ΑΡΘΡΑ

Μαριάνθη Καφετζή - Ραυτοπούλου

Η Μαριάνθη Δ. Καφετζή - Ραυτοπούλου είναι Οικονομολόγος, ΜΒΑ,  Σύμβουλος Επιχειρήσεων, Μέλος Οικονομικού Επιμελητηρίου, Μέλος Πολιτικής Επιτροπής της Ν.Δ., Πολιτευτής Β’ Αθήνας. 

«Οι καλοί να φύγουν» ;

0 3 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2017, 10:33

Κάθε πράγμα στον καιρό του και ο κολιός τον Αύγουστο. Τώρα, αν η παιδεία θεωρείται κολιός δεν ξέρω, αλλά εν μέσω θέρους κατατέθηκε και εγκρίθηκε ένα αμφιλεγόμενο νομοσχέδιο για την ανώτατη εκπαίδευση. Το νομοσχέδιο ψηφίστηκε επί της αρχής του από την Ολομέλεια της Βουλής, με 149 ψήφους από τον ΣΥΡΙΖΑ και τους ΑΝΕΛ.

Το συγκεκριμένο νομοσχέδιο εκτός των άλλων επαναφέρει το άσυλο στα πανεπιστημιακά ιδρύματα, αλλάζει τον τρόπο ανάδειξης των Πρυτάνεων και Αντιπρυτάνεων, με τους φοιτητές να αποφασίζουν για την εκλογή αυτών, ενώ στην πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση καταργείται η αξιολόγηση εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων. Το ερώτημα είναι αν το συγκεκριμένο νομοσχέδιο φέρνει: «Περισσότερη Δημοκρατία στα ΑΕΙ», όπως είπε ο Πρωθυπουργός, ή περισσότερη γραφειοκρατεία, συγκεντρωτισμό και «επιστροφή της παιδείας στην δεκαετία του 1980», όπως ανέφερε ο Πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης Κυριάκος Μητσοτάκης.

Καθημερινά βιώνουμε το αδυσώπητο αποτέλεσμα μιας οικονομικής κρίσης που δεν έχει τέλος. Τη στιγμή που η χώρα μας δέχεται προκλήσεις σε εθνικά ζητήματα, η Ευρώπή αλλάζει, και ίσως σωστότερα ο κόσμος αλλάζει, ταυτόχρονα η Ελλάδα έχει πετύχει να τροφοδοτεί όλες τις προηγμένες χώρες με εξαιρετικούς επιστήμονες, ενώ εκείνη μαραζώνει, γερνάει και οι κυβερνώντες παίζουν επικοινωνιακά παιχνίδια με την Παιδεία.

Χωρίς εθνικό σχέδιο, χωρίς προοπτική, ενισχύοντας τη φυγή τόσο των φοιτητών, όσο και των επιστημόνων στο εξωτερικό. Από μικρή άκουγα ότι το θέμα της Παιδείας θα έπρεπε να είναι από τα θέματα που θα αντιμετωπίζονταν με εθνική ενότητα και σύμπνοια, ώστε να διαμορφωθεί ένα εκπαιδευτικό σύστημα δίκαιο, με διάρκεια δεκατιών, όπως συμβαίνει σε άλλες προηγμένες χώρες. Η πραγματικότητα είναι διαφορετική.

Η χώρα τώρα, πιο πολύ από κάθε άλλη φορά, έχει ανάγκη από ένα εκπαιδευτικό σύστημα που θα το χαρακτηρίζει η εξωστρέφια, που θα την καταστήσει πόλο έλξης ξένων φοιτητών, ενισχύοντας ταυτόχρονα την οικονομία μας.

Κι εκεί ορθώνεται το τείχος της αναθεώρησης του συντάγματος για την ίδρυση ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων ανώτατης εκπαίδευσης. Συμφωνώντας με το συγκεκριμένο δεδομένο θα έλεγα ότι θα έπρεπε τουλάχιστον να εκμεταλλευτούμε όλα τα περιθώρια που υπάρχουν.

Ένα από αυτά είναι τα μεταπτυχιακά προγράμματα, τα οποία με τα ξενόγλωσσα τμήματα θα μπορούσαν να προσελκύσουν ξένους φοιτητές και τα δίδακτρα θα ενίσχυαν την οικονομία, ενώ ταυτόχρονα θα δημιουργούσαν οικονομικό κίνητρο στους Έλληνες καθηγητές να παραμείνουν στα ελληνικά εκπαιδευτικά ιδρύματα, έστω κι αν οι απολαβές τους δεν είναι ίδιες με αυτές του εξωτερικού.

Βέβαια η φυγή στο εξωτερικό έρχεται σε πλήρη συμφωνία με τη δήλωση του κ. Γαβρόγλου ότι «αν οι καλοί είναι να φύγουν στο εξωτερικό επειδή δεν πληρώνονται, εγώ τους προτρέπω να το κάνουν».

Συνεπής με τη δήλωση του είναι η απόφαση ότι οι άριστοι του δημοτικού δεν θα επιβραβεύονται ως σημαιοφόροι, άλλα θα αφήνεται στην τύχη, αφού σημαιοφόροι και παραστάτες πλέον θα κληρώνονται. Άρα οι καλοί να φύγουν... και ποιοί θα μείνουν; Και πώς είναι δυνατόν ο υπουργός παιδείας με τέτοια «γενναιότητα» να προτρέπει την φυγή των Ελλήνων;

Τι είναι τελικά η Ελλάδα, το μαγαζάκι του καθενός που κατέχει μία καρέκλα και θα μας πει ποιοί μένουν και ποιοί φεύγουν;
 

Σχόλια Αναγνωστών

0 Προσθήκη σχολίου

Δεν υπάρχουν ακόμα σχόλια για αυτό το άρθρο.

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΑΣ!
Απάντηση σε x
* Υποχρεωτικά πεδία* Το vimaonline σέβεται όλες τις απόψεις, αλλά διατηρεί το δικαίωμά του να μην αναρτά υβριστικά και άσχετα με το περιοχόμενο του άρθρου σχόλια. Είναι αυτονόητο πως η ομάδα διαχείρισης φέρει ευθύνη μόνο για τα επώνυμα άρθρα των συντακτών και των συνεργατών της.

Σας ευχαριστούμε για την συμμετοχή σας.