ΑΡΘΡΑ

Ξέρει για το λαθρεμπόριο κάτω από τη μύτη του ο κ. Κουρουμπλής; Και κάθεται;

Γ. Παπαδόπουλος-Τετράδης 0 21 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 2017, 14:27

Πίσω από την προσωρινή ρύπανση του Σαρωνικού με το πετρέλαιο του «Αγία ζώνη» βρίσκεται η μόλυνση του ελληνικού κράτους με το λαθρεμπόριο καυσίμων, που δήθεν δε μπορεί να ελέγξει η κυβέρνηση όπως και οι προηγούμενες! Το ναυάγιο έχει αποκαλύψει όλο το σύστημα που στερεί από το δημόσιο ταμείο πάνω από ένα δισ. φόρων το χρόνο. Αλλά, τόσο η κυβέρνηση όσο και η αντιπολίτευση ασχολούνται μονόπαντα με την κηλίδα και σωπαίνουν για το τεράστιο κύκλωμα που αλωνίζει ανενόχλητο. Με διασυνδέσεις στο υπουργείο Ναυτιλίας, στα Τελωνεία, στο Λιμενικό και σε τρία άλλα υπουργεία!

Για να καταλάβει ο αναγνώστης τις εξυπηρετήσεις της κυβέρνησης σε εταιρίες και πλοιοκτήτες, η υποκρισία του κ Κουρουμπλή αποκαλύπτεται με κρότο:

Ο υπουργός Ναυτιλίας, που ωρυόταν χτες στη Βουλή ότι θα φέρει νόμο για αυστηρότερα όρια ηλικίας στα δεξαμενόπλοια είναι ό ίδιος που ζήτησε τον Ιούλιο να μην περάσει κανονισμός των Ελληνικών Πετρελαίων που υποχρέωνε τα ρυμουλκά των δεξαμενόπλοιων να είναι μέχρι 20 ετών και με δύο μηχανές! Ο υπουργός πέτυχε να παραταθεί για ένα ακόμα χρόνο το υπέργηρο των ρυμουλκών μιας μηχανής και να αυξηθεί η ηλικία τους στα 25 χρόνια!

Ο ίδιος υπουργός προανήγγειλε επίσης χτες ότι θα βάλει αυστηρές προδιαγραφές για τους νηογνώμονες, τη στιγμή που έχει καταργηθεί με νόμο η υποχρέωση τέτοιων σκαφών να είναι εγγεγραμμένα σε νηογνώμονες, ενώ ο Ελληνικός Νηογνώμων με ανακοίνωσή του έχει βεβαιώσει ότι το «Αγία Ζώνη» δεν είναι στα μητρώα του!

Ποιος απάλλαξε με νόμο οποιαδήποτε πλοία από την υποχρέωση να είναι εγγεγραμμένα σε νηογνώμονα; Και ποιος δεν φρόντισε για την αλλαγή του νόμου;

Τι ακριβώς δεν ξέρει ο υπουργός; Ότι κυκλοφορούν στη χώρα 90 μικρά δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού, που κατά μερικούς πλοιάρχους πολλά είναι όργανα του λαθρεμπορίου, από τα οποία το 90% είναι σαπάκια; Και ότι η Πανελλήνια Ένωση Ναυτικών το έχει καταγγείλει επανειλημμένως χωρίς αποτέλεσμα;

Ότι η ελεγχόμενη ενημέρωση προς τους πολίτες έχει ρίξει το βάρος στην παλαιότητα του πλοίου και όχι στην αστραπιαία βύθισή του, που είναι αδύνατη χωρίς ανθρώπινη παρέμβαση, ηθελημένη ή λανθασμένη; Είτε έτσι είτε αλλιώς, ύποπτα;

Ότι έπρεπε να πάψει η ισχύς των χαρτιών του άλλου δεξαμενόπλοιου προχτές για να το ελέγξουν πια στα ΕΛΠΕ οι τελωνειακοί, οι λιμενικοί και το υπουργείο για να αποκαλυφθεί ότι έχει μέσα του αδήλωτα καύσιμα, μαζί με εκείνα που άντλησε από το βυθισμένο;!

Ότι ο ιδιοκτήτης του «Αγία Ζώνη» έχει προφυλακιστεί το 1991 για λαθρεμπορία καυσίμων, έχει πιαστεί άλλες δύο φορές, έχει απαλλαγεί με βούλευμα (!) και του έχουν επιστραφεί τα πλοία που κατασχέθηκαν (!) και παρ όλα αυτά το δημόσιο του δίνει άδειες διακίνησης και εμπορίας καυσίμων και διαρκείς παρατάσεις των πιστοποιητικών ναυσιπλοϊας;

Ποιες δυνάμεις στο Λιμενικό, το Τελωνείο, το υπουργείο Ναυτιλίας, της Δικαιοσύνης λειτουργούν τελικά υπέρ του συμφέροντος του δημοσίου;

Ξέρει ο κ Κουρουμπλής ότι τα περίπου 50 δεξαμενόπλοια ανεφοδιασμού που κινούνται από το Λαύριο μέχρι τον Πειραιά είναι ουσιαστικά ανεξέλεγκτα;

Ξέρει ότι οι περισσότερες από 200 παράνομες δεξαμενές που είναι διάσπαρτες στην Αττική ανήκουν σε πρόσωπα που τις νοικιάζουν σε λαθρέμπορους για να αποθηκεύουν το ναυτιλιακό καύσιμο που εξασφαλίζουν σε συνεργασία με ναυτιλιακές εταιρίες και τελωνειακούς;

Ξέρει ότι περίπου 500 εκατομ. ευρώ κοστίζει στο Δημόσιο μόνο το λαθρεμπόριο καυσίμων στο στρατό;!! Ξέρει ότι το 20% του πετρελαίου κίνησης είναι θέρμανσης ή ναυτιλιακό;

Ξέρει αυτό που ξέρουν και οι πέτρες στα λιμεναρχεία και στα τελωνεία και στις μονάδες φόρτωσης- εκφόρτωσης, ότι αυτά τα μικρά δεξαμενόπλοια που φορτώνουν το ναυτιλιακό καύσιμο από τα διυλιστήρια δεν παραδίνουν σχεδόν ποτέ ολόκληρη την ποσότητα που γράφουν ότι παρέλαβαν; Και ότι την υπόλοιπη την πάνε σε παράνομες δεξαμενές και τη διοχετεύουν στην αγορά; Και ότι εκεί είναι όλη η κομπίνα;

Ξέρει ότι περίπου 10 υπηρεσίες από 4 υπουργεία (!) υποτίθεται ότι ελέγχουν την αγορά καυσίμων, με τεράστια νομοθετικά κενά, σύγχυση αρμοδιοτήτων, χωρίς τεχνολογική υποδομή; Πολύ βολικό για τους λαθρέμπορους και όσους τους υπηρετούν!

Ξέρει ότι τα συστήματα εισροών- εκροών καυσίμων δεν λειτουργούν, ότι το GPS σε φορτηγά, βυτία, πλοία για τον έλεγχο της πορείας και των βαλβίδων εισροών- εκροών δεν λειτουργεί, ότι το Κέντρο που υποτίθεται ότι θα συγκέντρωνε τις πληροφορίες από αυτά τα σήματα δεν υπάρχει και ότι με υπουργική απόφαση του Αυγούστου για τα δεξαμενόπλοια αφαιρέθηκε παράρτημα προηγούμενης ρύθμισης που όριζε πώς θα γίνει η καταγραφή των αποθηκών καυσίμων;;;

Ξέρει ότι από όλο αυτό το κύκλωμα με τα δεξαμενόπλοια, που ανήκει σχεδόν αποκλειστικά στην αρμοδιότητα του υπουργείου του, το ελληνικό δημόσιο χάνει περίπου όσα έσφαξε από τις συντάξεις και από τα κοινωνικά επιδόματα; Τα οποία δεν θα πειράζονταν αν οι κυβερνήσεις και οι υπουργοί σαν και του λόγου του υπερασπίζονταν με τη στάση τους τα συμφέροντα των πολιτών και όχι των λαθρεμπόρων;

Η αντιπολίτευση ζητάει επίμονα την παραίτηση του κ Κουρουμπλή. Αν παραιτούνταν όσοι από αμέλεια, δόλο ή ανικανότητα τρέφουν, ανέχονται και δεν διαλύουν το κύκλωμα λαθρεμπορίας, η Βουλή θα είχε λιγότερα μέλη. Από όλα τα κόμματα που συμμετείχαν στις κυβερνήσεις. Κι αυτό δεν σημαίνει ότι ο κ Κουρουμπλής και οι εντολείς του δεν πρέπει να πάνε σπίτια τους. 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.