταία χρόνια ο αριθμός των εισακτέων, για ψηφοθηρικούς κυρίως λόγους.

Η έλλειψη υποδομών στο σύνολο σχεδόν των Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων της χώρας σε συνδυασμό με την έλλειψη προσωπικού, δυσχεραίνει το ερευνητικό, διδακτικό κι, εν γένει, επιστημονικό τους έργο. Η έρευνα χάνει ολοένα έδαφος και προωθείται μόνο η διδασκαλία. Από την στιγμή που δεν επιτελείται έρευνα όμως, δεν παράγεται καινοτομία, η οποία μπορεί να λειτουργήσει ως αναπτυξιακός μοχλός της χώρας.

Όλα τα παραπάνω εντάσσονται σε μία ευρύτερη προβληματική, σύμφωνα με την οποία αντιμετωπίζει η Κυβέρνηση τον νευραλγικό τομέα της Παιδείας. Οι περικοπές στη χρηματοδότηση των τελευταίων ετών και η άρνηση της συμπόρευσης της επιστήμης με την παραγωγική διαδικασία, εντάσσονται στην προσπάθεια απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης από την Πολιτεία.

Παράλληλα, ο νέος νόμος της Κυβέρνησης για την τριτοβάθμια εκπαίδευση, η απαξίωση της αριστείας, η αντίληψη του ασύλου ως άλλοθι για παραβατικές συμπεριφορές και η ανοχή των περιστατικών ανομίας στα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα αποτελούν μερικά μόνο παραδείγματα της κυβερνητικής προσπάθειας απαξίωσης της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

Με την κοινοβουλευτική παρέμβαση τίθενται τα ακόλουθα ερωτήματα:
«1. Σε ποιες ενέργειες προτίθεστε να προβείτε άμεσα για την κάλυψη των σημαντικών αναγκών των Πανεπιστημιακών μας Ιδρυμάτων σε επιστημονικό προσωπικό;
2. Ποιος είναι ο σχεδιασμός του Υπουργείου σας προκειμένου να αναβαθμιστεί το επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών στην πανεπιστημιακή κοινότητα;».
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.